Üdvözöljük a

Autóteszt: Peugeot 308 1.2 PureTech Style– Schnell Szimonetta | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Autóteszt: Peugeot 308 1.2 PureTech Style– Schnell Szimonetta

Szerző: T.R. | 2015. október 7.

A nyílászárók gyártásával foglalkozó bólyi REISO-HUNGÁRIA KFT. gazdasági vezetője a 2014-es Év Autóját, az Autósziget Kft. Peugeot 308-át próbálta ki, annak is a legizgalmasabb motorral szerelt változatát.

- Régen az a mondás járta, hogy a három nagy francia autógyártó közül a Peugeot gyártja a jó minőségű, elegáns autókat. A 308 első pillantásra beleillik ebbe a képbe?

- Az elegancia mindenképpen igaz rá. Első pillantásra nem hivalkodó, egyszerű, elegáns forma. Aztán amikor jobban megnéztem sorra fedeztem fel azokat a finom részleteket, amiben annyira jók a francia formatervezők. Egy pici ív a ködlámpáknál, egy domborítás hátul a lámpától az első ajtóig, egy izgalmasan előrekanyarított hátsó lámpa, és máris olyan autót kaptunk, amire szerintem még sok év múlva is megjegyezzük majd, hogy milyen szép. A fekete szín jól áll a kocsinak, főleg ezekkel a sötétített hátsó ablakokkal, és a finom krómkeretekkel az üvegfelületek körül. A minőségi hatás hibátlan, a jól összerakottság érzését sugározza a kocsi, mintha egy tömbből lenne kifaragva. Gondolom az Év Autója zsűri is így látta, ezért is kapta meg a címet.

 

- Belül is folytatódik az egyszerű dizájn?

- Tökéletesen harmonizál a belső tér a külső formával. Végtelenül egyszerű, alig vannak gombok a műszerfalon, viszont egy két nagyon ízléses krómdíszítéssel sikerült hangulatossá tenni az utasteret. Nagyon tetszik például a középső érintőképernyő melletti levegőbeömlők betétje. Azt hiszem ez az egyszerűség megnyugtató azok számára is, akiket riaszt, ha egy autóban gombrengeteget látnak, és félnek, hogy nehéz lesz kiigazodni rajta.

 

- Ez azt jelenti, hogy a 308 i-Cockpinak nevezett műszerfalát hamar meg lehetett szokni?

- Én az autót használati tárgyként kezelem, nem hoznak lázba a legújabb kütyük, így kifejezetten tetszett ez az egyszerűség. De ha azt nézzük, hogy például az Apple is ezzel a minimalista célszerűséggel hódít, látjuk, hogy a Peugeot jó irányba indult. Hamar hozzászoktam az érintőképernyőhöz, könnyű volt átlátni a menürendszer logikáját. Az is tetszett, hogy a kijelzőt picit megdöntötték a vezető felé. A szokatlanul kicsi kormánykerék és a felette levő műszerek sem okoztak gondot, egészen sportosan vezethető így a kocsi. A műszerek ilyenfajta elhelyezésében is van logika, tényleg azt vettem észre, hogy nem kell annyiszor lepillantani a sebességmérőre, mert ott van a látótér peremén.

 

- Francia autónál mindig fontos a kényelem, a 308 mennyire komfortos?

- Az első kilométereken feltűnt, hogy olyan csendes az autó, mintha két kategóriával drágább kocsiban ülnénk. Nekem ez azért üdítő, mert egy dízel kisautóval járok, és az bizony jóval zajosabb. A Bóly környéki mellékutakon a rugózás finomságát is könnyű megállapítani, és a 308 ezen a téren is nagyon tetszett. Olyan huplikon is szépen átsiklott, amilyennel Franciaországban biztosan nem találkozhatott, amikor tesztelték. Kényelmesek az ülések, jó fogású a kormány, finomak az anyagok. A gyártási minőség is nagyon meggyőző. A nyílászárógyártás során sokszor szembesülünk vele, mennyire fontos, hogy a futószalagról lekerülő minden darab tökéletes minőségű legyen. Az autógyártásban ez sokszorosan igaz, hiszen itt sok százezres darabszámokról van szó. A 308-ban még az eldugott részeken is meggyőző a kidolgozás.

