Üdvözöljük a

Autóteszt: Járányi Andor– Mercedes-Benz B200d 4MATIC | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Autóteszt: Járányi Andor– Mercedes-Benz B200d 4MATIC

Szerző: T.R. | 2017. szeptember 6.

A magas minőségű szobafestő, mázoló és tapétázó munkákkal foglalkozó Pittore Bt. cégvezető tulajdonosa, a Mercedes-Benz modellpalettájának kis egyterűjét, a Pappas autó megújult Mercedes-Benz B-osztályát próbálta ki.

- Érdekes modell a B-osztály, mert nem látszik rajta, hogy valójában melyik kategóriába tartozik. Ízlésesen keverednek rajta az egyterűek formajegyei a Mercedes elemekkel, jellegzetesen Mercedes, és nagyon barátságos az autó. Jól áll neki a fehér szín, és ezek a felnik is szépek. Magyarországon mindenki ismeri ezt a Mercedest, én is emlékszem rá, hogy a kecskeméti gyár indulásakor ez volt az első olyan modell, amit nálunk gyártottak.

 

- Amikor meglátta a tesztautót, azt mondta, hogy nem az ön világa, de kíváncsi rá, mit tud nyújtani egy ilyen kategóriájú autó. Mire gondolt pontosan?

- Én nem a klasszikus értelemben vett autókat használok. A vállalkozásom miatt, a legtöbbször kishaszonjárművekkel autózok, hiszen állandóan pakolunk, rengeteg eszközt,szerszámot és anyagot viszünk magunkkal. Otthon a garázsban pedig egy G-osztályhoz hasonló japán terepjáró áll. Az egy 30 éves kocsi, amit a saját kezemmel építettem össze, igaz lassan annyiba került, mint ez a B200-as Mercedes. Nem is használom keményebb terepen, egyszerűen megtetszett a formája, a hangulata, és ezért választottam. Erre a B-osztályra pedig azért voltam kíváncsi, mert nem tudtam, mit tud nyújtani egy mai, modern kis egyterű.

 

- Nézzük sorban, az utastérben mennyire érezhető a Mercedes színvonal?

- Nagyon szép a kivitelezés. Abszolút modern a látvány, és minden nagyon igényes. A keményebb felületek a térdmagasság alá kerültek, így nem zavaróak. Finom bőrökkel, végletekig kidolgozott kezelőszervekkel, és egy átgondolt koncepció alapján tervezett utastérrel találkoztam. Tetszik, hogy a fontos funkciókat a kormányról, a középkonzolról, és a központi képernyőről is el lehet érni, így nem az autó kényszeríti ránk a tervezői akaratot, hanem mindenki azt a megközelítést választhatja, ami neki a legszimpatikusabb. Jó ötlet a kormányoszlopra helyezett fokozatválasztókar, így még több pakolóhely jutott a kardánalagútra, ami egy ilyen jellegű autónál a szokásosnál is fontosabb. Tudom, hogy többféle tetőkárpittal is lehet választani az autót, mert Mercedes, és így minden apróságot személyre lehet szabni, de nekem ez a világos tető nagyon tetszik, jobban szeretem, mint a feketét, kevésbé bunkerszerű a hatás.

 

- Egy családi kis egyterű legfontosabb tulajdonsága a térkínálat, és a variálhatóság. Ebben, hogy áll a B200d?

- Értem már, hogy miért taxiznak ilyen autókkal. A tér bőséges, ugyanakkor a külső méretek visszafogottak, így városban sem gond a manőverezés, és a parkolóhely vadászat. Meglepett, hogy mennyire tág határok közt állítható a kormány és az ülés távolsága, és az ülések is minden irányba nagyon sokat mozgathatóak, sőt még az ülőlap hossza is állítható. Ez főleg akkor jó, ha többen vezetik az autót, így mindenki kényelmesen utazhat. Hátul is van bőven hely, és egy családi autónál különösen fontos, hogy középen is legyenek légbeömlők a hátsó utasoknak is. Még a terepjárómba is beépítettem őket utólag, mert hiába kellemes elöl a klíma, ha hátul a gyerekek nem érzik jól magukat. Fontos apróság még, hogy szinte derékszögben nyílnak az ajtók. Ezt én amiatt értékelem, mert sokat pakolunk, de a kiszállás, beszállás, vagy egy gyerekülés behelyezése is könnyebb így.

