Üdvözöljük a

Autóteszt – Toyota Corolla 1.4 D-4D Lounge – Somfai Gábor | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Autóteszt – Toyota Corolla 1.4 D-4D Lounge – Somfai Gábor

Szerző: T.R. | 2013. október 8.

A munka és tűzvédelmi tanácsadással foglalkozó Somfai Kft. Ügyvezetője, az NS Autóház legújabb Toyota modelljét, a Toyota Corollát próbálta ki.

- A munkámból kifolyólag sok céget látogatok, ezért rengeteget kell autóznom, átlagosan évi 60-70.000 kilométert vezetek. Jórészt az országhatárokon belül, a Dél-Dunántúltól, Északkelet-Magyarországig mindenfelé megfordulok. Nekem egy autóban a legfontosabb a megbízhatóság. A Toyota és a megbízhatóság nálunk szinte szinonimák. Én is azt gondolom, hogy az egyik legmegbízhatóbb márka, és a Corolla a Toyota világában is fogalom. Vannak Toyotás tapasztalatok a családban, apósom egy Yaris-szal jár, az a kocsi is az elvárásoknak és a hírének megfelelően teljesít.

- Ha az autó munkaeszköz, akkor az is fontos, hogy a szervizben töltött idő is minimális legyen.

- Igen, a stabil szervizháttér is fontos a választásnál, és az is, hogy a szervizköltségek is kedvezőek legyenek.  Az pedig szóba sem kerül, hogy ne Pécsen vásároljak autót, azért, hogy ne legyen kiesés a szervizbe járás miatt.

- Eddig milyen autói voltak?

- Sokféle autóm volt, Ford, Volkswagen, és többféle Opel, Kadett, Omega, Zafira, Vectra is megfordult nálam.

- Ezek nem a tipikus megbízható autók.

- Éppen ezért lett a legfontosabb választási szempontom a megbízhatóság. Most két koreai autóm van, elégedett vagyok velük. Azt hiszem ma már a távol keletről származó autók jelentik ezen a területen a mércét. A tesztek szerint pedig a Toyota a távol-keletiek közt is a legmegbízhatóbb.

- Választásnál, a tesztekből is tájékozódik?

- Rendszeresen vásárolom az autós lapokat, próbálom követni az újdonságokat. Az új Corolláról is olvastam már, de nem gondoltam, hogy ilyen hamar ki is próbálhatom. Az érdeklődésem részben szakmai, gépjárműipari technikusként végeztem a Széchényi Gimnáziumban. Az egyik tantárgyunk gépjármű szerkezettan volt, ebből kifolyólag érdekel az is, ami a lemezek alatt van.

- Ha már a lemezek szóba kerültek, tíz országban gyártják a Corollát, a világon szinte mindenhol kapható, ehhez képest mennyire szól a forma az európai vásárlóknak?

- Nem irigylem a formatervezőket, mert gyökeresen eltérő ízléseknek és kultúráknak kellett tetszetős autót tervezni. Európai szemmel ez jól sikerült. Az orr rész lett e legszebb, ennek mozgalmassága, új elem a Corollán. A lámpatestek és az azokba benyúló díszcsíkok különösen jól mutatnak. Oldalról a legegyszerűbb a forma, de itt is van néhány karakteres vonal, ami egyéniséget ad a kocsinak. Itt leginkább az tűnik fel, hogy hatalmas a tengelytáv, mégis a hátsó túlnyúlás csökkenése miatt, kisebbnek, zömökebbnek hat a kocsi.

- A csomagtér 452 literes, ez családi használatra is elég?

- A mérete megfelelő, a nyílás mérete viszont kicsi. Ez nem a Corolla hibája, hanem a karosszéria sajátossága. Családi használatra én az új kombi Aurist választanám. Cégautóként sokan vásárolnak Corollát, erre a szerepre tökéletesen megfelel a rakodótér.

- A nagy tengelytáv tágas utasteret sejtet, főként úgy, hogy a kerekek közti távolság eléri az Avensis hasonló értékét.

