Üdvözöljük a

Autóteszt: Kmettyné Győri Szilvia – Mercedes-Benz E 220 d | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Autóteszt: Kmettyné Győri Szilvia – Mercedes-Benz E 220 d

Szerző: T.R. | 2016. június 28.

Az Alsómocsoládi Községfejlesztő és Szolgáltató Nonprofit Kft. ügyvezetője a Pappas Auto felső kategóriás modelljének új változatát, a nemrégiben bemutatott új E-osztályt próbálta ki.

- Ez az a fajta autó, ami első pillantásra vonzza a tekintetet. Méltóságteljes, elegáns, olyan, mint egy luxusóra, vagy egy luxusszálloda. Nincs olyan szög ahonnan ne tetszene, engem már a külsejével levett a lábamról. Gyönyörű, ahogy ereszkedik a csomagtérfedél, kisebb műalkotásnak beillenek az első és a hátsó lámpák is, és minél tovább nézem, annál feltűnőbb, hogy mennyi energiát szenteltek az apró részletek végletekig tökéletesítésének.

 

- Ennyire fontos, egy autónál a külcsín?

- Természetesen a használati érték, és még számos egyéb szempont is fontos, de ha egy autó nem tetszik nekem, akkor az már esélytelen a későbbiekben. Szerintem nagyon sokan így gondolkodnak, mert az autó az a tárgy, amit minden használat előtt szemügyre veszünk. Ha reggel az induláskor tetszik az autónk, akkor már szebben indul a nap.

 

- Mégis elsőként azt kérdezte amikor beült az autóba, hogy hány légzsák van benne.

- Nagyon fontos a biztonság. Tudom, hogy egy ilyen kategóriájú Mercedesben már az alapfelszereltség is hiánytalan, de egy átlagautósnak már az is elképesztő, hogy micsoda légzsákarzenál vigyáz itt az utasokra. Egyébként az utastér dizájnja is fenomenális, hiba nélkül folytatódik az a hangulat, amit a külső sugall. Pazar az anyagválasztás, tökéletes a kidolgozás, és ami a legfontosabb minden nagyon szép, jó érzés beülni a kocsiba.

 

- Mennyire látszik a csúcstechnika ami bekerült az autóba?

- A turizmus mellett az informatika a másik szakmám, így látom azt a teljesítményt, amit a Mercedes mérnökei nyújtottak amikor létrehozták ezt az autót. Ha a biztonság területét nézzük, akkor világos, hogy a trend már nem az, hogy a baleset következményeit tompítsuk. Ez a Mercedes már mindent megtesz azért, hogy megelőzze a balesetet. A tolatókamera például nagyon tetszik, nem csak attól véd, hogy nekiütközzünk egy tárgynak, hanem egy autó mögé esetlegesen beszaladó kisgyermek sem marad rejtve. Arról nem is beszélve, hogy az aktív segédvonalakkal elképesztően könnyű a manőverezés. Ha ez is kevés lenne, akkor pedig ott az asszisztens, ami beparkol helyettünk. Tetszik a sávtartó asszisztens is, bár egy kicsit meglepett, hogy milyen sokszor érintem a felezővonalat, de hát a vidéki mellékutakon másként vezetünk, mint a városban. A vészfékasszisztens is nagyszerű fejlesztés, de az extrák listáján még számtalan biztonsági berendezést láttam.

 

- Az E-osztályú Mercedes biztonságos, de az elődökről tudjuk, hogy nagyon kényelmes is. Az új modell is komfortos?

- Az elődöket nem próbáltam, de ezt a kocsit vezetni kifejezetten pihentető. Tökéletes kikapcsolódás egy hosszú nap végén hazaautózni vele. Először is óriási a tér, de egy ekkora autótól ez nem meglepő. A minőségi kidolgozás is fokozza a komfortot, mindenhez jó érzés hozzányúlni, kényeztetik az ujjakat a finom anyagok. Tetszik az ülés is, ránézésre egy űrhajó parancsnoki székének tűnnek, de ha beleülünk, kiderül, hogy valójában egy fotel.

A kényelem szempontjából nagyon fontos a kezelőszervek, vagy informatikus nyelven az interfészek működése. Finoman kattan minden, és ami a legfontosabb, logikus a felépítés. Egy-egy fontosabb menüpontot több helyről is el lehet érni, így mindenki megtalálja azt a kezelési koncepciót, ami a számára leginkább tökéletes.

