Üdvözöljük a

Autóteszt: Bogos Csaba – Mercedes-Benz C 220 d 4M Cabrio | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Autóteszt: Bogos Csaba – Mercedes-Benz C 220 d 4M Cabrio

Szerző: T.R. | 2017. október 3.

A zuhanásbiztonsággal foglalkozó Gazek Safety Expert ügyvezető tulajdonosával a Pappas Auto Mercedes C-osztályának kabrió változatát próbáltuk ki, nem a megszokott motorral, és kabriótól szintén szokatlan hajtáslánccal.

Dízel kabrió négykerékhajtással. Nem furcsa ez a kombináció?

Első hallásra igen, de aztán ha egy kicsit alaposabban elgondolkodunk rajta, semmiképpen sem az, ha pedig kipróbáljuk ezt az autót, meggyőződhetünk róla, hogy nagyon is életképes ez a kombináció. Ez a modell tökéletesen alkalmas a mindennapi használatra, hosszú utakat is ugyanolyan kényelemben lehet megtenni vele, mint egy kupéval. Ha pedig sokat autózunk, akkor még mindig a dízelmotor a legésszerűbb választás.

 

Ha kabrió, akkor vászontető?

Mindenképpen arra szavaznék, de érzik ezt a Mercedes tervezői is, és bátran felhívták a figyelmet a sötétvörös tetővel arra, hogy ez itt egy igazi klasszikus kabrió, ami természetesen vászontetős. Csukott tetővel ebből szinte semmit sem érezni, a C-osztály ilyenkor olyan, mint egy teljesértékű kupé. A klasszikus vászontető viszont amellett, hogy nagyon jól néz ki, nem teszi tönkre az autó arányait sem, mert viszonylag kis helyre össze lehet csukni. Ha már az arányoknál tartunk, fontosnak tartom, hogy ez egy olyan kabrió, ami kellően férfias, nem csak a hölgyekhez illik.  Komoly jármű, ahol mesteri érzékkel találták el a tervezők azokat az arányokat, amelyek egy igazi négyüléses kabrióra jellemzőek.

 

Hűvös, szemerkélő esős időben próbáltuk ki a kocsit, mennyire volt komfortos, ha nyitva volt a tető?

Felhúzott ablakokkal szinte semmi sem érezhető a kinti időjárásból az utastérben. Szerencsére mélyre lehet engedni az első üléseket, így a fejünket sem éri a menetszél. A fűtés is nagyon hatásos, természetesen van ülésfűtésünk is, és a fejtámlákból érkező meleg légáramlat is sokat segít, valóban olyan, mint egy sál. Okos trükk a szélvédő felnyitható felső pereme, de gyanítom, hogy inkább a hátul ülők látják hasznát, mert elöl enélkül is huzatmentes az autó. Meglepő volt viszont, hogy a szemerkélő esőben is teljesen száraz maradt az utastér, pedig az ablaktörlőre is szükség volt néha a próbaúton. Érdekes, hogy a zajszigetelést is jól megoldották a tervezők, még autópályatempónál is élvezhető a hifirendszer, és beszélgetni is lehet. Persze az igazi kabriózás az, amikor nyitott tetővel autózgatunk a Mecseken egy szép koraesti nyári napon, vagy egy napos szeptemberi délutánon.

 

A beltérben is folytatódik a stílusos részletek sora?

Nemrég kipróbálhattam egy új E-osztályt, és ott is ez a hangulat fogadott. A Mercedes talált egy olyan belső formanyelvet, ami egyedi, és a márkához illően elegáns. Mindehhez párosul az a minőségérzet, ami megmagyarázza a prémiumautó fogamát. Mindent jó megtapintani, az anyagok minőségiek, és okosan választották meg, hogy hová milyen anyag kerüljön. A legapróbb élek is szépen eldolgozottak, és ami egy kabrióban nagy dicséretnek számít, minden nesztelen, nyitott tetővel is egy tömbként mozog a kocsi.

 

Nagyon jól felszerelt autót kaptunk a Pappas Autótól, ezeket az extrákat mennyire használja a hétköznapokban?

A LED-es fényszórókat nagyon szeretem, amellett, hogy teljesen más így éjszaka autózni, még gyönyörűek is, a különleges hűtőmaszkkal együtt, nagyon látványossá teszik az autó orrát. Az adaptív tempomat hosszú utakon roppant hasznos, de azt már kevésbé szeretem, amikor az autó a kormányzásba is besegít, és ez igaz a sávelhagyás figyelő asszisztensre is. Elismerem a hasznosságát, de én általában kikapcsolom, és biztosan nem vagyok ezzel egyedül, mert ebben az autóban is van egy külön gomb, amivel ki lehet kapcsolni. Ezért egy nagy piros pont jár a Mercedesnek, hogy nem dugták el a menüben ezt az opciót. Saját gombot kapott a zseniális 360 fokos kamerarendszer is, így ha megérkezünk valahová, az elismerő tekinteteket nem csak az autó miatt kapjuk, hanem a parkolási tudományunk is sikert arat majd.

