Üdvözöljük a

A „talált” üzleti lehetőség: céglogó-animáció készítés | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

A „talált” üzleti lehetőség: céglogó-animáció készítés

Szerző: K.T. | 2018. május 29.

Jó példa arra a pécsi BÁMA-PRESS Kft., hogy egy vállalkozás sikeréhez a szaktudás és a szorgalom mellett néha a szerencsére, jobban mondva a nyitott szemre is szükség van. A társaság ügyvezetője, Czéh Bálint élelmességének köszönhetően már nem az első alkalommal vette észre az üzleti lehetőséget. Most céglogó-animációk készítésébe kezdett.

- Vállalkozásunk több tevékenységet is végez: van egy fodrászatunk, emellett egy fotótechnikai felszereléseket forgalmazó webáruházat üzemeltetünk, újabban pedig egy új területbe, céglogó-animációk készítésébe fektetünk rengeteg energiát – foglalja össze röviden Czéh Bálint a kft. működését. – Már elkészült néhány demomunka, hamarosan elkezdjük bevezetni a piacra, reklámozni a potenciális ügyfelek számára.

 

- Mit értsünk céglogó-animáción?

- Manapság igen meghatározó lett a mikrovállalkozások marketinges megjelenésében a videos kommunikáció. Mindenféle felületeken, akár a Facebook-on, a YouTube-on, honlapba beágyazva, landing page-n vagy az Instagramon mindenhol videókkal kommunikálnak a cégek, és ez a tendencia abszolút növekvőben van. Egyes elemzők becslése szerint 2019-ben az eladott termékekhez vezető úton rendkívül még nagyobb százalékban lesznek jelent videók. Minden cégnek van okostelefonja és egyre többen kezdenek el kisfilmeket készíteni, ezt mi is látjuk. A videók hatékonyságát növeli, ha az adott cég arculatához igazodik, például a kisfilm elején-végén jól felismerhetően megjelenik a vállalkozás logója nem csupán egy sima statikus logó, hanem inkább egy animált mini videó formátumban. A szolgáltatásunk lényege, hogy elkészítjük a céglogó animációját a logó elemeiből, betűiből, hangeffekttel, mozgással. Emellett videó intrók, outrók, fedőrétegek, illetve egy-egy termék vagy szolgáltatás komplett mini promo videójának előállítására is vállalkozunk. A szolgáltatás márkaneve Animaster lesz.

 

- Ezt az új tevékenységet a piaci igény hozta létre vagy önök látták meg a lehetőséget?

- Elsősorban engem érdekelt ez a dolog, amikor a saját logónk animációját akartam elkészíteni. Aztán konzultáltam egy magyarországi mikrovállalkozásokra specializálódott marketingtanácsadó céggel, amelynek a tulajdonosa is megerősített, hogy ez kiváló ötlet. Egyébként a vállalkozásunk másik tevékenysége is úgy indult, hogy egy fotóstúdiót akartam berendezni, aztán végül fotóstúdió-berendezés kereskedést nyitottam a neten. Ott is adódott a lehetőség.

 

- Végzett piackutatást, hogy egyáltalán van-e igény erre a szolgáltatásra?

- Évek óta vezetem a mikrovállalkozásunkat, ahol tulajdonosként egy személyben vagyok adminisztrátor, marketinges, webshop-üzemeltető stb., így rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem a mindennapokban. Számos marketingkonferencián, képzésen vettem részt és látom a trendet, hogy merre haladnak az online hirdetések. Már régóta beszélnek róla, hogy az online videótartalmak nagyon nagy részt fognak kihasítani az onlinemarketing-piacon. Mivel a webshopomban én is árulok videókészítéshez használatos eszközöket, illetve kapcsolatban állok olyanokkal, akik maguk is készítenek ilyen kisfilmeket, így mindig is tudtam, hogy előbb-utóbb ez a fajta animáció leköltözik arra a szintre, ahol már nem csak a milliós költségvetéssel rendelkező cégek engedhetik meg maguknak.

 

- Hogyan alakíthatja a vállalkozását, ha elindul ez az üzletág?

- A cégünket úgy kezelem, mint egy keretrendszert, az eddigi két tevékenység önállóan működik tovább. A videóanimáció készítése egy kreatív munka, ami számomra egyfajta kikapcsolódást is jelent. Ha olyan sikere lesz a későbbiekben, ami külön céget igényel, akkor átgondoljuk majd, hogy miként lehet a legoptimálisabban végezni ezt a tevékenységet. Akkor érdemes a márkaépítésre is nagyobb hangsúlyt helyezni.