Üdvözöljük a

Autóteszt: Horváth László – Mercedes-Benz C 220 d 4M T | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Autóteszt: Horváth László – Mercedes-Benz C 220 d 4M T

Szerző: T.R. | 2017. február 28.

A magas és mélyépítéssel foglalkozó szigetvári Melio-Start Kft. ügyvezetője a Mercedes-Benz C-osztályának T-modelljét, azaz a kombi változatát próbálta ki, a különleges 9 fokozatú automata váltóval és összkerékhajtással.

- Több szempontból is új nekem ez az autó, mert még sosem volt Mercedesem, dízel autót sem vásároltam még, és az automataváltó is új számomra. Az automata élményre nagyon kíváncsi voltam, hiszen a régi beidegződések nálam is működtek, aztán persze már a tesztút második felében meggyőzött a C-osztály automatája. Nem gondoltam, hogy ennyire finoman és gyorsan működik. Ha nem figyelünk rá, akkor gyakorlatilag észrevehetetlenek a váltások, hihetetlen természetességgel jut el az erő a kerekekig.

 

- Nem sok a kilenc fokozat? Még az alap hétfokozatú automata is elegendőnek tűnik egy ennyire nyomatékos motorhoz.

Valójában fel sem tűnt az elején, hogy ennyi fokozat van ebben a szerkezetben, csak akkor lepődtem meg, amikor a műszerfalon megjelent a D9 felirat. Minden további nélkül elhiszem a Mercedes mérnökeinek, hogy ebbe a kocsiba ez való, tökéletesen működik. Már csak azt kellene megfejteni, hogy minek a kézi kapcsolás lehetősége a kormány mögött, mert ez a váltó így is pontosan tudja, mi a vezető szándéka.

 

- Említette, hogy nem volt még Mercedese, azt tapasztalta ebben a kocsiban, amire számított?

Már a külseje is meglepett. Annyira sportos ezzel az AMG csomaggal, hogy szinte észre sem vettem, hogy kombi. Az orra nagyon modern, aztán meglepően hosszú a motorháztető, és a hátsó részbe is csempésztek néhány olyan könnyed vonalat, ami miatt harmonikus lett a karosszéria. Az eleganciája az, amire első pillantásra azt gondoltam, hogy igen, ezt várom egy Mercedestől.

Az utastérben elsőként az tűnt fel, hogy mennyire hozzászoktam a saját autóm magas üléseihez, a teljesen lesüllyesztett első ülésekkel a C-osztályba szinte már sportautósan alacsonyra lehet ülni. A kidolgozás és a kivitelezés sem okozott csalódást, egy átlagautó után lenyűgöző a színvonal. A központi kijelző elhelyezése  érdekes, elsőre az ugarik be, hogy szebb lenne, ha jobban integrálnák a műszerfalba, de biztosan megvan az oka, ami miatt az autóipar ezeket a kiemelkedő képernyőket favorizálja.

A kezelés terén a luxust a lehetőségek jelentik, a vezető többféle kezelési mód közül választhat, a kormányról, a mozgó-tekerőgombról, vagy a laptopokról ismert érintőfelületről is elérheti a funkciókat, így könnyű kiválasztani a legkényelmesebb elérést. Én elsőre a kormánygombokat favorizáltam, de pár hét után lehet, hogy a másik két módot is megszoknám.

 

- Az utastérben mennyire érezhető, hogy kombikarosszériában ülünk?

- Az első ülésekben semennyire, inkább kupés a hatás. A csomagtér felől közelítve viszont elképesztő, hogy milyen rutinnal alakították ki a hátsó traktust. Finom a csomagtérburkolat, átgondolt a rögzítési rendszer, az ülésdöntő gombok kialakítása nagyon igényes, és a csomagtértakaró roló mechanikáján is látszott, hogy a mérnökök micsoda tapasztalattal rendelkeznek.

