Üdvözöljük a

„A siker titka a nagyfokú elkötelezettség” | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

„A siker titka a nagyfokú elkötelezettség”

Szerző: N.T. | 2015. május 6.

Példa nélküli sikert tudhat magáénak Kollár László, aki néhány év alatt jelentős idegenforgalmi célponttá tette a korábban turisták által alig látogatott baranyai települést, Bikalt. A Hella’91 Kft. által működtetett bikali Puchner Kastélyszálló 90%-os telítettséggel, ötféle szálláshangulatban várja a kikapcsolódásra várókat, akik 60%-a törzsvendég.

A Pécstől mindössze 50 km-re lévő kis faluban álmodta meg Kollár László a kastély mellett Magyarország első tematikus élményparkját, amely egyedülálló módon idézi fel és kelti életre a középkori Magyarországot: mesterek, színészek, harcedzett lovasok és íjászok, gyakorlott madarászok közreműködésével a környék falvaiban élő kézműveseknek is munkalehetőséget teremtve. E tevékenységet a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara Baranya Megyei Idegenforgalmi Díjjal honorálta. Hogy mi a siker titka, Kollár László így fogalmaz:

- A sikerhez nagyfokú elkötelezettség kell egy hosszú távú ügy iránt, ha ez nincs meg, akkor alapjaiban sérülhet a dolog. Emellett nagyon fontos, hogy ki kell jelölni magunknak az irányt, főképp egy olyan területen, mint az idegenforgalom, hiszen ez egy nagyon hosszú távon - akár generáción átívelő -megtérülő befektetés. Ha tehát van egy koncepciónk, akkor azt tűzön-vízen át kell vinni. Így tudtunk az ország 16. leghátrányosabb kistérségében három „első” terméket létrehozni: a miénk volt az ország első kastélyszállója, az ország első wellnesse 1998-ban és 2010-ben az ország első tematikus parkja, az élménybirtok. A sikeres működéshez hozzátartozik az is, hogy folyamatosan keressük a választ a kinek, mit? kérdésekre. Számos előadáson elmondtam már, nem tudunk fejlődni, ha nincs meg bennünk az alázat, hogy megtudjuk: a vásárlóink mit vásárolnának. A multik folyamatosan nézik a statisztikát és azokat a termékeket értékesítik, ami a legjobban fogy. Mindig keresem az újdonságot, az egyedit, így hoztam Bikalra például a lovas színházat, ami eddig csak Budapesten és az északi határ mellett néhány helyen volt látható. Most erre építjük az elkövetkező 3-5 év nyári koncepcióját. 6 szállástípusunk van, ezekbe olyan élményprogramokat kínálunk, amelyek más-más vendégek érdeklődését kelthetik fel.

 - Az önök által nyújtott idegenforgalmi szolgáltatás miként illeszthető be Baranya megye turizmusába?

 - Erre nem egyszerű válaszolni, én úgy gondolom, hogy minden mindent színesít. Nagyon lényeges a sokszínűség, ehhez Baranya megyében is jó adottságok vannak. Ott van például a medvehagyma Orfűn és környékén, Siklóson rendbe hozták a várat és sorolhatnám tovább. Ám ha sokkal erősebb lenne ezeknek a helyeknek az imázsa, a marketingje, akkor egy jó megyei koncepcióval a jelenlegi idegenforgalomnak a többszörösét lehetne elérni. Itt nem másról beszélek, csak koordinációról. Ha megnézzük a multikat, akkor láthatjuk, hogy semmi mással, csak koordinációval szereznek meg piacokat. E tekintetben érdemes tőlük tanulni.