Üdvözöljük a

Autóteszt – Nissan Note – Pfund Róbert | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Autóteszt – Nissan Note – Pfund Róbert

Szerző: T.R. | 2013. november 13.

A matracok értékesítésével foglalkozó Dialóg Trend Kft képviselője, a Nyitrai Autóház legújabb Nissan modelljét, a Note családi autót próbálta ki.

- A barátnőmnek egy Nissan Micrája van, nagyon tetszik neki a Juke is, így én is jól ismerem a Nissanokat. Nekem eddig német autóim voltak, most egy Audi A4-essel járok, amelynek a motorja közel háromszor akkora, mint a Note 1.2-es háromhengerese. Kicsit tartottam is a kis motortól, de a teszt végére őszintén meglepődtem.

- Sok meglepetést tartogatott a Note?

- Szinte minden téren mást nyújtott, mint amit vártam tőle. Már a formatervezés területén is hatalmas az előrelépés. A sziluett hasonlít az elődhöz, de sokkal részletgazdagabb, modernebb a kidolgozás. Az oldalfalon és a hátfalon is megjelentek azok a finom domborítások, ívek, amelyek izgalmassá teszik a karosszériát. Az igényes részletek közül is kiemelkednek a hátsó lámpák légellenállást javító rései, ez amolyan technikai csemege is.

A Nissanra jellemző, hogy nem használ egyen arcot az autóinál, minden modelljük külön egyéniség. Így van ez ennél a Note-nál is, az egyetlen márkajegy, a hatalmas és különleges lámpatest, nekem ez is tetszik.

- Matracokat forgalmaznak, illetve másik vállalkozásában bútorgyártókat képvisel, biztosan szakértő a kényelem területén. A Nissan Note mennyire kényelmes?

- Helyszűkére biztosan nem lehet panaszkodni az autóban. Megdöbbentő, hogy egy ekkora kocsiban, ilyen elképesztő méretű teret lehet nyújtani az utasoknak. Elöl természetesen hibátlan a térkínálat, itt az üléseket emelném ki. Ebben a méretosztályban nem szoktak ennyire kényelmes, nagy ülőfelületű, üléseket építeni az autókba. Egyedül a karos háttámla állítás nem tetszik, a tekerőset jobban kedvelem, bár így is sikerült megtalálni a tökéletes üléspozíciót.

Hátul hihetetlen a lábtér, a teljesen hátratolt első ülések mögé is befér egy magas felnőtt, úgy hogy a térde nem éri el a támlát. A tesztautóban nem volt benne a tologatható hátsó pad, viszont itt bebizonyosodik a létjogosultsága, mert ha előrehúznánk az ülést, hogy megnöveljük a csomagteret, akkor is kényelmes lenne hátul az autó.

- Apropó csomagtér, 295 liter, épp a kategória átlaga, elegendő?

- Szabályos a formája, jól pakolható, ezért szerintem elég. Érdemes megrendelni a mozgatható hátsó ülést, így hatalmasra növelhető, ezzel nagyban növeli az autó használati értékét.

- Mikor beült az autóba, rögtön beállította az ülést, és nemcsak kényelmesre, hanem biztonságosra is. Útközben amint megcsörrent a telefonja, félreállt telefonálni. Mindig ennyire biztonságosan vezet?

- Mostanában évi ötvenezer kilométert vezetek, szerencsére komolyabb incidensek nélkül. Ennek természetesen örülök, gyorsan le is kopogom, de a veszélyes szituációkban dől el igazán, hogy valaki jól vezet-e, tud-e gyorsan és jól reagálni. Tudom, erre van egy megfelelőbb hely, a vezetéstechnikai tréning. Kötelezővé is tenném mindenki számára, hogy részt vegyen egy ilyenen.

A biztonság nagyon fontos, és ez a Note kiemelkedő ezen a téren is. A szokásos, ABS, ESP, légzsákok felszereléseken túl, tele van okos, és jól használható extrákkal. Remek a holttér figyelő rendszer. A sávelhagyásra figyelmeztető hangjelzés akár életmentő is lehet, mert városban is előfordulhat, hogy valami elvonja a vezető figyelmét, akár a szülő hátrafordul a gyerekekhez, és átkormányozza a kocsit a szembejövő sávba. Ilyen esetben a figyelmeztetés egy frontális ütközést előzhet meg.

