Üdvözöljük a

A zuhanásbiztonság új márka lett | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

A zuhanásbiztonság új márka lett

Szerző: Kis Tünde | 2017. július 4.

A zuhanásbiztonság néhány év óta gyakran használt fogalom és egy új tartalommal megtöltött terület lett a munkabiztonság területén. A védőeszköz-kereskedelemmel foglalkozó pécsváradi Q. P. Kft. ügyvezetője, Bogos Csaba jó érzékkel figyelt fel a magasban és mélyben végzett munka biztonságosabbá tételét szolgáló lehetőségre, és új márkát épített, amelynek a magas minőségű védőeszközök mellett szaktanácsadás, oktatás, leesésvédelmi eszközök felülvizsgálata is a része. Az elmúlt évek sikeréért azonban több fronton is meg kellett harcolnia a Gazek Safety Expertnek.

- Az új szegmens kiépítésében az a felismerés motivált, hogy nagyon telített a piac a védőeszköz-kereskedelem területén – ismerteti döntésének hátterét Bogos Csaba. - Mintegy 10 évvel ezelőtt azt láttuk, hogy biztonság szempontjából nincs teljeskörű megoldás a magasban végzett munkára, így hazai viszonylatban egyedülálló módon gyűjtöttük össze azokat a rendszereket, amikkel garantált a 100% biztonság, és elkezdtünk felépíteni erre a területre egy saját márkát. Ez jó döntésnek bizonyult, mert kiléptünk egy telített piacról és beléptünk egy olyan piaci szegmensbe, ami ugyan nem túl nagy, de egy kicsit nagyobb szeletet tudunk hasítani belőle. A verseny ugyanis ma arról szól, hogy ki tudja olcsóbban adni a vevőnek a terméket, úgy, hogy a beszerzési áron nem igazán lehet változtatni, hiszen a nagykereskedők árai viszonylag stabilnak mondhatók.

 

- A 10 év elég hosszú idő. Hogyan építették fel a márkát és ismertették meg a leendő vásárlókkal?

- Lassan, lépésről lépésre, és jelentős szerepe volt a sikerben a marketingnek. Kerestünk egy partnert, aki az elképzeléseinknek megfelelően legyártotta a termékcsaládunkat, amelyet folyamatosan alakítottunk a piac elvárásainak megfelelően. A célunk az volt, hogy minél inkább a piacnak megfelelőt, de a konkurenciától eltérőt hozzunk létre, és lehetőség szerint ne keveredjünk árversenyekbe.

 

- Milyen fázisai voltak a marketingtevékenységnek?

- A kommunikáció nagyon fontos, hiszen ha nem tudnak róla, akkor az a termék nem is létezik. A bevételeink egy részét visszaforgattuk a marketing- és kommunikációs csatornákra, kihasználtuk az on-line felületek adta lehetőségeket, emellett azonban fontosnak tartjuk a hagyományos vonalat is, így pl. havi magazint adunk ki. Ugyanis az a tapasztalatunk, hogy így hatékonyabban érjük el a vevőinket. Sokat dolgoztunk azon, hogy kitűnjünk a versenytársak közül. egyéni megjelenésüknek köszönhetően ma már jól felismerhetők a Gazek Zuhanásbiztonság termékei. Emellett nagy hangsúlyt helyeztünk a leendő ügyfeleinkkel való személyes találkozókra is. Országszerte road show-kat tartunk a szakemberek számára, ahol a gyakorlatban is bemutatjuk a felmerülő problémákra megoldást nyújtó technológiát. Részt veszünk számos szakmai programon, konferencián, kiállításon, és szakmai sikerként értékelem, hogy meghívott bennünket a MOL egy olyan beszállítói kiállításra, ahol a nagy multinacionális cégek mellett egyedüli kisvállalkozásként voltunk jelen. De a nagyközönség felé is nyitunk látványos rendezvényekkel, tavaly és idén is szerveztünk versenyt a légifavágók számára Zalaegerszegen, az ősszel pedig az önkéntes mentőket várjuk egy kötéltechnikai erőpróbára a Dombay-tóhoz. Ezek mind az ismertségünket erősítik.

 

- Milyen képességekkel, készségekkel kell rendelkeznie ma egy vállalkozónak ahhoz, hogy egy kiélezett versenyhelyzetben talpon tudjon maradni?

- Olyan nyitottnak kell lennie, hogy megfelelően tudjon reagálni az adott környezeti hatásokra. Amikor az embert negatív hatások érik, tudni kell tanulni belőlük, hogy miként váltson a jó irányba, mert ha a negatív hatások lehúzzák, esélye sincs kijönni a bajból. Lehet, hogy a következő lépés, amit választ, nem a legjobb, de el kell indulni valamerre. Meg kell ragadni a lehetőséget a tanulásra, a kamarában pl. számos rendezvény, képzés segít ebben. A magyar cégeknek arra kell törekedniük, hogy saját termékük, projektjük legyen, mert ezzel szabadabban formálhatják az árakat, a béreket, a piacot.