Üdvözöljük a

Autóteszt – Renault Clio Grandtour - Gyenis Lászlóné | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Autóteszt – Renault Clio Grandtour - Gyenis Lászlóné

Szerző: T.R. | 2013. december 10.

A Laterum Hotel igazgatója, a Nyitrai Autóház új Renault Cliójának nagyobb csomagterű változatát próbálta ki.

Már a teszt előtt észrevettem az autót a szálloda ablakából, mert gyönyörű a színe. A forma sem hétköznapi, látszik, hogy franciák tervezték. Az én régi Volvómat észre sem lehet venni a Clio mellett.


Ebben a szegmensben nehéz izgalmas formát rajzolni, mert a költségekre fokozottan kell ügyelni.

A Renault formatervezők jó munkát végeztek, mert egyáltalán nem érezni a kocsin, hogy takarékoskodni kellett volna. Ízlésesen elhelyezett díszlécekkel, csodás domborításokkal és szép lámpákkal, nagyon feldobták a kocsit. Minden oldalról tetszik, még a kombiknál általában problémás hátsó rész is jól sikerült. Tetszik a rejtett kilincs a hátsó ajtókon, annyira nem rejtették el, hogy ne találtam volna meg elsőre, viszont még sportosabb tőle az autó külseje.


Az utastérben is ennyire izgalmasak a vonalak?

Ott már vegyesebb a kép, de mindenképpen pozitív. A műszerfal és kárpitok vonalai a karosszériához hasonlóan mozgalmasak, de mégis az volt az első gondolatom, hogy ez egy letisztult, egyszerű belső. A hagyományos fordulatszámmérő és a digitális sebességmérő kombinációja tetszik, könnyű megszokni. A bajuszkapcsolók egy picit bonyolultak, de ez nyilván a sok funkciónak köszönhető, egyszerűbb felszereltségű kivitelekben biztosan kevésbé zsúfoltak. A középkonzol végtelenül logikus, az érintőképernyős rádió-navigáció olyan, mint egy modern telefon. Az egyetlen kritika részemről csak ezen a részen érheti a kocsit. A nyitott középső szellőzőrostélyok már túl egyszerűek, ráadásul a szélük picit sorjás, de lehet, hogy ez csak a tesztautó egyedi hibája. Érdekes, hogy a lezárt rostélyok már kifejezetten jól mutatnak.


Említette, hogy Volvóval jár, az egy nagyobb autó és köztudottan nagyon kényelmes. A Clio kényelme milyen a Volvo után?

Magam is meglepődtem, de roppant kényelmes az autó. Úgy tűnik az elmúlt tíz évben ennyit fejlődött a technika. Az ülések nagyon jók, és a kormányt is könnyen be tudtam állítani a megfelelő helyzetbe. Hihetetlenül könnyedén lehet irányítani a Cliót, finoman mozog a kormány, a kapcsolók, a váltókar. Jó a kilátás is, szóval nagyon tetszik, remek kisautó.


Valóban annyira kicsi?

Tulajdonképpen egy ideális autó a magyar piacra. A kombi kivitelnek köszönhetően akár családi autónak is megfelel. A csomagtartó jól variálható, praktikus az alsó szeparált rekesz, a rakodókampók, és az ügyesen megoldott roló. Mélyről nyílik a hátsó ajtó, így nem kell magasra emelni a csomagokat. A tetőkorlátokra pedig könnyű tetőboxot szerelni. Az utastér is elég tágas egy családnak, főként ha nem nőttek túl magasra. Viszont ennek ellenére kompakt maradt a Clio, így városban is könnyű vele manőverezni, vagy parkolóhelyet találni.


Ön általában városban, vagy autópályán közlekedik?

Ma már inkább Pécsen autózom többet. Sőt mostanában sokkal többet, mert a Laterum Hotel mellett, a egyetemen, a rendőrségen, és az I-es Gyakorló iskolában is mi üzemeltetjük a konyhát. Régebben a hosszabb utak voltak túlsúlyban, akkoriban sokat jártam Budapestre, főként Siófok felé az M7-esen.


Az M6-os elkészülte lendített a vendégforgalmon?

Sajnos nem érzünk belőle semmit. Sőt az idei az eddigi legrosszabb évünk. Kevesen jönnek Pécsre, kevés a program, és az embereknek is kevés a pénzük.


Akkor egy kis dízel, mint ez a Clio, jó helyzetben lehet a piacon, hiszen alig kér üzemanyagot.

A fedélzeti számítógép 5.3 literes átlagfogyasztást mutat itt a városban, ami éppen a fele, mint az én autóm városi fogyasztása. Ez nagyon kedvező, ma már egyáltalán nem mindegy mennyit költünk üzemanyagra. Szerencsére a kis fogyasztás nem érezhető a dinamizmuson, nagyon fürgén mozog a kocsi. A családban vannak dízelautók, azok alacsony fordulaton erőtlenek, itt ezt nem éreztem. Dízel létére meglepően csendes, nyolcvanas tempónál a tükrök szélzaja szinte erősebb mint a motorhang.


Ebben a hidegben nem is mindig működik a start-stop rendszer, ami még csökkentene a fogyasztáson.

Még nem találkoztam ilyen automatikával, de nagyon szimpatikusan hangzik. Nemcsak a fogyasztáscsökkentés miatt, a légszennyezést is mérsékeli a városokban, ha nem pöfögünk a piros lámpáknál. Ha jobban elterjed, biztosan érezhető lesz a hatása a levegőminőségen.

A start stop mellett még nem is tudtam számba venni a kocsi extráit, az biztos, hogy ez egy szinte teljesen felszerelt autó. Talán egy dolog hiányzik, az utas oldalra is jól jött volna egy sminktükör, a vezetőé mellé pedig el tudnék képzelni némi világítást.


A tesztautó 4,5 millió forint, az alapmodell 2,59 millió, ez mennyire jó ajánlat?

Nem vagyok tisztában a pontos árakkal, de nekem ez kedvezőnek tűnik, főként az alapmodell esetében. Úgy tudom a Renault általában nagyon barátságos árképzéssel dolgozik, és a tesztautó esetén egy nagyon jól felszerelt, kategóriájában tágas, takarékos, minőségi kocsiról beszélünk.

T.R.

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat:                                              1461 cm3

Maximális teljesítmény:                               90 LE 4000/min

Maximális nyomaték:                                   220 Nm 1750/min

Saját tömeg:                                                  1196 kg

Csomagtér:                                                   443 l

Gyorsulás (0-100 km/h)                               11.7 s

Maximális sebesség:                                     178 km/h

Átlagfogyasztás (gyári adat):                      3.6 l

Akciós alapár (Authentique 1.2 16V):       590 000 Ft

 

A fontosabb alapfelszerelések: ESP+ABS, fékasszisztens, 6 légzsák, tempomat, emelkedőn elindulást segítő rendszer, elektromos ablakemelők és tükrök, fedélzeti számítógép, Renault kártya