Üdvözöljük a

Autóteszt: Maszler Róbert – Mercedes-Benz E 220 d | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Autóteszt: Maszler Róbert – Mercedes-Benz E 220 d

Szerző: T.R. | 2017. július 4.

Pécs legtradicionálisabb vendéglőjének, a Tettye Étteremnek egyik tulajdonosa Maszler Róbert a Pappas Autó felső középkategóriás limuzinját, az új Mercedes-Benz E-osztályt próbálta ki.

Még sosem volt Mercedesem, pedig a képzeletbeli autós ranglétrán különleges helyet foglal el nálam ez a márka. A tradíciója, a színvonala és az imázsa miatt, úgy gondolom, hogy ez a márka kiemelkedik a luxusautógyártók közül is. Az autó orrán a csillag olyan minőségi garancia, aminek láttán biztos vagyok abban, hogy az adott kategóriában a maximumot kapom.

 

Mintha a Tettye Éttermet pozícionálta volna.

Nagyon hízelgő lenne az összehasonlítás. Valóban a tradíciókra építünk mi is. A hagyományos sváb ételek, a minőség, és a hagyomány mellett természetesen a legújabb trendeket is beépítjük a kínálatunkba, és az is fontos, hogy állandó jó minőséget nyújtsunk. Ha ezt sikerül olyan szinten megvalósítanunk, mint amit a Mercedes képvisel az autóiparban, akkor elégedettek lehetünk.

 

Az E-osztály egy olyan fogalom, ami talán leginkább hordozza azokat az értékeket, amire a Mercedes épít. Az új modell formája mennyire ötvözi ezt a csúcstechnikával?

Szerintem jól oldották meg ezt a nagyon nehéz feladatot. Klasszikus limuzinformát rajzoltak, de mindenütt megvillannak a legfrissebb trendek, és a legújabb technológiák, mindezt úgy, hogy egy pillanatra sem érzem hivalkodónak vagy öncélúnak a legapróbb részletet sem. A lámpák meghatározzák az autó elejét, látszik, hogy mennyi tudást zsúfoltak bele akár egy fényszóróba is. Ezek amellett, hogy szépek, éjszaka intelligensen világítják meg a lehető legnagyobb területet az útból. A karosszéria vonalai újra a lágyabb ívek felé mozdultak, és nekem ez tetszik, a hátsó rész olyan, mint egy modern szobor.

 

Ezt a limuzint, vagy inkább a kombit választaná?

Mindenképpen a kombi, vagy ahogy mostanában nevezik a T-modell mellett döntenék. Aktív életet élek, sokat biciklizem, így számomra praktikusabb lenne az a kialakítás, és még a formája is ugyanolyan dinamikus, mint ezé a limuziné. Térkínálat tekintetében nincs nagy különbség, ebben az autóban is hatalmas a csomagtartó, inkább a variálhatóság miatt szavaznék arra.

 

A hétköznapokon is kombit használ?

Igen, egy Honda Civic Tourerem van, ami csak azért nem dízel, mert amikor vettem, akkor még nem jelent meg a gázolajos változat. Arra a kérdésre, hogy miért a dízelt preferálom, tökéletes választ ad ez a Mercedes, mert ebben az autóban a motorkínálat második lépcsője található, ennek ellenére mindig elegendő teljesítményt nyújt, és cserébe alig kér némi üzemanyagot. Hihetetlen, hogy egy ekkora autó, közel kétszáz lóerővel, 6 liter alatti átlaggal is megelégszik, úgy, hogy kevesebb, mint nyolc másodperc alatt gyorsul százra. Bele sem merek gondolni mire képesek a nagyobb motorral szerelt változatok, pláne egy AMG verzió.

 

De amikor egy E-osztállyal utazik valaki, akkor a lényeg mégsem a motorteljesítmény és a fogyasztás.

A kulcsszó talán az utazás. Ezzel az autóval kényelmes lehet utazni, akár hosszú, akár rövid távokon. Megnyugtat, kikapcsolja a külvilágot, és pihentet. Bár sportosnak nevezett autókat is simán maga mögött hagyna, de nekem eszembe sem jutna száguldozni vele. Viszont az is igaz, hogy ami egy átlagautóból autópályás száguldásnak tűnik, az egy E-osztályban békés utazótempó. Úgy gondolom, ehhez a kategóriához meg kell érni. Egy fiatal, dinamikusabb életformához szokott sofőr, a kisebb, sportosabb Mercedes modellek között talál magának megfelelőt. Ez az autó ellenben azt mutatja, hogy a tulajdonosa megfontolt, komolyan gondolkodó ember, aki már elért valamit az életben. A fogyasztás is inkább ebben a szerepben fontos, mert a keveset fogyasztó autó kevésbé szennyezi a környezetet.