- Kipróbáltam a hátsó üléseket, ott is hatalmas a tér. Ráadásul ezek a bőr-szövet kombinációjú ülések nagyon kényelmesek. Finom anyagokból építkezik a Corolla belseje, az egyetlen fájó pont az ajtópaneleken levő elektromos ablakemelő vezérlő gombok alaplemeze. Ezek érthetetlen módon, nagyon egyszerű műanyagból készültek. Érdekes a műszerfal formaterve, a japánokra jellemző, szamurájkard szerűen elhúzott vonalakból építkezik, nagyon szép. Egyedi a kialakítás, ami a mai egyen világban nagy szó. Tetszik az érintőképernyős hifirendszer, egyértelműen ez a jövő útja.

- Ez a jól felszerelt csúcskivitel, van olyan kiegészítő amit még megrendelne?

- Ó nekem már ennyi minden is túlzás. A tolatókamera nagyon tetszik, mert biztonságot ad, de az extrák egy része nekem felesleges. Amiben nem kötök kompromisszumot az a biztonság, szerencsére itt nem is kell aggódni emiatt, a hét légzsák nagyon megnyugtató. Talán még a hifi minősége fontos, általában hangosan szól a zene, amíg utazok.

- Az autópályát preferálja?

- Ha sietek, vagy ha messzire utazok, akkor mindig autópályán megyek. Viszont sokszor indulok Pécsvárad vagy Szekszárd felé, az M6-os kissé átgondolatlan vonalvezetése miatt.

- Az 1.4-es dízel 90 lóereje elég az autópályára?

- Az én vezetési stílusommal tulajdonképpen elegendő. Persze nem egy lóerőgyár, de a szabályos, vagy fogalmazzunk úgy, hogy a hatóságok által még tolerálható tempót betartva, megfelelő ez a kis dízel. A dinamizmusbeli hátrányért a pénztárcánkon keresztül nyújt vigaszt a Corolla, a jócskán 5 liter alatti átlag nagyon kedvező. Láttam az árlistán egy 4 liter alatti átlagfogyasztású változatot is. Ez a hihetetlen érték jól demonstrálja, hogy hol tart ma az autóipar, teljes értékű autó, miniautós fogyasztással, elképesztő. A másik ütőkártyája a Toyotának a csendesség, a motorhangot szinte nem is hallani. El tudom képzelni, hogy a benzines mennyire csendes, ha már a dízel is szinte néma.

- A rugózás is komfortosra hangolt?

- Egy ilyen jellegű autónál szerintem fontos a kényelem. A Corollában nincs ok a panaszra, még a pécsi utakon is jól teljesít. Ugyanakkor a stabilitás is rendben van, ésszerű tempónál, hibátlanul teljesít, igaz gyorsabban nem is próbáltam. A kormányzást még kiemelném, nagyon könnyed, de pontos, hasonlóan a váltóhoz, ami igazi japános szerkezet.

- Mindez ebben a felszereltségben 6.7 millió.

- Az elnyűhetetlenség ígéretével együtt ez korrekt ár, de még inkább az, a számomra már kellően felszerelt alap dízel 5.3 milliós ára.

T.R.

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat:                                               1364 cm3

Maximális teljesítmény:                               90 LE 3800/min

Maximális nyomaték:                                   205 Nm 1800-2800/min

Saját tömeg:                                                  1195 kg

Gyorsulás (0-100 km/h)                                12.5 s

Maximális sebesség:                                                180 km/h

Átlagfogyasztás (gyári adat):           4.1 l

Kedvezményes ár (1.4D-4D, Longue):       700 000 Ft

Kedvezményes finanszírozás:  THM: 3,99%  ( 5év/160 000km kiterjesztett garanciával )

 

A fontosabb alapfelszerelések (Lounge): ABS + EBD+BA, VSC menetstabilizáló, 7 légzsák, hazakísérő fény, lejtmenet elindulási rendszer, ülésfűtés, intelligens kulcs, esőérzékelős ablaktörlő, tolatókamera, Toyota Touch 2, bőr-szövet ülés