Üdvözöljük a

Autóteszt: Melegh Andrea – Mercedes-Benz GLA 180d | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Autóteszt: Melegh Andrea – Mercedes-Benz GLA 180d

Szerző: T.R. | 2017. november 7.

Melegh Andrea selyemfestő, és búvár, a Pappas Autótól ezért egy olyan Mercedest kaptunk a tesztre, ami ennek a két egymástól különböző területnek az igényeire is megfelelő. Az új GLA a vízpartokon is boldogul, ugyanakkor egy kiállítás megnyitón is elegáns.

 

Elsőre meglepődtem, hogy ennyire nagy az autó, arra számítottam, hogy egy kicsi kocsi lesz, hiszen az A-osztály alapjaira épül, de nagyon tekintélyes a megjelenése, nagyobbnak látszik, mint amekkora valójában. Már a karosszériáról is sugárzik, hogy prémiumtermék, és itt nem is csak az anyaghasználatra gondolok, hanem a dizájnra is. Nem könnyű egy olyan frekventált területen, mint az autóipar olyan formát tervezni, ami megjelenésekor modern, és iránymutató, majd az évek múltásával is elegánsnak hat, és megállja a helyét. Egy finn textiltervező cégnek van egy olyan mintája, ami több mint 50 éves, és máig korszerűnek hat, és abból adnak el a legtöbbet. Ha évtizedek múlva egy veteránautó kiállításon megjelenik ez a Mercedes, akkor is ugyanúgy ki fog emelkedni a többi autó közül, mint ahogy most is kiemelkedik a tömegből.

 

Egy SUV-nál fontos a funkció is, a GLA mennyire funkcionális autó?

Nekem is nagyon fontos, mert az autó számomra munkaeszköz is. Jelenleg egy egyterűt használok, és amikor megvettem, centiméterrel a kezemben mentem a szalonba. Egyik szempont az volt, hogy beférjen a garázsba, a másik pedig az, hogy belül elférjen minden, ami a munkámhoz vagy a hobbimhoz kell. A GLA már a felépítésében is többfunkciós, mert ez a magas építés nem csak terepen jön jól, hanem városban sem kell aggódni egy magasabb járdaszegély miatt. Könnyű a beszállás is a magas ülésekbe, és a forgalom is átláthatóbb, ha feljebb ülünk. Érdekes, hogy a kocsiban határozottan személyautós az üléshelyzet, egészen alacsonyra lehet engedni a vezetőülést, de mivel magasabb van a padló, és ezzel az ülés is ezért jobban átlátható a forgalom. nagyon kényelmes a GLA, és belül egészen tágas, bár a szép formák miatt egy picit bunkerszerű a hatás.

 

A tesztautó egy alapmotoros, kevesebb extrával felszerelt példány, így is érezhető a Mercedes hangulat?

Még nem volt Mercedesem, így csak azt tudom megítélni, hogy azt nyújtja e a GLA amire számítottam, és ez a kép pozitív. Belül ugyanazt az igényességet érzem, amit a külső formán. Nagyon tetszenek azok a finom motívumok, amelyek több helyen is visszaköszönnek az autóban, és sok ötletes részletet is találtam. Szerintem nagyon fontos, hogy egy használati tárgy, vagy éppen egy autó tervezésében nők is részt vegyenek. Mi sok olyan szempontot is figyelembe veszünk, amit a férfiak nem. A búvársportban többször is látom ennek hátrányát, női szemmel másképp tervezném a felszerelést. A GLA-ban biztosan voltak nők is a tervezők közt, mert rengeteg apró figyelmességgel találkozom az utastérben. Az olyan praktikus részletek mellett, mint például a pohártarók közt levő kivehető kártyatartó, arra is figyeltek, hogy azokon a nem látható helyeken, ahová odatévedhet az utasok keze, legyen egy finom anyag. Nem biztos, hogy tudatosul bennünk amikor megérintjük, hogy ott van, de a luxusérzetet az ilyen finomságok keltik. A táskáimnál például nagyon figyelek arra, hogy a bélés is harmonizáljon a külsővel, itt pontosan ezt érzem, a belső és külső közt ott van a kapocs. Ha már kapocs, az is tetszik, hogy ebben a nagyon modern autóban a multimédiás és kommunikációs rendszerek is benne vannak, láttam, hogy még egy applikációt is le lehet tölteni a telefonra, amivel távolról is elérjük a GLA-t.

