Üdvözöljük a

„Aki megszereti, marad is a szakmájában” | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

„Aki megszereti, marad is a szakmájában”

Szerző: N.T. | 2015. május 6.

Nem volt teljesen biztos abban, mi is szeretne lenni, ezért egyik lehetőségként jelölte meg a kereskedelmi iskolát annak idején Szabó Zsolt és nem bánta meg választását. Az autószerelő szakmával szemben azért győzött az eladó, mert itt nem kellett összepiszkolnia a kezét. A ma Siklóson műszaki boltot vezető és tulajdonló kereskedő családjában többeknek ez volt a hivatása, így a fiatalember tudta, mivel jár az, ha valaki a pult mögött áll.

Azt mondja, aki megszereti, marad is a szakmájában. Üzlete 1994 óta várja a vásárlókat, Szabó Zsolt a folyamatosan változó körülményekhez igazodó kereskedelmi-vezetési stratégiájával biztosítani tudta, hogy a nagy konkurenciaharc mellett és ellenére ne csak fennmaradjon az üzlet, hanem fejlődjön is. Sikerét a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara Az Év Kereskedője Díjjal ismerte el.

- Az iskola elvégzése után 1977-ben kezdtem a pályámat a Baranyakernél. Utána Pécsett, a Király utcában dolgoztam, amikor is jött a privatizáció és megszűntek a kis üzletek, akkor lettem egyéni kereskedő. Azóta itt vagyok, Siklóson – foglalja össze röviden pályafutását Az Év Kereskedője. - Egy saját 18 m2-es helyiségben kezdtük az árusítást, utána béreltünk egy nagyobb üzletet, és most egy szintén saját tulajdonú 200 m2-es üzletben várjuk a vevőket.  Akik nemcsak Siklósról, hanem a környező településekről is visszatérnek hozzánk.

- Mi a sikerének a titka?

- Ami pénz bejött az évek alatt, azt visszaforgattuk a vállalkozásba: árura, az épületre, a dizájnra, hogy jobban menjen az üzlet. Emellett folyamatosan figyelni kell a piaci, vásárlói igényeket, a konkurenciát, hogy mit és mennyiért árulnak. Ma a legnagyobb konkurencia egyébként az internet. A mi előnyünk az internetes és a multinacionális kereskedőkkel szemben a személyes kapcsolat. Nagyon sokat jelent a vevőinknek, ha a nevükön szólítjuk őket, ha tudjuk, mire van szükségük. Természetesen az sem mindegy, hogy hogyan szolgálják ki az embert. Fontos a személyes kontaktus, a szakértelem, hogy el tudjuk mondani, miért kerül az egyik tűzhely 50 ezer forintba, a másik pedig 80 ezerbe, még ha első látásra nincs is különbség közöttük. Emellett mindig szem előtt tartottam azt, hogy nem szabad hazudni a vevőnek. Ha egy készülék nem tudja azt a bizonyos funkciót, amit a vevő keres, akkor ezt meg kell mondani neki. És ezt a törődést meghálálják a vásárlóink, hiszen számos visszatérő vásárlónk van.

- Mitől jó kereskedő a kereskedő?

- Azt tudom elmondani, én hogy csináltam. A pályafutásom alatt mindig a vevőkért voltam. Úgy végeztem és végzem a dolgomat, ahogy a lelkiismeretem diktálja. Fontos a termékek jó minősége, erre mindig figyelmet fordítottam, gagyit soha nem árultam. Az üzlet fennállásának húsz éve alatt összesen talán ha kétszer hoztak vissza árut valamilyen probléma miatt. A vevők érdeke és az üzlet között kell megtalálni a középutat, mindkét fél megelégedésére. A vevő elégedettsége nagyon fontos, mert akkor biztosan visszatér vásárolni.