Üdvözöljük a

A porcelánszerű bőrtáskáktól a „pécsi” táskáig | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

A porcelánszerű bőrtáskáktól a „pécsi” táskáig

Szerző: Kis Tünde | 2018. március 7.

A Zsolnay-kerámia formavilága már a bőrdíszmű termékeken is megjelenik. A pécsi Blázek & Anni Kft. egy budapesti megrendelő megbízására olyan különleges bőrtárgyakat készít, amelyek mind anyagukban, mind megjelenésükben megidézik a híres Zsolnay-porcelánokat. A termékek fejlesztése során a vállalkozás szorosan együttműködik a Zsolnay család tagjaival, akik az elkészült termékeket a Zsolnay hagyományok szellemében zsűrizik, illetve a gyártási folyamatot jóváhagyják. De ez az utóbbi hónapoknak csak az egyik fejlesztése, mint a cég ügyvezetője, Kamu János mondja, folyamatosan keresik a megújulás lehetőségét.

- Tavaly sikerült megtartanunk a pozíciónkat mind az export-, mind a belföldi piacokon, emellett prémium-, illetve a luxuskategóriás termékek fejlesztésébe kezdtünk. Ennek az egyik lábát jelentik a „Zsolnay-táskák”, igaz, mi alapvetően egy konkrét megrendelés alapján gyártjuk ezeket a termékeket – sorolja Kamu János az elmúlt év történéseit a „Mi újság?” kérdésre válaszolva. – Egy cég keresett meg bennünket azzal a felvetéssel, hogy a Zsolnay porcelánt adaptáljuk bőrdíszmű termékekre. Ezek egy az egyben visszaadják a porcelánok megjelenését mind anyagukban, mind megjelenésükben. Olyan hatást érünk el a táskákkal, mintha porcelánból lennének. Büszkék vagyunk rá, hogy el tudtuk készíteni ezt a luxusterméket, mert technológiailag nagyon nagy kihívást jelentett számunkra. Igen magas a munkaórák száma egy-egy táskánál, mert mindent alkatrészt egyedileg, kézzel csinálunk. Ezen prémium termékek egyedi sorszámmal, illetve tanúsítvánnyal vannak ellátva. A megrendelő hozzájárult ahhoz, hogy a termékeket a pécsi, a Király utcai üzletünkben forgalmazzuk, kiállítsuk. Céljuk, hogy a táskák a jövőben az összes Zsolnay kiállításon megjelenjenek, ahol akár a műgyűjtők is megismerkedhetnek a modellekkel.

 

 A másik nagy fejlesztésünk egy igazi pécsi táska megalkotása volt, azaz lesz. Szeretnénk kifejleszteni egy olyan táska termékcsoportot, amely a pécsi diákoknak, az egyetemistáknak, a hivatali és üzleti élet résztvevőinek szól. Ez egy középkategóriás termék lesz és Pécs nevét, valamint jelképeit használjuk majd hozzá. Január végén kaptuk meg a pécsi polgármesteri hivataltól, illetve polgármester úrtól a hozzájárulást, a formákat már kialakítottuk, és hamarosan kezdődik a mintázás. A tavasz végére, nyár elejére készülnek el az első termékek.

 

- Milyen ötlet vezérelte ezt a fejlesztést?

- Pécsett négy-ötezer egyetemista van, őket szeretnénk elérni egy egyedi táskával, illetve a hivatali és az üzleti élet képviselőit egy prémium kategóriás termékkel, amelyen markánsan megjelenik Pécs városa is. Marketingtervünk alapja, hogy a minden pécsi, illetve Pécshez kötődő vásárlónak életérzés legyen  pécsi táskát viselni.

 A tavalyi év sikeréhez még az is hozzátartozik, hogy találtunk egy komoly partnert a Távol-Keleten. Prémium kategóriás aktatáskáinkat, illetve női és férfi aktatáskáinkat értékesíti majd kizárólagossággal. Korábban is volt már üzleti partnerünk Keleten, de az még egyszer sem fordult elő, hogy levédették volna a nevünket adott országban. Most zajlik ez a folyamat.

 

- A sikerek mellett melyek voltak a tavalyi év legfőbb kihívásai a vállalkozás számára?

- Igen élessé vált a régi, megszokott termékeinket érintő távol-keleti, illetve közép-európai verseny, ezért úgy döntöttünk, hogy termékcsoportjainkkal elmozdulunk a prémium-, luxuskategória felé is. Ennek az eredménye a már említett fejlesztések. A jelenlegi makrokörnyezetben nem tudjuk tartani a lépést a távol-keleti dömpinggel, és kiállításokon, üzleti találkozókon keressük azokat a kapcsolatokat, ahol egyedi, az adott országra specifikus termékekre mutatkozik igény, illetve ahol termékfejlesztésre van szükség. Ebbe az irányba haladunk, amellett, hogy megtartjuk a régi termékvonalainkat is. Számunkra sikert jelent, hogy olyan termékeket gyártunk, amelyek a világ bármely pontján megállják a helyüket.

 

- Hogyan találnak új partnereket?

- Részt veszünk kiállításokon, de a kamarán keresztül, az Enterprise Europe Network hálózat segítségével is születtek üzleti kapcsolataink. Éppen most jártunk Amszterdamban az EEN szervezésében a Modefabriek vásáron, ahol négy új partnert találtunk, márciusban Németországba megyünk egy kiállításra, illetve érdeklődők is jönnek hozzánk, akik gyártót keresnek.

 

- Említette a vásárokat, a személyes jelenlétet. Miként változik a kommunikációs felület, erősödött-e az internetes jelenlét az elmúlt években?

- Igen, nagyon sokat erősödött, éppen ezért 2-3 évente megújítjuk az internetes megjelenésünket. Új domain neveket regisztrálunk, hogy minél többen ránk találhassanak és nagyon sokan el is érnek bennünket mind külföldről, mind belföldről, de ehhez az is kell, hogy kulcsszó alapján optimalizáljuk a weboldalainkat.

 

- Melyek lesznek az idei év kihívásai?

- A tavaly megismert vevők kiszolgálása, illetve a termékek eljuttatása a megfelelő piacra fontos kihívást jelent számunkra. Az év második felében újabb termékcsoport fejlesztését tervezzük, amely nem egy klasszikus táska termékvonal lesz. Gerinckorrekciós labdákat fogunk gyártani, a külső részét készítjük bőrből vagy textilből. Erre most nagy mennyiségben mutatkozik kereslet.