Üdvözöljük a

A minőségi vendéglátás a cél | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

A minőségi vendéglátás a cél

Szerző: K.T. | 2018. május 29.

Értékesítő, étteremvezető, majd társtulajdonos – ezt az utat járta be Nagy Katalin, a pécsi Pezsgőház étterem vezetője az elmúlt több mint 10 évben, ugyanazon a helyen. A patinás, 150 éves múltra visszatekintő épületben működő vendéglátóhely különböző rendezvények elegáns helyszíne, a házban található, a 21. század dizájnjának megfelelő modern Littke rendezvényterem pedig új dimenziókat nyitott a vendéglátásban. Katalin másfél évvel ezelőtt vette át korábbi főnökétől az étterem üzemeltetését és mint mondja, nem sok mindent változtatott, csupán „magára szabta” a helyet.

 

- Az előző üzemeltető, Faragó István a váltáson gondolkodott, én pedig fantáziát láttam az étterem továbbvitelében. Például a Littke rendezvényterem kiváló lehetőség rendezvények szervezéséhez, itt kényelmesen elfér akár 200 ember is. Leginkább esküvők, nagyobb céges rendezvények, vacsoraestek megtartására alkalmas. Volt néhány olyan dolog, amit alkalmazottként nem tudtam érvényesíteni (például az étlappal kapcsolatban), tulajdonosként azonban igen. Igazán nagy változtatásokat nem vittem véghez, csak a magam ízlésére formáltam a Pezsgőházat – foglalja össze Katalin röviden, miért látott fantáziát a hely továbbvitelében.

 

- Bátorság kellett ahhoz, hogy alkalmazottból tulajdonos legyen, nem?

- 2014-ben elköszöntem egy évre, de az akkori üzemeltető visszahívott, én pedig szívesen jöttem. Ő már azon gondolkodott, hogy abbahagyja. Egy éve dolgoztam, amikor bejelentette: befejezi. Mivel egyedül nem tudtam volna annyi tőkét befektetni, amennyire szükség volt, kerestem magam mellé társakat. Mindehhez igen rövid idő állt rendelkezésre, de sikerült. Tudtam, hogy nehéz lesz, ám mivel a fő profilunk a rendezvények lebonyolítása, ez perspektívát ad. Egyelőre ötéves szerződést írtunk alá, én most eddig tervezek. A bátorságom pedig onnan ered, hogy ezt láttam otthon, hiszen a szüleim vállalkozók voltak, tudtam, mivel jár ez a fajta élet. Emellett az is hajtott belülről, hogy kipróbáljam: működnek-e az elképzeléseim.

 

- Milyen nehézségekkel szembesül vállalkozásvezetőként?

- Pécsett szezonális jellegű a vendéglátás, az év eleje igen csöndes, csakúgy, mint a július és az augusztus első fele. Az ősz és a tél kedvező, a többi időszakot valahogy túl kell élni. A jelenleginél sokkal több turistacsoportra lenne szükség, hiába vagyunk itt, a világörökségi területen, sajnos ennek hatása nem jelenik meg a vendégek számában. Ezért is erősebb a rendezvényes, cateringes oldala az éttermünknek.  

 Míg más vendéglátóhelyek jelentős munkaerő-problémáról panaszkodnak, ez nem érint bennünket, hiszen szerencsére a csapatunk tíz éve szinte állandó. Problémát jelent azonban a tanulók hiánya. Egyrészt a mostani tanulók kevésbé alázatosan állnak a szakmához, másrészt pedig a hatályos törvény nem teszi lehetővé, hogy a tanulók este és hétvégén dolgozzanak. Így pedig nem tudják „éles helyzetben” megtanulni a szakmát, hiszen a rendezvények jelentős része éppen ezekre az időszakokra esik.

 

- Hogyan látná szívesen a Pezsgőházat néhány év múlva?

- Egyelőre nem tervezek hosszú távra, most arra koncentrálok, hogy ezt az ötéves időszakot sikeresen zárjam. Ebből egy év már eltelt. Az a célom, hogy maximális szolgáltatást nyújtsunk és az üzlet tudjon fejlődni, a vendégek jöjjenek, egyenek, igyanak, vigyék a jó hírünket. Bízom magamban és a kollégáimban. Nagyon fontos számomra, hogy törődjek a munkatársaimmal és figyeljünk egymásra, hiszen csak együtt lehetünk sikeresek.