Üdvözöljük a

Autóteszt: Schnell Rajmund – Mercedes-Benz B180 CDI | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Autóteszt: Schnell Rajmund – Mercedes-Benz B180 CDI

Szerző: T.R. | 2015. június 3.

A környezetbarát öko kályhákat és tűztereket gyártó Max Blank Hungária Kft. ügyvezetője, a Pappas Autó megújult Mercedes-Benz B-osztályát próbálta ki.

- Ez az a Mercedes, amit szinte mindenki ismer Magyarországon, hiszen ezzel a modellel indult a kecskeméti gyártás. Úgy látom a karosszéria nem sokat változott, maradt a praktikus kompakt egyterű, ami már első pillantásra sok helyet ígér az utastérben. Az autó orrát a márka arculatának megfelelően alakították át, szépek az új lámpák, sportos a hűtőrács. Persze mindez csak egyterű összehasonlításban igaz, a másik kecskeméti modell a CLA egészen más világ. Azt is hozzá kell tenni, hogy egészen más felhasználói réteggel, az egyterűeknél sokkal jobban meg van kötve a formatervezők keze. Nekem legjobban a hátulja tetszik, itt kisebb csodát tettek a formatervezők. Az autók hátfalára általában nem marad elég energia, a B-osztálynál azonban nem így volt, telitalálat lett a hátfal.

 

- Azt mondta közel áll önhöz a márka, mert a termékeiket sokan a kandallók Mercedesének nevezik. Mi a közös pont?

- A dizájn és a minőség. Ha ránézünk erre a kocsira, első pillantásra látszik, hogy mindkét említett tulajdonság tekintetében az élvonalhoz tartozik. olyan minőségérzetet sugároz, ami talán máshol nem is látható az autóiparban. Mi is erre fókuszálunk, a kandallóink nagyon szépek, és óriási hangsúlyt helyezünk a minőségre.

 

- Ha kinyitjuk az ajtókat, akkor is megmarad ez a minőségérzet, hiszen mégiscsak a modellpaletta aljáról való a B-osztály?

- Több mint száz éve volt rá a márkának, hogy eljusson erre a szintre. Látványos, modern és nagyon jó minőségű az utastér. Rögtön érezhető, hogy Mercedesben ülünk, bármihez nyúlunk, bármit érintünk, az kiemelkedik a kategóriában megszokottól. Kényelmesek és elég nagyok az ülések, finom a kárpitozásuk. A műszerfal nagyon informatív, és a kezelőszervek is logikusak, még a márkára jellemző kombinált kapcsolókart is könnyen megszoktam. A szellőzőrostélyok különlegesek, elképesztő, hogy mennyire finoman kidogozott a mechanikájuk.

 

- Német cégnél dolgozik, szintén prémiumterméket gyártanak. Mi a titok?

- Sok összetevője van. Nem kötünk kompromisszumot az alapanyag választásnál. Igyekszünk a fellelhető legjobb anyagokkal dolgozni. Úgy látom a Mercedes is így tesz. Nálunk is fókuszban van a minőségellenőrzés, a gyártási folyamatot végigkíséri a kontroll. Valamint nagyon fontos az is, hogy kiváló szakemberekkel dolgozunk, akiknek igyekszünk versenyképes jövedelmet biztosítani. Emiatt vagyok különösen büszke arra, hogy ezek az autók is Kecskeméten készülnek, mert ez azt bizonyítja, hogy mi magyarok képesek vagyunk a világ élvonalába tartozó termékek előállítására.

 

- A B-osztály rendelhető extráinak sora 8 oldalt tölt meg, ahogy ezt  megszokhattuk a Mercedestől. De mire elegendő az alapfelszereltség?

- Azt hiszem abban is benne van minden, amire szükség van a mindennapi kényelmes autózáshoz. Persze attól is Mercedes a Mercedes, hogy mindenki az egyéniségének megfelelő autót rendelhet magának. Az állítható színű és fényerejű belső hangulatvilágítás segíthet ebben. Nagyon tetszett, hogy alapáron ad a kocsi olyan biztonsági rendszereket, ami másutt feláras, vagy nem is kapható. Az ütközésvédelmi rendszert nem mertem kipróbálni, de az, hogy városi tempónál megakadályozza az ütközést, nagy tempónál pedig csökkenti a tempót, mindenképpen megnyugtató. A fáradságfigyelő is ötletes, sokan elfelejtenek időben félreállni egy hosszú úton. Ha az autó figyelmeztet, az életmentő lehet.