Egyre több az érintésérzékeny felület. A kormány két küllőjén levők nagyon jól használhatóak, máshol még nem láttam ilyent, de annyira jók, hogy elmondhatjuk, a Mercedes ismét kitalált valami hasznos újdonságot. Az is szembetűnő, hogy az autó mennyire jó leképezi a digitális kort amiben élünk. Ez azért nagy feladat, mert míg például egy E-osztályos Mercedesnek akár évtizedek múlva is meg kell állnia a helyét, míg például egy mai mobiltelefon akkorra már sokadik újrahasznosítás után éli valahol új életét.

Végül pedig a kényelemhez hozzátartozik az is, hogy olyan legyen az autónk, amilyennek mi szeretnénk, ebben pedig úgy segít ez a Mercedes, hogy minden apróságot beállíthatunk, még a dekorációs fények színét is meghatározhatjuk.

Egyetlen apró kényelmetlenséget fedeztem fel, azt is a csomagtartónál. Annyira tágas és mély, hogy ha előre csúszik egy táska, szinte képtelenség elővarázsolni a mély üregből. Persze biztosan van rá megoldása a gyárnak, de ebben a kocsiban nem volt semmilyen határoló, ami ezt megakadályozta volna.

 

- A kényelem fontos eleme a menetkényelem, bár az Alsómocsoládra vezető út nagyon jó minőségű, de van a környéken pár igazán dobálós útszakasz is. Ezeken hogyan vizsgázott az új E-osztály?

- Sokkal hatékonyabban tünteti el a kátyúkat mint a közútkezelő. Gyönyörűen rugózik, csendes, jó vezetni. Érdekes, hogy menet közben nem is érzem milyen nagy autó, gyorsan reagál, pontosan irányítható. Szépen szól benne a rádió, hatékony és huzatmentes a klíma, épp olyan, mint ahogy egy nagy Mercedest elképzel az ember.

 

- A motor mennyire illik a kocsihoz?

- Én is dízellel járok, elégedett is vagyok vele, de azért ez más dimenzió. Ez a teljesítmény már bőségesen elegendő, el sem tudom képzelni mit tudnak az erősebb változatok. Nagyon finoman jár, amikor beindul, inkább csak dorombol egyet, mint egy jóllakott macska. Tetszett a fogyasztása is, 6 liter alatti érték egy ekkora autótól szenzációs, ha pedig országúton valóban beéri 5 liternél is kevesebbel, akkor le a kalappal a Mercedes mérnökei előtt. Fantasztikus az automata váltó is, előtte nem vezettem ilyen autót, de néhány kilométer alatt megszoktam. Tökéletesen illik az autóhoz, alig érezni egy-egy váltást. Érdekes a menetdinamikai kapcsoló is a középkonzolon, kipróbáltam többféle állást is, és valóban komoly különbségek vannak. Ha sietős a dolgunk, a sport módokban fürgébb lesz az autó, és a kormánymozdulatokra is gyorsabban reagál.

 

- A 12 milliós alapár mennyire értékarányos?

- Azt gondolom, ez az a kategória, ahol minden autót másképp kell értékelni, mert nem lesz két egyforma E-osztályos Mercedes az utakon. A többoldalas extralistából nagyon sokféle változatot lehet kialakítani, és a végső ár az extrák mennyiségétől is függ. Itt talán van némi párhuzam a turizmussal, hiszen mi is nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a vendégeink nagyon széles kínálatból válogathassanak. Ha ebből sikerül közösen egy olyan végterméket kialakítani, hogy a vendég, vagy ebben az esetben az autóvásárló úgy érzi megkapta azt amire vágyott, az a legfontosabb.

T.R.

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat:                      1950 cm3

Maximális teljesítmény:       194 LE 3800/min

Maximális nyomaték:           400 Nm 1600-2800/min

Saját tömeg:                          1680 kg

Csomagtér:                           540 l

Maximális sebesség:             240 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h:         7,3 s

Átlagfogyasztás:                   4.3 l

Alapár (E 220 d):                  12 523 850 Ft

Fontosabb alapfelszerelések: Integrál Szerviz Csomag, aktív motorháztető, ECO Start-Stop, klímaautomatika, első- oldal- függöny- medence és térdlégzsák, elektromosan állítható első ülések, elektromos ablakemelők és tükrök, esőszenzor, multifunkciós bőr kormánykerék, éberség figyelő rendszer, ESP, vészfékasszisztens, aktív fékasszisztens, könnyűfém keréktárcsák