Üdvözöljük a

Autómosó hálózat Pécsről indítva | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Autómosó hálózat Pécsről indítva

Szerző: Kis Tünde | 2017. február 28.

Néhány évvel ezelőtt a pécsi Prosis Kft. ügyvezetőjében, Varsányi Szilárdban egy jó értelemben vett izgága fiatalembert ismertünk meg, aki a pécsi Árkád bevásárlóközpontban üzemeltette a Tatuum divatmárka termékeit forgalmazó üzletét, mellette pedig az épület tetőparkolóján kialakított autómosót. A fiatal üzletember akkori jelszava az volt: „Legyünk nyitottak a világra és merjünk kockázatot vállalni!” Ez annak ellenére sem változott, hogy a vállalkozás egyik része jelenleg nem működik. De ez a helyzet korántsem végleges.

- Nagyon sok változás történt a vállalkozásunkban az elmúlt időszakban – mondja Varsányi Szilárd. – Továbbra is tartom azt a véleményemet, amit 3 évvel ezelőtt fogalmaztam meg, miszerint merjünk belevágni és csináljuk. Viszont nagyon nehéz érvényesülni a mai magyar piac, a verseny, a konkurencia által meghatározott környezetben. Az élet folyamatos változásokat hoz, amelyekre reagálni kell. Továbbra is bizakodó vagyok és előre tekintek, attól függetlenül, hogy a Tatuum 2016 októberében bezárt. A márkánál tulajdonosváltás volt, az új tulajdonos, egy befektetőcsoport elvárásainak pedig abban a formában nem tudtunk megfelelni. 12 év alatt Pécsett kedvelt márkává váltunk, sok törzsvevővel, visszatérő vásárlóval. A mai napig érkeznek olyan megkeresések, hogy hiányzik az üzlet, és érdeklődnek, hogy mikor lesznek újra kaphatók a termékek. Jelenleg egy jogi vita zajlik, keressük a megoldást, mert nem mondtam le arról, hogy ismét megnyissunk.

 

- Miért lát ebben potenciált, miért érdemes folytatni a küzdelmet?

- 12 évet volt nyitva az üzlet, én magam is nagyon szerettem vele foglalkozni. Egy teljesen ismeretlen márkaként hoztuk be, lépésről lépésre értünk el oda, hogy a vevőink szívesen tértek be hozzánk. Minőségi terméket és kiszolgálást kaptak, amit értékeltek. Nem szeretném hagyni, hogy ez nyomtalanul eltűnjön.

 

- A vállalkozás másik „lába” a bevásárlóközpont tetején működő autómosó, ami töretlen népszerűségnek örvend.

- Valóban, és hamarosan elindul a hálózatos fejlődés is. Budapesten a pécsi mintájára 3 autómosó nyílik Prosis névvel a közeljövőben. Mindezt a saját kitartó munkám által értem el.

 

- Legutóbbi találkozásunkkor említette, hogy egy autómatricás üzletet is szeretne építeni. Mi lett az utóélete ennek a próbálkozásnak?

- Különleges, kristályokkal díszített autómatricákat terveztünk forgalmazni. Nagyon sokat teszteltük a terméket, számos próbamunkánk volt, de meghiúsult az üzlet. A sikerhez valószínűleg nagyobb tőkére lett volna szükség, erősebb marketingre, a termék továbbfejlesztésére. A lehetőség továbbra is nyitva áll. Nem mondom, hogy zsákutca volt, de egyelőre abbahagytuk, most nem foglalkozunk ezzel.

 

- Az autómosónak mi az erőssége, miért sikeres az a tevékenység?

- Ebben az esetben is az emberi oldalt nevezem meg a legnagyobb erősségnek. Magát a környezetbarát technológiát bárki megvásárolhatja, de a mögöttes tartalmát az az üzleti modell jelenti, amit mi hozzáadtunk. Úgy megyek tárgyalni a leendő partnerekhez, hogy a legelső munkafolyamattól kezdve a legutolsóig én magam is csináltam, e tapasztalatok alapján építettem fel azt a rendszert, amit kínálok. Ezért vagyok hiteles a számukra. Nagy elismerés volt, hogy kaptam egy dicsérő levelet attól az üzletembertől, aki behozta hazánkba ezt a gépet és technológiát. Azt írta, örül neki, hogy kilógunk a sorból azzal, hogy másképp gondolkodunk, és látja azt az értéket, amit képviselünk. Ez is erőt ad számunkra, mint ahogy az ügyfelek szeretete is. Egyre több befektető érdeklődik és lát jó lehetőséget autómosó nyitásában. Az üzlet nem csak pénzről szól, hanem egy gondolkodásmódról, amit mi képviselünk.

 

- A jelenlegi gazdasági körülmények között mi szükséges ahhoz, hogy egy vállalkozás talpon tudjon maradni?

- A folyamatos változáshoz való alkalmazkodás. Engem is sok hatás ért az elmúlt években, nyilván ezek nyomot hagytak rajtam: nyugodtabb lettem, jobban átlátom adott helyzet lehetőségeit. Ezért nem élem meg kudarcként azt, hogy nem fejlődött tovább az autómatricás próbálkozásunk. Mára átgondoltabban állunk neki bármilyen új projektnek, megfontoltabbak vagyunk az üzleti lépésekben, döntésekben. A gazdasági helyzettel kapcsolatban érezhető némi előre mozdulás, de még sok évnek el kell telnie ahhoz, hogy azt mondhassuk: könnyebb vállalkozni vagy vezetni egy üzletet. Nem vagyok türelmetlen.

 

- A munkatársairól csapatként beszél. Érzékelhető, hogy a siker fontos tényezőjének tartja az ő munkájukat.

- Nehezen válok meg munkatársaktól vagy alvállalkozóktól, ha jól tudunk együtt dolgozni. A Tatuum bezárásakor muszáj volt elköszönni néhány kollégától, igyekszem nyomon követni, hogy miként alakul az életük. Az sajnos egy kényszerhelyzet volt. Az autómosónál nincs számottevő változás a kollektívában, van olyan munkatársam, aki a hat éve nyitvatartó autómosóban már öt éve velünk dolgozik. Számomra is fontos, hogy reggelente mosolyogva menjünk be, és kedvvel, egy jó közösségben dolgozzunk.

 

- Hogyan tovább, milyen új terveket sző a vállalkozást illetően?

- Közeli célom, hogy ismét megnyissuk a Tatuum üzletet a pécsi belvárosban. Ezért mindent megteszek. Emellett az autómosó-hálózat kialakítása, bővítése van napirenden, hogy egyre több helyen lehessen igénybe venni az általunk alkalmazott környezettudatos megoldást. Hiszen az átlagos 120-200 literrel szemben mi 5 liter víz felhasználásával tudunk megtisztítani egy autót.