Ami viszont teljesen lenyűgözött, az kocsi teljes környezetét mutató kamerarendszer. Gyerekjátékká teszi a parkolást. Láttam már ilyent, de két kategóriával feljebb, tízmillió feletti luxusautókban.

- Ön is olyan sokoldalú a vállalkozói életben, mint a Note az extrák területén. A pécsi Rákóczi úton szoláriumot üzemeltet, így a napfénytetőt biztosan megrendelné, mert a télhez közeledve fontos a D vitamin utánpótlás.

- Mindenképpen megrendelném. Nem olcsó ugyan, de hangulatos, és a bőséges fejtér miatt nem hiányzik az a néhány centi, amit igényel a tetőn. Meglepően jól felszerelt a Note, néha már sok is a jóból. Az érintőképernyős központi egység is megállná a helyét komolyabb autókban, magyarul kommunikál, navigál, és a telefonunkhoz kapcsolódva hasznos információkat képes gyűjteni az internetről. Az is kivételes, hogy például az alapmodell szériában adja a tempomatot.

A Stop-Start rendszer nagyon jó, villámgyors, környezetkímélő, fogyasztást csökkent. Motorzaj nélkül pedig, hihetetlen nyugalmas a lámpáknál várakozni.

- Annyira zajos a motor?

- Egyáltalán nem az. Hallani ugyan, hogy háromhengeres, de nem zavaró. Kicsit féltem, hogy a 3.2 literes benzines autóm után milyen lesz ez a kis 80 lóerős motorka. Versenyezni, sok ezer kilométert utazni nyilván nem ezzel kell, arra ott a kompresszoros változat, vagy a dízel. Városi, elővárosi közlekedésre tökéletes, akár egy hosszabb túrát is be lehet vállalni vele, sőt még a klímaberendezés sem terheli túl. 4000-res fordulatszám felett még rátesz egy lapáttal, és lelkesen forog akár a piros tartományig. Mindenképpen szívómotor párti vagyok, ezeken sokkal kevesebb a meghibásodási lehetőség. A fogyasztás is baráti, a 4.7 literes átlag kedvező, érdekes, hogy az erősebb kompresszoros közel fél literrel takarékosabb.

- A nagy tengelytáv és a ballonos gumik komfortos futóművet ígérnek.

- A magyar utakra ilyen kell. A kátyúkon is könnyedén lép át, és amiatt sem kell aggódni, hogy sérülnek, a szép könnyűfém felnik. Országúti tempónál is kellemes, épp a kocsi karakteréhez illő futóművet hangoltak a japán mérnökök.

- Mennyire japános a Note?

- Az ötletesség és a kidolgozási minőség a japánokra vall. A megbízhatóság majd az évek múlásával fog kiderülni, de azt hiszem nem túl merész jóslat, hogy itt sem lesz hiba. Az utastérben egy két helyen tetten érhető, hogy a japánok szívesebben költenek a technikai részletekre, mint a finom anyagokra. A levegőbeömlők, és néhány műanyag elem kilóg az általánosan jó összképből. A fedélzeti számítógép lapozó gombja is jobb helyen lenne a kormányon, vagy az egyik bajuszkapcsolón, mint a műszerfal bal oldalán.

- 3.2 milliós alapár, a tesztautó pedig közel négymillió, mennyire jó az ár érték arány?

- Szerintem korrekt. A pénzünkért egy családi autónak is megfelelő, takarékos, remekül felszerelt autót ad a Nissan, ami ráadásul jól is néz ki.

T.R.

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat:                                               1198 cm3

Maximális teljesítmény:                               80 LE 6000/min

Maximális nyomaték:                                   110 Nm 4000/min

Saját tömeg:                                                  1036kg

Gyorsulás (0-100 km/h)                                13.7 s

Maximális sebesség:                                                168 km/h

Átlagfogyasztás (gyári adat):           4.7 l

Alapár (Visia):                                              3 199 000 Ft

 

A fontosabb alapfelszerelések: ESP+ABS, fékasszisztens, 6 légzsák, tempomat sebességhatárolóval, elektromos ablakemelők, fedélzeti számítógép, Stop/Start rendszer, ECO kijelző

 

Nyitrai Autóház

7629 Pécs, Schroll J. u. 5.

T: 72 215 970

www.nissannyitrai.hu