Üdvözöljük a

Autóteszt - Ford Fiesta 1.0l EcoBoost Tiatnium | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Autóteszt - Ford Fiesta 1.0l EcoBoost Tiatnium

Szerző: T.R. | 2018. február 7.

A munkaruhák gyártásával foglalkozó Anikó Munkaruha névadó tulajdonosával, Pálinkásné Bakó Anikóval a kisautó kategória egyik legnépszerűbb modelljének a Ford Fiestának legújabb változatát próbáltuk ki. Az FX Autóháztól egy jól felszerelt agilis változatot kaptunk a tesztre, ami már az első méterek megtétele előtt elnyerte tesztelőnk szimpátiáját.

Ez egy igazi női autó, nagyon szeretem a piros színt, és ennek a Fiestának is jól áll. A Fiesta vonalai is vonzóak, egy igazi városi kisautó, amit a komolyabb hűtőmaszk tekintélyessé varázsol, de a sportosság is sugárzik a karosszériáról. Azt egyből észrevettem, hogy újak a hátsó lámpák is, amikor be van kapcsolva a világítás, akkor különösen jól mutatnak a látványos LED csíkokkal.


Ennél nagyobb autót láttam a cég udvarán, nem volt furcsa elsőre a Fiesta mérete?
Valóban nagyobb autókkal járunk, a céges használat miatt számunkra a kisteherautók a praktikusak, így most Peugeot Partnereink vannak. Az, hogy a Fiesta ennyire kicsi, nekem inkább szimpatikus, mert a városi parkolásokat ez nagyon megkönnyíti. Az utastérben viszont egyáltalán nem éreztem kicsinek az autót, sőt, kifejezetten tágas az első két ülés. Ami furcsa volt, az a lapos szélvédő, de talán a Transit Connect tulajdonosok is ismerik azt az érzést, amikor egy hatalmas szélvédőjű autó után egy normál személyautóba ülnek, akkor kell néhány kilométer amíg megszokják, hogy korlátozottabb a kilátás. Érdekes, hogy annak ellenére, hogy elöl kifejezetten tágas az autó, a hátsó üléseken is van elegendő hely, a csomagtér pedig meglepően nagy.


Amikor beült a Fiestába, nagyon alaposan beállította a kezelőszerveket, és ha jól láttam gyorsan egy leltárt készített a pakolóhelyekről is.
Én még úgy tanultam vezetni, hogy az első dolgunk egy autóban az legyen, hogy a kezelőszerveket tökéletesen beállítsuk. Itt könnyű dolgom volt, mert mind a négy irányban állítható a kormány, az ülés is nagyon tág határok közt mozog, és ami nagyon fontos, hogy a biztonsági öv magasságát is pontosan be lehet állítani. A kormány vastagsága épp ideális, az átmérője viszont elsőre kicsit nagynak tűnt, de a rajta elhelyezett gombtenger nem is férne el el, ha kisebb lenne. A pakolóhelyek feltérképezése szerintem egy női sofőrnél egyébként is természetes, de esetemben egy kicsit szakmai ártalom is. Kíváncsi voltam, hogy mennyire sikerült praktikusan elhelyezni a tárolóhelyeket és a kezelőszerveket, mert a munkaruháinkat mi is folyamatosan fejlesztjük, és éppen úgy építjük be a megrendelői igényeket, ahogy egy autógyár mérnökei próbálják meg a leginkább felhasználóbaráttá szabni a modelljeiket. A Fordnál jó munkát végeztek, még nagyautós mércével is bőséges a tárolóhelyek kínálata, és az ötletességnek sem voltak híján a tervezők.