Ha a kényelem kategóriába beletartozik a térkínálat is, akkor az egyetlen hiányérzetem itt van. Nekem bőségesen elég a hely elöl is és hátul is, de ha elöl egy magas vezető ül, akkor mögötte már csak alacsonyabbak férnek el igazán kényelmesen. Talán egy picit nagyobb hátsó lábtér jobb lett volna, bár akinek nagy tér kell, úgyis a kombit választja majd.

 

- A csomagtér viszont igazán tágas.

- Meg is lepődtem rajta, sokkal kisebbre számította. A katalógus 420 litert ír, ha jól tudom ezekben a kocsikban 350 liter körüli az átlagos méret. Ráadásul itt is igényes a borítás, vannak kis csomagrögzítő gyűrűk is, szóval ez megint csak egy jól sikerült része a kocsinak.

 

- Azt hiszem a motor sem okozott csalódást.

- Olyannyira nem, hogy el sem akartam hinni, hogy csak 1200 köbcentis. Az én autómhoz képest egy sportkocsi vele a 308. Ugyanolyan finom darab, mint az autó többi része, mintha egy svájci óra dolgozna a motorháztető alatt. Alig van hangja, nagyon erős, és bármelyik pillanatban ugrásra kész. Én általában rövid utakra használom a kocsimat, erre a célra jobb is lenne, mint a mostani dízel. A sebességhatárokat is szigorúan betartom, így nekem megfelelne ennek a motornak a gyengébb változata is. A testvérem viszont szeret kifejezetten sportosan vezetni, úgy gondolom, ebben a motorban ő sem csalódna.

Nagyon tetszik még a fogyasztása, a teljesítményéhez képest elképesztően takarékos.

 

- A próbaút előtt elmondta, hogy a Reiso Hungáriánál nagyon fontos az ügyfelek elégedettsége, ezért kiemelt fontossággal kezelik a garanciális kérdéseket. A Peugeot most 5 évre kiterjesztett garanciával adja a 308-at, ez mennyire fontos autóvásárláskor?

- Szerintem nagyon fontos. Egyrészt mutatja, hogy maga a termék olyan minőségű, hogy bátran vállalhatja a gyártó ezt a hosszú garanciaidőt. Másrészt jelzi azt is, hogy fontos az ügyfelek hosszú távú elégedettsége.

 

- Nem beszéltünk még az árról és a felszereltségről. A tesztautó Style felszereltsége mennyire jó kompromisszum?

- Nekem nem volt benne hiányérzetem. A biztonsági felszerelések megvannak, a fontos kényelmi berendezések is benne vannak, van tempomat, ott van egy két nem létfontosságú, de hasznos felszerelés, mint például a tolatóradar, vagy a rendszer, ami a dombon elindulásnál megtartja az autót. Az extrák árai sem tűnnek eget rengetőnek, így könnyen összeállítható egy igazán személyre szabott autó. Az akciós vételár nem túlzó, az pedig szimpatikus, hogy ez a remek kis motor még mindig jóval olcsóbb, mint a dízel.

T.R.

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat:                                  1199 cm3

Maximális teljesítmény:                   130 LE 5500/min

Maximális nyomaték:                      230 Nm 1750/min

Saját tömeg:                                      1150 kg

Csomagtartó térfogat:                     420 l

Maximális sebesség:                         207 km/h

Gyorsulás (0-100 km/h):                  9.6 s

Átlagfogyasztás (gyári adat):          4,7 l

Akciós ár (Style 130 Le):                 5 385 000 Ft

 

A fontosabb alapfelszerelések (Style): ABS, ESP, vezető- utasoldali és oldallégzsákok, függönylégzsákok, állítható magasságú első ülések, klímaberendezés, fedélzeti számítógép, tempomat és sebességhatároló, érintőképernyős MP3-rádió-cd, sebességfüggő szervokormány, ködfényszórók, tolatóradar, automatikus ablaktörlők, elektrokróm belső tükör, könnyűfém keréktárcsák

 

 

Peugeot-Autósziget Kft. - 7636 Pécs, Siklósi u. 70. - Tel: 72 550 550 - www.peugeot-autosziget.hu