Üdvözöljük a

Autóteszt – Citroen C4 Picasso – Kresz Erika | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Autóteszt – Citroen C4 Picasso – Kresz Erika

Szerző: T.R. | 2013. szeptember 11.

A  műanyag-fröccsöntéssel, szerszámkészítéssel és termék összeszereléssel foglalkozó Kresz & Fiedler Kft. ügyvezetője az Fx Autóház legújabb Citroen modelljét a C4 Picassót próbálta ki.

 

Az első kilométereken újra hozzá kell szoknom a kézi váltóhoz. Most egy automataváltós Volvóm van, és megszoktam a kényelmet. Eleinte nem akartam ilyen autót, aztán megszoktam és megszerettem. Nem is vennék már hagyományos váltós kocsit. A Picasso kézi váltója nem rossz, a hat sebességi fokozat tetszik, de inkább ezt is a robotizált váltóval választanám.


Egy francia autónál még mindig fontos a forma, a Picasso mennyire leplezi, hogy családi egyterűt rejtegetnek a vonalai?

Szép autó, az eleje nagyon tetszik, jó döntés volt a Citroen mérnökeitől, hogy egyedi orrot rajzoltak. Megkockáztatom azt is, hogy igazi csajos autó, főként ebben a színben. Ideális lehet egy családanyának a gyerekek szállítására. Igaz a jó dizájn nem meglepő egy Citroentől, szerintem évek óta szép és egyedi autókat terveznek. Érdekes az is, hogy ugyan nem tűnik nagynak, de belül óriási a hely.


Egy családi autónál ez a legfontosabb, hogy legyen elég hely.

A Picasso a nagy tér mellett ötletes kiegészítőket is kapott. A legfontosabb, hogy hátul három különálló ülést szereltek be. Ezek egyenként tologathatóak, és akár három gyerekülést is be lehet szerelni, ami ritkaság. Két gyerek közé pedig befér kényelmesen egy felnőtt, aki sokat utazik gyerekekkel, az tudja milyen fontos ez. Tetszik még a panoráma szélvédő is. Amellett, hogy lámpánál állva praktikus, egészen különleges atmoszférát teremt az autóban. Aztán ott vannak az apró figyelmességek, amiket nagyon lehet szeretni, a kártyatartó, az első ülések támlájára szerelt asztalka, vagy a hátsó ülések előtti padlóba rejtett rekeszek. Nem nagy dolgok, de praktikusak.


A műszerfalon is hasonló forradalom zajlott, mint az orr részen, ez mennyire vált be?

Számomra az autó egy használati tárgy. Nem hoznak lázba a technikai újdonságok, nem is igazán értek hozzájuk. Ez a műszerfal kialakítás valóban új, viszont logikus és jól használható. A középre helyezett műszeregységet van, aki nem szereti, nekem nem volt furcsa, könnyen megszoktam. A kialakítás is ízléses, és a minőség is meggyőző. Fontos még a kényelmes ülés, ezek a karfás fotelek nekem tetszenek, bár  igazán az automata váltónál lenne élvezhető.


A tesztautó Collection felszereltsége messze van a csúcsmodellektől, volt olyan kiegészítő, amit hiányolt?

A legfontosabb, hogy a biztonsági felszerelés teljes. Az autóválasztásnál számomra ez az elsődleges szempont. A törésteszt eredményt is meg szoktam nézni. Hasznos még a tempómat, autópályán rendszeresen használom. Nem találkoztam még vele, de nagyon tetszik a sebességkorlátozó berendezés. Városban nagyon praktikus, ha beállítjuk 50-re, nem kell figyelni a sebességtúllépésre.


Mindig betartja a korlátozásokat?

Lakott területen mindig nagyon figyelek rá. Bármikor leléphet egy figyelmetlen gyalogos a járdáról, vagy kiszaladhat egy gyerek az útra. Ha nem is az autós a hibás, a tudat, hogy sérülést okoztam valakinek ott marad, nem éri meg kockáztatni.