 

- Összkerékhajtás és automata váltó, ritka ebben a kategóriában. Szükség van rá?

- Az automatával nem volt sok tapasztalatom, de néhány kilométer elég volt hozzá, hogy megkedveljem. Nincs rá jobb szó, mint az, hogy tökéletes. Gyors, pontos, tulajdonképpen nem is kell vele foglalkozni, hogy milyen fokozatban van a váltó, egyszerűen, mindig a megfelelőt kapcsolja, és meglepően jól alkalmazkodik a vezetési stílushoz. Ha kell végig forog a motor, ha kell, akkor pillanatok alatt felkapcsol hetedikig. Tetszett a Dynamic Select kapcsoló, valóban érezhető a különbség a komfortos, a sport, és a gazdaságos mód között. Az összkerékhajtást én mindenképpen kérném a szalonban. Olyan biztonsági tartalékot nyújt, ami megfizethetetlen. Talán ha az Alföldön élnénk, akkor elgondolkodnék az értelmén, de ott is jöhet egy csúszós felületű kanyar, amit négykerékhajtással gond nélkül be lehet venni, de kétkerékhajtással már az árokban találnánk magunkat.

 

- A B200d motorja viszont szembe megy a mai trendekkel, a 136 lóerőt több mint két literes lökettérfogatból hozza ki.

- Én ebből a szempontból a konzervatívabb autósok közé tartozok. Egy nagy lökettérfogatú, kevesebb elektronikus hókuszpókuszt tartalmazó motort tartósabbnak gondolok, mint egy kihegyezett kisebb erőforrást. Tudom, hogy a világ nem ebbe az irányba megy, de nyilván nem véletlenül tartotta meg a Mercedes ezt a motort ebben az autóban is. Látszik a teljesítményleadásából is, hogy erőből meg tud oldani mindent, alacsony fordulaton is ott a nagy nyomaték, kellemesen viszi a karosszériát, és nekem a hangja is tetszik. Olyan igazi Mercedes motor ez, szerintem jó választás, bár szívesen kipróbálnám a 177 lóerős változatot is, mert biztosan nagy élmény.

 

- Az informatikai legújabb fejlesztései azért ott vannak ebben az autóban is, főleg az extrák, és a biztonsági kiegészítők közt.

- Ezek nagyon hasznos dolgok. Egy ütközésmegelőző rendszer, vagy egy sávelhagyásfigyelő hasznosságát nem is lehet vitatni. A tolatókamera is nagyon tetszett, szép a képe, és hasznosak a segédvonalak. Láttam a prospektusban, hogy akár a mobilunkról is lehet kommunikálni az autóval, ez pedig szintén nagyon kényelmes megoldás. Összességében azt érzem, hogy ebben a B-osztályban sikerült ésszerűen integrálni a klasszikus értékeket, a legfrissebb technikát, és a prémiumautók minőségét.

 

- Prémiumminőség, de prémium áron?

- Az én szakmámban sem diszkontáron kínáljk az igazán jó szerszámokat, de nem kérdés, hogy azokkal tudunk hatékonyan és sokáig dolgozni. A minőségnek és a magas színvonalnak mindenhol ára van, de ha ezért cserébe értéket is kapunk, akkor úgy gondolom, minden rendben. Nekem az is fontos, hogy egy autón hogyan alakulnak a fenntartási költségek, ezért az is tetszik, hogy a Mercedesnél négy évig vagy 120.000 kilométerig nem kell karbantartásra költeni.

T.R.

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat:                      2143 cm3

Maximális teljesítmény:       136 LE 3400-4400/min

Maximális nyomaték:           300 Nm 1400-3000/min

Saját tömeg:                          1500 kg

Csomagtér:                           488 l

Maximális sebesség:             207 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h:         9.8 s

Átlagfogyasztás:                   5,0 l

Alapár (B200d 4M):             10 778 070 Ft

 

A tesztautó fontosabb alapfelszerelései: ESP, fékasszisztens, adaptív fékrendszer, abroncsnyomás figyelő, éberségfigyelő, balesetmegelőző rendszer, első- oldal- függöny- csípő-  és térdlégzsák, elektromos ablakemelők és tükrök, klímaberendezés, ECO Start-stop funkció