Üdvözöljük a

Autóteszt: Ágoston György – Mercedes-Benz GLC350e 4M | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Autóteszt: Ágoston György – Mercedes-Benz GLC350e 4M

Szerző: T.R. | 2017. május 30.

Pályája kezdetén Németországba ment tanulni, mert már akkor a minőséget tartotta a legfontosabbnak Ágoston György fogtechnikus mester, az Ágoston Precíz Dental fogtechnikai vállalkozás alapító tulajdonosa. Az autók közt is a kiemelkedő minőséget keresi, ezért örömmel próbálta ki a Pappas Auto konnektorról is tölthető Mercedes GLC tesztautóját.

- Nagyon örülök a lehetőségnek, mert az egyik kedvencem a Mercedes palettáról a GLC. Tetszik a formája, szimpatikus a mérete, az innovatív technológiára pedig nagyon kíváncsi voltam. Érdekelt, hogy az önmagában is erős benzinmotor, kiegészítve az elektromos hajtással mire képes, és nemcsak a takarékos autózás, hanem a teljesítmény tekintetében is.

 

- Elégedett volt a teszt végén?

- De még mennyire! Sőt kifejezetten meglepett, hogy mennyire dinamikus az autó. A köztudatban az él, hogy a hibrid autó takarékos, környezetbarát, de a vezetési élményt ne is keressük benne. Nekem pedig az is nagyon fontos, sőt az egyik legfontosabb egy autóban, így nagyon kíváncsi voltam mit tud a GLC ezzel a hajtáslánccal. Persze a katalógusadatok már árulkodtak, az 5.9 másodperces gyorsulás nagyon jól hangzik. Az viszont meglepett, hogy a valóság még ennél is mellbevágóbb, ugyanis az elektromotor már az első pillanattól kezdve maximális nyomatékkal tol, az összkerékhajtás segítségével az erő egyenesen a talajra jut, így a GLC valóban gyorsulási bajnok. Nemcsak állóhelyzetből, hanem minden sebességi tartományban meggyőzően megy.

 

- De egy hibrid mégsem sportautó, milyen a hétköznapi közlekedésben a GLC?

- Ez a legszebb benne, hogy mindent nagyon jól tud. Városban elektromotorral suhanni néma csendben, hibridként kihasználni az egyébként kárba vesző fékezési energiát, vagy tempósan utazni az autópályán az erős benzinmotorral. Mindeközben megmarad annak, aminek tervezték, egy nagyon jó autó, amiben ha nem figyelünk arra, hogy milyen folyamatok zajlanak a háttérben, akkor igazi Mercedesként viselkedik. Elegáns a GLC, és ehhez az eleganciához csak hozzátesz, amikor néma csendben, kizárólag elektromos hajtással megérkezünk valahová. Éppen ezért egy ilyen hibrid tökéletes cégautó lehet, és itt nem is kizárólag a gazdaságosságra gondolok. Jelzés, hogy a cég felelősen gondolkodik, és odafigyel a környezetre is.

Ha kihasználjuk a konnektoros töltés lehetőségét, akkor ideális ingázó autó a GLC 350e, mert amíg kitart az akkumulátorban az energia, addig valóban tartható a 2 liter körüli fogyasztás, elektromos módban pedig akár benzin nélkül is közlekedhetünk.

 

- Nem véletlenül emelte ki a sportosságot, ha jól tudom, ön is egy kifejezetten sportos autót használ.

- Egy Maserati Ghibli-vel járok, és nagyon szeretem, de épp mostanában gondolkodom a váltáson. A korral egyre kevésbé lesz fontos a nagy teljesítmény, és a sportosság, és egyre fontosabb a kényelem. Az egész napos munka, a gépek zúgása, a vállalkozással kapcsolatos teendők után jól esik vezetés közben egy kicsit lazítani, hátra dőlni, és élvezni a csendet. Épp ezért tetszik nagyon ez az autó, mert megvan benne az a nagy teljesítmény, amit a mai napig nagyon élvezek egy autóban, de képes hihetetlen nyugalmat és kényelmet is nyújtani. A mérete is pont jó, épp elég teret nyújt, de nem pazarlóan nagy.

 

- Meglepő, hogy egy olasz autót választott, miközben a német percizitás mellett kötelezte el magát.