Volt még egy kiegészítő, amit kedvelt, a start/stop rendszer.

 Ez egy nagyon jó dolog, ilyen sem volt még az eddigi autóimban. Jó az ötlet, hogy üzemanyagot spórol a lámpáknál, és a lakott területek környezeti terhelését is csökkenti. A megvalósítás is tökéletes, amint lelépek a kuplungról már indul is a motor.


Ha már motorról van szó, az 1.6-os dízel mennyire illik a Picassóba?

Szerintem ideális választás ebbe a kocsiba. Nagyon csendes, csak finom mormogás hallatszik gyorsításkor. A gyorsulásnál fontosabb, hogy ugorjon a kocsi, ezen a téren is remek ez a dízel. A fogyasztás dízelekre jellemzően alacsony, egy családi autóba ez a tökéletes motor.


Azt mondta az autó Önnek egy használati tárgy, de van olyan része, amit nagyon jól ismer, hiszen autóalkatrészeket is gyártanak.

Utastéri műanyag elemeket gyárt a cégünk. Nem elsődleges beszállítók vagyunk, alvállalkozóként dolgozunk a közvetlen beszállítóknak. Ma igen nagy és nehéz feladat autóipari beszállítónak lenni. A magas szintű elvárások évről évre szigorodnak, módosulnak, és természetesen a költségcsökkentés is folyamatos elvárás a gyártóktól.


Mi az, amit például ebbe a kocsiba képesek lennének legyártani?

Főként a két ülés közti konzol egységeit gyártjuk, de tulajdonképpen a műszerfal bármelyik műanyag elemét meg tudjuk csinálni. Van itt néhány nagyon bonyolult elem, például az ezüstszínű bevonatot nagyon nehéz kiváló minőségben elkészíteni. Az autóipar elvárásai annyira magasak, hogy olyan szintű minőségi hibákat sem engednek meg, ami a mindennapi használatban észrevehetetlen lenne.


A Picassóban milyen munkát végzett a beszállító?

Nagyon jó minőségűek a műanyag elemek. A fröccsöntés és a felületkezelés is kiváló.

Ebből a szempontból mi a különbség egy tömegmodell és egy prémiumautó közt?

Ma már semmi. Ugyanazokat az alapanyagokat használjuk, és mivel a minőségi elvárás magas, nincsenek nagy különbségek. Inkább az alkatrészek összetettségében és a felhasznált anyagok mennyiségében van a különbség.


A C4 Picasso eddig ideális családi autónak tűnt, de egy ilyen autónál fontos a csomagtér is.

Elsőre nem tűnt nagynak, de a katalógus 537 litert ír, ami nagyon jó érték. Ha jobban megnézzük a rakteret, megvannak a literek, de az én autóm hosszú rakterével ellentétben ez egy magasabb üreg. Az ilyen autókra jellemző variálhatóságról pedig a három különálló, tologatható hátsó ülés gondoskodik.


A közel hatmilliós vételár mennyire értékarányos?

Dízelmotor, gazdag felszereltség, divatos külső, jó térkínálat. Úgy gondolom, hogy ennyiért ez egy korrekt ajánlat.


T.R.

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat:                                   1598 cm3

Maximális teljesítmény:                   115 LE 3600/min

Maximális nyomaték:                       270 Nm 1750/min

Saját tömeg:                                      1298 kg

Maximális sebesség:                                    181 km/h

Átlagfogyasztás (gyári adat):          4.2 l

Kedvezményes ár(Collection):         845 000 Ft

 

A fontosabb alapfelszerelések: ABS + ESP, 6 légzsák, kétzónás automata klímaberendezés, tempómat, kormányról vezérelhető MP3/CD autórádió 6 hangszóróval, Start/Stop rendszer, automata elektromos kézifék, panoráma szélvédő

 

 

FX Autóház

7622 Pécs, Siklósi út 11.

Tel: 72/236-220

www.citroenpecs.hu