 

- Egy Mercedesnél nehéz a konkrét tesztautót értékelni, mert annyi extra közül lehet választani, hogy kis túlzással nincs két egyforma modell. Ebben a tesztautóban volt olyan extra, amit szívesen beépítene a saját autójába?

Nem is egy! Számomra nagyon fontos a biztonság, ezen e téren szeretek mindent megrendelni ami elérhető, azt hiszem nem is kell magyarázni, hogy miért. A négykerékhajtást én ebbe a kategóriába sorolom. Nem vezetek sportosan, nem is érdeklődöm különösebben az autók iránt, így a négy hajtott kerék előnyeinek sportos részét nem is használom ki. Mivel építőiparban dolgozunk, így a munkaterületek megközelítése miatt fontos az összkerékhajtás, igaz egy ilyen kombinál inkább a hasmagasság a korlátozó tényező. Aszfalton pedig a hihetetlen biztonsági tartalék miatt lettem összkerékhajtás párti. Igaz, hogy nálunk kevés a hó, de síkos úton, vagy esőben is kincset ér.

A másik olyan felszerelés, ami nagyon tetszik az az autó világítási rendszere. Sajnos éjszaka nem próbáltuk, de a propektusban látott tájékoztató is meggyőző, Nem is gondoltam, hogy ma már ilyen fejlett rendszereket is képesek létrehozni a gyártók. Hihetetlen, hogy mekkora elektronikai és finommechanikai teljesítmény lehet építeni egy olyan rendszert, ami ennyire intelligensen alkalmazkodik a különböző forgalmi szituációkhoz.

 

- A Connect Me-nek nevezett okostelefonos integráció előnyeit is kihasználná?

Több időre lenne szükségem, hogy megismerjem. Nagyon jól hangzik, hogy az autó rendszerei is csatlakoznak a minket körülvevő eszközökbe, és ezeket a funkciókat nyilván azok fogják igazán kihasználni, akik otthonosan mozognak ebben a világban. Az nagyon kényelmes lehet, ha este a kanapéról megnézzük mennyi üzemanyag van a kocsiban, megtervezzük a másnapi útvonalat, beállítjuk az állófűtést, és ellenőrizzük mennyi van még hátra a következő szervizig.

 

- Nem beszéltünk még a motorról, azt mondta, még nem volt dízelmotoros autója, hogy tetszett a 220 d?

- Régebben a Rolls Royce mondta az autóira, hogy a motorteljesítmény elegendő, és nem adtak meg számadatokat. Itt ugyanezt érzetem. Amikor fel sem merül a vezetőben a kérdés, hogy hány lóerős, mennyi a nyomatéka, mennyi idő alatt gyorsul, vagy hogy hány litert fogyaszt, az mindent elmond. Beültem, gázt adtam, és mindig az történt, amit szerettem volna. Csendesen, megbízhatóan, és az én igényeimhez képest mindig elegendő tartalékokkal működik a motor, tehát nekem tökéletes. Persze kíváncsiságból a fogyasztást is megnéztem, és újra megdöbbentem, hol tart ma az autóipar.

TR

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat:                      2143 cm3

Maximális teljesítmény:       170 LE 3000-4200/min

Maximális nyomaték:           400 Nm 1400-2800/min

Saját tömeg:                          1595 kg

Csomagtér:                           490 l

Maximális sebesség:             230 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h:         7.9 s

Átlagfogyasztás:                   4.5 l

Alapár (C220 d T-modell):  10 830 140 Ft

 

Fontosabb alapfelszerelések: Integrált Szerviz Csomag, esőszenzor, Thermatic kétzónás klímaautomatika, Start-STOP rendszer, ESP, Éberségfigyelő, holttér figyelő asszisztens, tempomat, fűtött szélvédőmosó, kanyardinamika asszisztens, guminyomás ellenőrző, ütközésre figyelmeztető rendszer, első- oldalsó- függöny- és térdlégzsák, Bluetooth telefonkihangosító