Üdvözöljük a

A színvonalból nem engedünk | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

A színvonalból nem engedünk

Szerző: Kis Tünde | 2017. január 31.

 Lassan indul a 2017-es év a pécsi Laterum Hotelben, az igen mozgalmas december után lényegesen kevesebb vendég pihen a szobákban. Mint Gyenis Lászlóné, a Laterum Kft. ügyvezetője mondja, ez az időszak más pécsi szállodákban is hasonló évek óta, de mindent megtesznek azért, hogy nagyobb legyen a szobák kihasználtsága. Az már több fejtörést okoz a számos egységet működtető és ellátó társaságnak, hogy az éttermi szolgáltatással valamint a minimálbérrel kapcsolatos jogszabályi változásoknak miként feleljenek meg maradéktalanul. Gyenisné véleménye szerint a törvényt még finomítani kell, hogy problémamentesen tudják alkalmazni a mindennapokban.  

 

Barátságos, színvonalas szobákat, minden igényt kielégítő rendezvénytermeket, wellnessrészleget, kitűnő éttermet alakítottak ki az elmúlt több mint két évtizedben a pécsi Hotel Laterumban, amely mozgáskorlátozott vendégek fogadására is készen áll. Pécs egyik legnagyobb családbarát szállodájában 73 különböző kategóriájú vendégszoba várja lakóit, és ahhoz, hogy ezt a jelentős nagyságú épületet minél gazdaságosabban működtethessék, néhány éve napkollektorokat telepítettek, ezek több mint 50%-ban látják el a ház teljes melegvízigényét. Az épületben hotel és éttermi textíliák tisztítására valamint a lakosság számára mosodát működtetnek. A vállalkozás másik „lába” a vendéglátás, a hotelben lévő étterem, a város más helyszínén működtetett éttermek, büfék, a rendezvények catering szolgáltatása illetve munkahelyi, iskolai étkeztetés tartozik ebbe.

 

- Igen széles körű tevékenységet folytat vállalkozásunk, de a színvonalból nem engedünk – fogad Gyenis Lászlóné. – Az elmúlt években sok mindent megtettünk környezetünk és szolgáltatásunk minőségéért. Kvalifikált, felsőfokú végzettségű, idegen nyelveken beszélő munkatársakat foglalkoztatunk teljes munkaidőben. A kor kihívásaihoz igazodva tavaly új weboldalt készíttettünk és újraminősíttettük szállodánkat. Ehhez karbantartásokat is végeztünk, felfrissítettük a szobákat, a tisztaságra és a rendezettségre, a minőségre folyamatosan odafigyelünk.

 

- Melyek azok a fő szempontok, amelyek ön szerint elengedhetetlenek a sikeres működéshez?

- 26 éve vezetem ezt a vállalkozást, voltak-vannak nehezebb időszakok, de mindig úgy érzem, hogy soha nem tudnám feladni, azt vallom, hogy harcolni kell.

 Most, 2017-ben újabb nehézségekkel nézünk szembe, hiszen emelkedtek a bérek, a minimálbér 15, a szakmai minimálbér 25%-kal, plusz a ráépülő bérterhek is költségnövelő tényezőt jelentenek a gazdálkodásunkban. A Laterum Kft.-t jelentős mértékben érinti ez a törvényváltozás, még nem látom, hogy honnan teremtjük elő rá a fedezetet. 80 főt foglalkoztatunk, a bérek emelkedése összességében több mint kétmillió forint többletköltséget jelent társaságunk számára havonta. Ahhoz, hogy ezt az összeget elő tudjuk teremteni, forgalomnövekedésre van szükség, legfőképp a szállodában, de az elmúlt évek statisztikájából látható, hogy az év elején kevésbé kihasználtak a szobáink. A másik problémát most az éttermi szolgáltatás különböző mértékű áfa-ja jelenti. A napi gyakorlatban látjuk, hogy ezt a törvényt még finomítani kell ahhoz, hogy problémamentesen tudjuk alkalmazni.

 Természetesen ebből a vendégeknek mit sem szabad észrevenniük. Mindig azt mondom a kollégáimnak, hogy ha belép az ajtón a vendég, akkor kapja meg a kellő figyelmességet, udvariasságot, ami megilleti őt. Folyamatosan figyelemmel kísérem a munkatársaim tevékenységét, hogy mindig a lehető legmagasabb szinten szolgáljuk ki akár a szálló-, akár a rendezvényeken résztvevő vendégeket. Számomra az jelenti a sikert, ha teljesíteni tudjuk vendégeink elvárásait, kéréseit, hogy az általuk elgondoltak vagy még annál is több megvalósuljon.