 

- Ha Mercedes akkor automata váltó, így volt ez régen, de így van ez ma is?

- Kéziváltós autóval járok, főként Babarc, Bóly és Pécs közt közlekedem, így annyira nem hiányzott az automata, de kétségkívül könnyű megszokni és megszeretni. Okos ötlet volt, hogy ismét az évtizedekkel ezelőtti helyre került a választókar. A kormány mögött könnyű elérni, és sok hely szabadul fel az ülések közt.  A váltó meglepően fürge, gyorsan pakolja a fokozatokat, és nagyon finoman kapcsol.

 

- Elegendő ez a motor ehhez a karosszériához és az automata váltóhoz?

- Szerintem a magyar autósok nagy részének épp elég. A Bóly környéki mellékutakra és az alkalmi autópályázásra is megfelelő. Nem próbáltuk ki teljes terheléssel, de azt hiszem, ha rendszeresen úgy utaznék Németországba, akkor az eggyel nagyobb motorral választanám. Úgy láttam, a prospektusban, hogy nemcsak extrából, de motorokból is nagyon széles a kínálat.

 

- Ettől az évtől működik a megyei matricás rendszer, mintha épp önöknek találták volna ki.

- Észrevehetően nőtt az autópálya forgalma, hiszen végre nem kell éves országos matricát venni, ha valaki csak Baranyában használja az autópályát. Gyorsabban, biztonságosabban eljuthatunk Pécsre vagy Mohácsra, és a falvakban is csökken a forgalom. Számunkra ez jó döntés volt.

 

- Nem beszéltünk még a csomagtartóról, ami meglepően nagy, közel fél köbméteres.

- A mérete és a kidolgozása is elégedettségre ad okot. Ötletes a csomagtérpadló mechanikája, egy mozdulattal lehet módosítani a magasságát. 12 voltos csatlakozó és rakományrögzítők is kerültek a raktérbe, így nincs ok a panaszra.

 

- Milyen autózni a B-osztállyal?

- Amilyennek egy prémiumkategóriás autót képzel az ember. Csendes, dinamikus, masszív. Kitűnő a rugózás, még a síneken is olyan természetességgel siklik át, mintha csak kisebb úthiba lenne. A saját kocsimmal jóval lassabb tempónál is zötyögősebb egy vasúti átkelő. Meglepően csendes az autó. Annak ellenére, hogy magas a karosszéria és dízelmotor dolgozik az orrában, még autópálya tempónál sem hangos.

 

- Prémiumminőség, de prémium áron?

- Ha a ma divatos ár-érték arány szerint vizsgáljuk, akkor mindenképpen arányosnak mondanám a kocsi árát. Persze azt sem szabad elfelejteni, hogy a végső ár az extrák kiválasztása után alakul ki, így ha valaki minden földi jóval rendeli az autót, akkor elég szép számok jönnek ki. Ellenben az is igaz, hogy ebben az esetben olyan extrákat is kapunk az autóba, amit csak jóval magasabb kategóriában szokhattunk meg. Az is nagyon szimpatikus szolgáltatás a forgalmazótól, hogy négy évig vagy 120.000 kilométerig nem kell karbantartásra költeni.

T.R.

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat:                      1461 cm3

Maximális teljesítmény:       109 LE 4000/min

Maximális nyomaték:           260 Nm 1750-2500/min

Saját tömeg:                          1420 kg

Csomagtér:                           488 l

Maximális sebesség:             190 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h:         11.6 s

Átlagfogyasztás:                   4,2 l

Alapár (B180 CDI):             7 903 440 Ft

 

Fontosabb alapfelszerelések: ESP, fékasszisztens, abroncsnyomás figyelő, éberségfigyelő, balesetmegelőző rendszer, első- oldal- függöny- csípő-  és térdlégzsák, elektromos ablakemelők és tükrök, klímaberendezés, ECO Start-stop funkció

 

Pappas Autó Pécs - 7630 Pécs, Koksz u. 125. - www.pappas.hu