 

Az extrák tekintetében van olyan, ami hiányzik önnek ebből az autóból?

Csupa hasznos felszerelést látok. Az ülésfűtés egy bőrüléses autónál fontos. Nagyon tetszik, hogy LED lámpák kerültek az autóba, ennek nagy hasznát látnám a sajátomban is, mert szeretek tempósan közlekedni, és sötétben a jó világítás a leghasznosabb biztonsági kiegészítő. Olvastam, hogy a Mercedes nagyon fejlett asszisztenseket szerel az autóiba, ez a kocsi is jelez, ha túl gyorsan közeledünk az előttünk haladóhoz. A többi segédberendezést is szívesen használnám, minden ami fokozza a biztonságot fontos extra. A jó rádiót is szeretem, a GLA hifije is tetszik, és szimpatikus, hogy több helyről is lehet kezelni ugyanazokat a funkciókat.

 

Említette, hogy szeret tempósan vezetni, itthon van erre lehetőség?

A tempós vezetés nem feltétlenül jelent száguldozást, így szerintem itthon is lehet kényelmesen autózni. Azt is hozzá kell tenni, hogy alapvetően toleráns vagyok, ha valaki lassabb, vagy tapasztalatlansága miatt egy kicsit ügyetlenebb, az nem hoz ki a sodromból. Az igazi kedvenc azonban Olaszország, nagyon szeretem, ahogy ott vezetnek. A legfontosabb alapelv, hogy ha a szabályokat sokszor lazábban is értelmezik, közlekedés többi résztvevőjére mindig odafigyelnek.

 

A GLA 180d-vel lehet tempósan autózni?

Szerintem ez a motor nagyon jól sikerült, sokkal jobban húz, mint az én autómban levő 1.8-as benzines, főleg Sport üzemmódban fürge. Jól lehet vele együtt élni, néhány kilométer után megszoktam, és élveztem az autózást. A dízelsége miatt a fogyasztás is nagyon alacsony, viszont a motorzaj nem zavaró. A futómű is kellemes, a rugózás ezekkel a gumikkal kiegyensúlyozott, az úttartás pedig szerintem sokkal jobb annál, mint amit a magas építés sugallt. Talán egy apróság van ami nem tetszik, az elektromos kéziféket én automata opcióval rendelném, mert így kicsit körülményesebb, mint a hagyományos megoldás.

 

Egy prémium autógyár legkisebbjei közé tartozó modelljénél mennyire számít a vételár?

Nyilván fontos szempont lehet a vásárlásnál, de mint mindenhol, az autóiparban is ára van a minőségnek. Itt presztízst és élményt is kapunk, amellett, hogy egy remek kis autónk is lesz. Nagyon szimpatikus az a figyelmesség, hogy az első négy évben ingyenes a karbantartás, és a kesztyűtartóban is láttam egy kuponfüzetet, amivel például a szerviz után mindig tisztán adják vissza az autót. Olyasmit is ad a Mercedes, amit egy átlagos márka nem tud nyújtani, az egyediséget. A keréktárcsák választéka, a színek és a kárpitok kínálata annyira bőséges, amit eddig nem tapasztaltam, és a felszerelésekből is egyesével lehet válogatni, így egy saját autót alakíthatunk ki. Arre pedig ma komoly igény van, hogy a használati tárgyainkban, legyen az egy táska vagy egy autó, megjelenjen az egyéniségünk.

T.R.

 

 

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat:                                  1461 cm3

Maximális teljesítmény:                   109LE 4000/min

Maximális nyomaték:                       260 Nm 1750-2500/min

Saját tömeg:                                      1440 kg

Csomagtartóméret:                          421 l

Maximális sebesség:                         190 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h:                     11.9 s

Átlagfogyasztás:                               4.3 l

Alapár (GLA180d):                         9.396.960 Ft

 

Fontosabb alapfelszerelések: első-, függöny- térd- és oldallégzsákok, klímaberendezés, ESP, elektromos ablakemelők, elektromos tükrök, éberségfigyelő rendszer, adaptív fék, fékasszisztens, guminyomás figyelő, aktív motorháztető, tempomat, ECO start-stop, komfort futómű, ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer, Integrált szerviz csomag 4 év vagy 120.000 kilométer garanciával és karbantartással