 

Az utastérben viszont már a technológia dominál, a hatalmas LCD képernyő ezt rögtön egyértelművé teszi.

Elképesztő látvány a fél műszerfalat elfoglaló kijelző. Az pedig, hogy szinte szabadon választható, hogy mi jelenjen meg rajta, egyrészt nagyon innovatív, másrészt nagyon széles réteg számára teszi vonzóvá az autót. Egy idősebb, konzervatív tulajdonos is megtalálja a kedvenc beállításait, és a fiatalabb, dinamikusabb közönség is ki tudja használni a mai információs technológiák lehetőségeit. Ez igaz a kezelésre is, a gyár mérnökei remekül használták ki az évtizedek alatt összegyűlt tapasztalatot, és olyan interfészeket építettek az autóba, aminek használata a technológiától idegenkedőknek sem bonyolult.

 

Ön melyik csoportba tartozik?

Én lelkesen használom az új technológiát. Élvezem az előnyeit, és azokat a lehetőségeket, amit nyújtanak. Ebbe a kocsiba is szívesen megrendelném a legmodernebb extrákat, mert a kényelmet is fokozzák, de természetesen a biztonságot is elképesztő mértékben megnövelik. A lámpákról már beszéltünk, de a radaros aktív tempomat, a kormányzásba is besegítő sávelhagyás figyelő, vagy az autót a baleset előtt felkészítő Pre-safe rendszer is nagyon hasznos. Az pedig tökéletes mutatja, hogy mennyire fejlett az autó, hogy arra is van megoldásuk, hogy a baleset bekövetkezéskor a hangnyomás okozta károsodástól is védjék az utasokat.

 

A klasszikus autós mércével mérve milyen autó az E 220 d?

Megdöbbentően komfortos. A tesztautó /35-ös kerekei nemrég még szupersportautók alá kerültek, ehhez képest ez a Mercedes elképesztő nyugalommal megy át a fekvőrendőrökön. Hatalmas a tér, és ez annak is köszönhető, hogy a műszerfal is visszatért ahhoz a régebbi elgondoláshoz, amikor még nem borultak rá a műszerfalak az utasokra, és nem volt a szélvédő alatt félméteres műanyag felület. Ez jó, mert egy autóban az egyik legnagyobb kincs a tér, ettől lesz barátságos a hangulat. A kilencfokozatú automata váltó karja is tökéletes helyen van a kormány mögött, így letisztultabb lehet a középkonzol. Az ülések szenzációsak, hátul is tökéletes a kényelem, és természetesen a minőségen sem lehet kifogásolni való. Bárhová nyúlunk, mindenhol a alaposan átgondolt és kiválasztott anyagokat és megoldásokat találunk.

 

Persze az ár is a színvonalhoz méltó.

Szintén az étterem példájából tudom, hogy már a minőségi alapanyagok felkutatása és beszerzése is mekkora feladat. Ha pedig az élvonalban akarunk maradni, akkor az első lépcsőfoknál sem szabad kompromisszumot kötni. Ez az autó mindig is a kategória mércéje volt, és most is az. Versenytársakból pedig kevés van, így az árat is ezekhez kell viszonyítani. A próbaút után úgy gondolom, ha valaki megvásárolja azt a kocsit, utána azt érzi, hogy értéket kapott a vételárért cserébe, és ez a legfontosabb.

T.R.

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat:                      1950 cm3

Maximális teljesítmény:       194 LE 3800/min

Maximális nyomaték:           400 Nm 1600-2800/min

Saját tömeg:                          1680 kg

Csomagtér:                           540 l

Maximális sebesség:             240 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h:         7,3 s

Átlagfogyasztás:                   4.3 l

Alapár (E 220 d):                  14 437 740 Ft

Fontosabb alapfelszerelések: Integrált Szerviz Csomag, aktív motorháztető, ECO Start-Stop, klímaautomatika, első- oldal- függöny- medence és térdlégzsák, elektromosan állítható első ülések, elektromos ablakemelők és tükrök, esőszenzor, multifunkciós bőr kormánykerék, éberség figyelő rendszer, ESP, vészfékasszisztens, aktív fékasszisztens, könnyűfém keréktárcsák