Az extrák tekintetében is nagyautós a Fiesta, a Titánium felszereltségű tesztautó is sok hasznos felszerelést tartalmaz. Ezeket mennyire találta praktikusnak?
Sokkal közülük most találkoztam először, és az első benyomásom az, hogy ez az autó nagyon okos. Lenyűgöző, és nagyon biztonságos, hogy képes a sávban tartani az autót, úgy, hogy visszakormányozza a helyes irányba. Nagyon tetszik a visszagurulásgátló. Nekem ugyan nincs gondom azzal, ha lejtőn meg kell tartani a kocsit a kuplunggal, de egy alföldi ismerősön épp arra panaszkodott, hogy a sok emelkedő miatt neki nagyon nehéz Pécsen a vezetés. Jól kezelhető a digitális világ is a Fiestában, az érintőképernyő jó helyen van, informatív, és könnyen átlátható a logikája, és a fő műszerek közötti kijelzőn is rengeteg hasznos adat megjeleníthető. Én ugyan nem szoktam az autóban telefonálni, de aki igen, annak nagy könnyebbség egy ilyen frappánsan és gyorsan a telefonhoz kapcsolódó rendszer. Az pedig, hogy applikációk letöltésére is képes a Fiesta, már igazán modern dolog. Ha enyém lenne az autó, nagyon szeretném benne az automatikus parkoló funkciót, és azt, hogy az automata klíma intenzitása is több fokozatban állítható. Számomra új volt a start/stop rendszer is, de hamar megszoktam, valóban hasznos szolgáltatás. Az extralistán láttam az adaptív tempomatot is, ez főként az autópályán könnyíti meg a vezető dolgát a kocsi.


Sokat utazik az autópályákon?
Sokat utazok, de sajnos nem autópályán. A belföldi partnereink inkább az Alföldön és a Balaton körül találhatók, és ezekbe az irányokba sajnos még mindig rettenetes a közlekedés. Szerencsére sok külföldi vevőnk is van, igaz azért Írországba már nem autóval megyünk.


Városon kívül mennyire van elemében az új Fiesta?
Én is kíváncsi voltam rá, ezért próbáltam ki Pécsen kívül is, és itt is nagyon pozitívak a tapasztalatok. A városban agilis viselkedés országúton is érezhető, egészen komoly élményt nyújt az autó a kanyarokban, mai egyben biztonságossá is teszi. Nem csak a fürgesége és a könnyed irányíthatósága miatt tetszett a futómű, hanem a rugózása is nagyon felnőttes. A motor is kellemes, még nagy tempónál is elég erős, akár egy nagyobb autóval is könnyedén megbirkózna. A teljesítményét megtapasztalva meglepett, hogy mindössze 1000 köbcentiméteres.


Nem véletlenül választják sokadjára is az Év Motorjának a Ford 1 literes EcoBoost motorját. A fogyasztás is megfelelő?
A tesztút alatt folyamatosan csökkentek az értékek a kijelzőn, és azt gondolom, hogy a hat literes érték, amit a próbaút végén láttunk kifejezetten kedvező, hiszen az út nagyobb része város volt.


A vételár tekintetében viszont a Fiesta nem tartozik a diszkont modellek közé. A tapasztalatok fényében hogy látja, megfelelő a Ford Fiesta ár érték aránya?
Megint visszakanyarodok a mi vállalkozásunkhoz. A vevőink elsősorban azt értékelik, hogy tökéletes minőséget kapnak, és olyan terméket adunk, ami pontosan megfelel az igényeiknek. Ezért pedig hajlandóak egy kicsit többet fizetni, mert tudják, hogy valójában nekik ez a gazdaságosabb. A Fiestánál szerintem pontosan ez a helyzet, ez egy nagyon jó minőségű, modern, tágas, élvezetes kisautó, meglepően komoly szolgálatáscsomaggal. Úgy gondolom, ma már nálunk is megvan az a réteg, aki igényli azt, hogy ezt a színvonalat kapja ebben a kategóriában.

T.R.

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat:                                                                      998 cm3

Maximális teljesítmény:                                            100 LE

Maximális nyomaték:                                                           170 Nm

Csomagtér:                                                               294 l

Saját tömeg:                                                              1164 kg

Maximális sebesség:                                                 185 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h:                                             10.5 s

Átlagfogyasztás:                                                       4.3 l

Akciós alapár:                                                                      3 450 000 Ft