 

Ez az autó nem a száguldásról szól, de elég ez a motor a C-kabrióhoz, hiszen a nyitott autók általában nehezebbek is a kupéknál?

Először egy kicsit komótosan mozgott a kocsi, de aztán a menetdinamikai kapcsolót a gazdaságosból a sport fokozatba kapcsoltam, és akkor megjött az a harapós erő, amit szeretek. Nem szoktam száguldozni, nem is szeretek, mert nem látom sok értelmét, de ha megvan az erő, ami egy előzéshez kell, az nagyon jó érzés. Én is egy hasonló lökettérfogatú dízel SUV-vel járok, és azt is emiatt a mélyről érkező óriási nyomaték miatt választottam. Remek az automataváltó is, a legnagyobb dicséret vele kapcsolatban az, hogy észre sem vesszük, hogy van váltó az autóban, mindig a megfelelő fokozatot választja. A váltásokról is csak a Sport+ üzemmódban veszünk tudomást, mert akkor szándékosan agresszívabban és gyorsabban kapcsolt, a visszaváltásoknál pedig egy kis gázfröccsel fokozza a hangulatot. Fontos még, hogy a légrugóval lesz igazán teljes az élmény, mert ezzel a technológiával megvalósítható a finom suhanás, és a kemény sportos futómű is.

 

A saját autójában szerette meg a négykerékhajtást is?

Ez is olyan, mint a jó automataváltó. Ha ott van a kocsi alatt, és észrevétlenül teszi a dolgát, akkor sokat hozzáad a biztonsághoz. A Mecseken sokszor alakul úgy az időjárás, és nem feltétlenül kell hozzá hó és fagy, amikor a négykerékhajtású autók komoly biztonsági többlettel rendelkeznek. Mi is azt tartjuk szem előtt a saját márkánk építésénél, hogy olyan eszközeink legyenek, amelyek használata úgy fokozza a védelmet és a biztonságot, hogy nem kell kompromisszumot kötni a használatuk során. Ebben az autóban is tudom, hogy ott lapulnak azok a kiegészítők, amikkel ugyanolyan védelmet nyújt, mint a zárt karosszériás modell, de ezeket nem is látom, egyszerűen csak működnek, ha szükség van rájuk. Jó példa a kis kar, ami a biztonsági övet nyújtja az elöl ülők felé. Feleslegesnek tűnhet, de épp amiatt, hogy nem kell nyújtózni az övért, nem okoz kényelmetlenséget a becsatolása, megmarad az a természetes mozdulat, amivel induláskor bekötjük magunkat. Visszatérve a négykerékhajtásra, itt már azt sem lehet mondani, hogy nem illik egy kabrióhoz, mert gyakorlatilag észrevehetetlen a hétköznapi autózás során.

 

Ebben a kategóriában mennyire befolyásolja a választást az ár?

Nyilván fontos tényező, de nagyon sokféle szempontot kell figyelembe venni. Ezek a kocsik már a végletekig személyre szabhatók, így a végső árat nagyban meghatározza az extrák mennyisége. Persze az sem mindegy, hogy valaki milyen célból vásárolja, mert ez az autó lehet egy megvalósult álom, de lehet egy napi használatú jármű is, mindkét feladatra maradéktalanul alkalmas. Azt is figyelembe kell venni, hogy szűk piacon mozog ez a modell, mert kabriót ugyan sokan gyártanak, de ilyen minőségben, ekkora felhalmozott tapasztalati háttérrel kevesen tudnak megépíteni egy autót.

TR

 

A tesztautó műszaki adatai:

Lökettérfogat (benzinmotor):                     2143 cm3

Maximális teljesítmény (összesített):           170 LE 3000-4200/min

Maximális nyomaték (összesített):              400 Nm 1400 – 2800/min

Saját tömeg:                                                  1730 kg

Csomagtér:                                                    360 l

Maximális sebesség:                                      231 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h:                                8.3 s

Átlagfogyasztás:                                           4,9 l

Alapár (C 180 Cabrio):                               12 576 720 Ft

 

Fontosabb felszerelések: Integrált Szerviz Csomag, (4 év vagy 120.000 km), esőszenzor, sportfutómű, Thermatic kétzónás klímaautomatika, LED világítás elöl-hátul, Start-Stop rendszer, ESP, Éberségfigyelő, adaptív fékrendszer, kanyardinamika asszisztens, guminyomás ellenőrző, ütközésre figyelmeztető rendszer, első- oldalsó- függöny- és térdlégzsák, aktív motorháztető, Bluetooth telefonkihangosító