- Úgy gondolom, a precizitás mellé kell a lélek is, szükség van arra, hogy megjelenjen az egyéniség. Szerintem a Mercedes jelenlegi filozófiája is errefelé mozdult el. Felismerték, hogy a patikamérlegen adagolt tökéletesség mellett, a formatervvel, és a vizuális kényeztetéssel is közel lehet kerülni a vásárlókhoz. Amikor megjelent a GLC, már akkor nagyon tetszett a karosszériája, a finom lekerekítésekkel, az elegáns lámpákkal, a jellegzetes hátsó résszel, és a könnyedebb hűtőmaszkkal szerintem még jó irányba mozdult a formatervező részleg. A műszerfal is nagyon tetszik, ez a C-osztályban is látható stílus már az első pillanatban megfogott. A mi filozófiánk is errefelé mutat, a technikai tökéletességet próbáljuk ötvözni az esztétikummal. Igyekszünk a saját területünkön olyan minőséget nyújtani, mint amit az autóiparban a Mercedes képvisel.

 

- Mennyire nehéz feladat egy autógyártónak állandóan a csúcstechnikát nyújtani?

- Nagyon komoly munkát jelent, hiszen a kutatás fejlesztés és a gyártás területén is a maximumon kell teljesíteni. Szintén a saját tapasztalataink alapján látom azt, hogy ezeket az illesztési hézagokat, a precíz kialakítású kezelőszerveket, a tökéletesen működő kapcsolókat és alkatrészeket hihetetlenül magas szinten kell gyártani, hogy ezt a minőséget kapjuk. A GLC-ben ráadásul minden pillanatban biztos vagyok abban, hogy minden részegység tökéletesen működik, és ennek eléréséhez számtalan fejlesztő mérnökóra kellett. Persze azt se feledjük el, hogy az anyagválasztás és a kialakítás is mennyire magas színvonalú, a tesztautó belseje, színösszeállítása, és a felhasznált anyagok is prémium szintűek.

 

- A technológiai fejlesztések mennyire hozzák lázba?

- Őszintén szólva nem annyira, egy erős motor és egy jó futómű még mindig jobban érdekel, mint egy sávtartó asszisztens. Mindemellett elismerem, hogy ezek nagyon fontos, és hasznos kiegészítők, sőt adott esetben életmentőek is lehetnek, így mindenképpen jó, hogy az autóipar már ilyen felszerléseket kínál. Az az intelligens világítási rendszer, ami ebben a kocsiban is megtalálható, viszont egy olyan extra, ami legjobb lenne, ha minden autóba bekerülhetne. Szeretem még a jó hifit, a pontos tolatóradart, és a megbízható tempomatot.

 

- A 15,2 milliós alapár mennyire értékarányos a GLC Plug-In Hibrid esetén?

- Feltétlenül hiszek a régi mondásban, miszerint sokszor az olcsóbb a drágább. A minőséget meg kell fizetni, és szerintem érdemes a jó minőséget választani. Ha a többi GLC modellhez viszonyítunk, akkor engem meglepett, hogy a plusz műszaki tartalom ellenére a 350e nem drágább, mint az erősebb dízel. A képet árnyalja még az ingyenes parkolás, az adókedvezmények, és az elektromos töltési lehetőség, valamint az, hogy ezek az autók a szmogriadóban is közlekedhetnek.

TR

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat (benzinmotor):                     1991 cm3

Maximális teljesítmény (benzinmotor):      211 LE / 5500min

Maximális nyomaték (benzinmotor):         350 Nm / 1200-1400min

Maximális teljesítmény (elektromotor):     116 LE

Maximális nyomaték (elektromotor):         320 Nm /0-2000min

Maximális teljesítmény (összesített):           320 LE / 5000min

Saját tömeg:                                                  2025 kg

Csomagtér:                                                    395 l

Maximális sebesség:                                      235 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h:                                5.9 s

Átlagfogyasztás:                                           2.7 l (+ elektromos áram)

Alapár:                                                          15 242 540 Ft

Fontosabb alapfelszerelések: Integrált Szerviz Csomag, esőszenzor, Thermatic klímaautomatika, Start-STOP rendszer, ESP, Éberségfigyelő, adaptív fékrendszer, guminyomás ellenőrző, ütközésre figyelmeztető rendszer, első- oldalsó- függöny- és térdlégzsák, Bluetooth telefonkihangosító, 7 fokozatú automata váltó, összkerékhajtás