Üdvözöljük a

Autóteszt: Dr. Kocsis G. Tamás - Ford C-Max Grand 1.6 SCTI EcoBoost | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Autóteszt: Dr. Kocsis G. Tamás - Ford C-Max Grand 1.6 SCTI EcoBoost

Szerző: T.R. | 2012. január 25.

Az ingatlanforgalmazással foglalkozó PGT Invest Kft. Értékesítési igazgatója az FX Autóház családi autóját, a Ford C-MAX hosszú változatát próbálta ki.

Mitsubishi Carismával járok, de a családunk egy időben Fordot Fordra váltott. Escorttal kezdtük, azt több Mondeo követte.

 

Miért éppen Ford?

 

Nagyon kedveltük a márkát, főként a kényelme miatt. Szimpatikus volt a picit konzervatív,  megbízható karakterük. Érdekes módon kihagytuk a dízeles korszakot, ami főként a Mondeóknál lehet furcsa, hiszen azokat sokan dízellel vásárolták.

 

Ez a C-MAX egy kicsit más benzinmotorral készül, a turbónak köszönhetően néha dízelesen viselkedik.

 

Érezhetően nyomatékosabb, mint a szívómotorok, és a fogyasztás is jóval alacsonyabb, mint várnánk. Tetszik a műszerfali kijelző, ami a megfelelő fokozatot javasolja. Főként az első kilométereken hasznos, amíg tudatosul a vezetőben, hogy sík úton akár 1500-as fordulatszámon is szépen halad a kocsi. A fedélzeti komputeren pedig az is látszik, hogy a fogyasztás ilyenkor nagyon alacsony.

 

Mennyire fontos az Ön számára az alacsony fogyasztás?

 

Azt hiszem az üzemanyagárak emelkedésével ez egyre fontosabb lesz mindenki számára. Pici odafigyeléssel csökkenthetjük a fogyasztást, így kíméljük az erőforrásainkat, és nem szennyezzük a környezetet.

 

Milyen praktikákat alkalmaz?

 

Próbálok előre gondolkodni vezetés közben, több autóval előretekintve figyelem a forgalmat, így elkerülhetőek az indokolatlan fékezések és gyorsítások. A felesleges autóhasználatot is próbálom elkerülni, ha lehet, csoportosítom a teendőket, és egy úttal intézek el minél több tennivalót. Jómagam így próbálok tenni környezetünk megóvásáért és a levegő tisztaságáért.

 

Autóvásárláskor milyen szempontok játszanak szerepet a döntésében?

 

A forma az egyik legfontosabb szempont számomra. A C-MAX sokkal modernebb, mint az általam ismert Fordok, az orra nagyon tetszik, divatosak a lámpák, sportos a nagy hűtőrács. A hátsó traktusnál érzek egy kis formatervezői bizonytalanságot, az én ízlésemnek a tolóajtó mögötti rész egy kissé kusza. Érdekesek az autó méretei, többször is megnéztem kívülről a kocsit, mert a belső tér méretéhez képest nem nagy a karosszéria. Egy átlagos alsó középkategóriás autónyi helyre sikerült egy nagyon nagy belterű autót készíteni a Ford mérnökeinek.

 

Azért a harmadik üléssor nem felnőtteknek való.

 

Természetesen ez nem egy teljes méretű egyterű, aki valódi hétülésest szeretne az a Galaxyval jár jól, ha egyterűben gondolkodnék, akkor magam is azt választanám. Ötülésesként kiváló a C-MAX, nagyon jól variálható, a hátsó két ülés pedig egy olyan opció, ami sokak számára hasznos lehet. A felára sem sok, a 190.000 forint korrekt ár azért, hogy néha hét személy utazzon az autóval. Ötletes az ülésmozgatás is, a harmadik sor egyszerűen a padlóba hajtogatható, a második sor középső ülését pedig el lehet rejteni a jobb szélső ülés lapja alatt.

 

Az első két ülésről még nem beszéltünk.

 

Természetesen ezek a legkényelmesebbek. Magas a háttámla, jó az oldaltartás, tágas a tér, sokféleképpen állítható a vezetőülés, hibátlan. A műszerfal első pillantásra egy kicsit sok volt számomra, bonyolultnak és széttagoltnak tűnt, de ahogy szaporodtak a kilométerek sikerült kiigazodni rajta, a teszt végére már belejöttem a kezelésébe. Ezzel együtt nekem a Mondeo letisztultabb stílusa szimpatikusabb, de biztosan sokaknak tetszik ez a környezet is. A műszerfalvilágítás nagyon érdekes, a semleges fehér fényt felváltotta a türkizes árnyalat, hangulatos és nem zavaró éjszakai vezetés közben, tetszik. A sok pakolóhely is hasznos, és a kilátás is nagyon jó a kocsiból. Ez utóbbi a mai autók egyik gyengéje, de a Fordnak sikerült megoldani, hogy minden irányba jól ki lehet látni a C-MAX-ból. Jó minőségű a kárpitozás és a műszerfali anyagok is megfelelőek, talán a váltókar könyékére kerülhetett volna még a puhább borításból.

 

Trend a kocsi felszereltségi szintje, ez tartalmazza az Ön számára szükséges extrákat?

 

A legfontosabb a biztonság, ebből a szempontból előrelépett a márka, hiszen alapárért megkapunk minden lényeges biztonsági berendezést. Kellemes hangú hifi, klíma, elektromos ablakok, elektromos tükrök megvannak az autóban ennyi tulajdonképpen elég is lenne. A tesztautót okosan konfigurálták, hiszen került bele tempomat is, ami autópályán nagyon kényelmes. Nagyon tetszik a másik extrafelszerelés az automata parkolórendszer. Korrektül működik, párhuzamos parkolásnál, az autó hosszánál alig nagyobb helyre tökéletesen bekormányozza a kocsit. Gyakorlott vezetők biztosan csak legyintenek rá, de szerintem sokak számára hasznos lehet a berendezés, sőt egy fárasztó nap után a rutinos sofőröknek is megkönnyítheti a dolgát, ha parkoláskor csak a gázt kell nyomni, a kormányzást elvégzi helyettük az autó. A berendezés árát pedig egy koccanás elkerülésével már meg is takarítottuk.

 

A hosszú extralistából mást nem is rendelne?

 

Nagyon jó, hogy ennyi kiegészítőt lehet rendelni az autóhoz, köztük olyan, eddig magasabb kategóriában megszokott extrát is, mint például az említett parkolórendszer. Így könnyű olyan autót választani, amit megálmodtunk magunknak. A magam részéről a manuális klímaberendezést cserélném automatikusra és Bluetooth rendszert kérnék, hogy vezetés közben ne kelljen kézből telefonálni. Ezt a felszerlésdömpinget már megtapasztaltam az Egyesült Államokban. Ott dolgoztam egy ideig, és az első autóm egy Lincoln Town Car volt, amelyben olyan mennyiségű kiegészítő volt, ami az itthon kapható autókban csak most kezd feltűnni.

 

A C-MAX futóművét már a tesztút elején megdícsérte, mikor azt mondta, vezetés közben sokkal kisebbnek, könnyebbnek érzi az autót, mint amekkora valójában.

 

Valóban nagyon könnyedek az irányváltások, precízen pontosan reagál a kocsi. A stabilitás is remek, ezekhez a jó menettulajdonságokhoz képest pedig meglepően puha és komfortos a rugózás. A könnyedség érzéshez hozzájárul a motor is, elég egy picit megnyomni a gázpedált és máris ugrik az autó. A váltó is jól sikerült, rövidek a kapcsolási utak és határozottan kattannak a fokozatok. A hatodik fokozatnak köszönhetően nagy tempónál is alacsony a fordulatszám, így autópályán is csendes marad a kocsi. Én mindenképpen ezzel a motorral venném az autót, hiszen az erős motor sokszor a biztonságot is jelenti, és a turbónak köszönhetően a benzinkútnál sem kell sokat fizetni.

 

Kinek ajánlaná az autót?   

 

A C-MAX egy nagyon kellemes családi autó lehet, ahol alkalmanként a nagyszülőket vagy a gyerekek barátait is el lehet vinni egy kirándulásra. Ideális lehet nagyszülőknek, akik sok unokát szeretnének szállítani, de tökéletes szabadidő-autó is lehet, a tágas utastérnek köszönhetően.

 

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat:                       1596 cm3

Maximális teljesítmény:     150 LE 5700/min

Maximális nyomaték:          240 Nm 1600-4000/min

Saját tömeg:                          1496 kg

Csomagtartóméret:             475 l

Maximális sebesség:          204 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h:        9,4 s

Átlagfogyasztás:                   6,6 l

Alapár:                                     6.245.000 Ft

 

Fontosabb alapfelszerelések (Trend): első- függöny- és oldallégzsákok, ABS + ESP, elektromos szervokormány, fedélzeti számítógép, automatikusan sötétedő belső tükör, klímaberendezés, első ködfényszóró.

 

Tekintse meg képgalériánkat a cikk felett!