Üdvözöljük a

Autóteszt: Urbán Ernő – Mercedes-Benz C350e | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Autóteszt: Urbán Ernő – Mercedes-Benz C350e

Szerző: T.R. | 2016. június 1.

Első olyan tesztünkben ahol zöld rendszámos autó a főszereplő, Urbán Ernő a rendezvénytechnikával és digitális tartalomszolgáltatással foglalkozó ERLA cégcsoport ügyvezetője a Pappas Auto konnektorról is tölthető C-osztályos Mercedesét próbálta ki. Már az első villanymotorral megtett méterek is különlegesek voltak.

 

-- Még sosem vezettem elektromos meghajtású autót, így megdöbbentem, hogy milyen síri csendben indul el a kocsi. Sőt már az elindulás előtti pillanatok is érdekesek, hiszen amikor megnyomom a start gombot, nem indul el a belsőégésű motor, csak a kocsi kerül készenléti állapotba.

 

- Tavaly televíziós autós magazint készítettet a cége, így a technológia nem lehet ismeretlen.

- Valóban nem az, tüzetesen körül jártuk a kérdést, hiszen ma ez az egyik legizgalmasabb területe az autózásnak. De egészen más érzés mikor a pécsi utcákon próbálhatom ki ezt a technológiát, ráadásul ilyen vonzó köntösben.

 

- Elsőre kevésnek tűnhet az a 31 kilométer, amit elektromotorral képes megtenni a C350e, valójában mire elég ez a táv?

- Ha valaki 20 kilométerre lakik a munkahelyétől és ott is tudja tölteni a kocsit, akkor arra, hogy hétközben akár be sem kell indítani a benzinmotort. De ennél sokkal komplexebb a kép. Szerintem a legfontosabb, hogy meg kell változtatni a gondolkodásmódunkat, a vezetéshez való viszonyunkat, sőt ha nem akarjuk ezt megtenni, akkor is hatással van ránk az autó. Képesek vagyunk szabályozni az autó emisszióját, így otthon elinduláskor és hazaérkezéskor károsanyag kibocsátás nélkül tehetjük meg az utolsó kilométereket. Az üzemmód választó kapcsolónak van egy olyan állása, ahol tartalékolhatunk elektromos áramot. De gurulhatunk néma csendben például a belvárosi utcákon, és ez tökéletesen illik is a Mercedes eleganciájához.

 

- És ha nem akarunk figyelni a meghajtásra, akkor hogy viselkedik az autó?

- Kipróbáltam klasszikus hibrid üzemmódban is. Lenyűgöző ahogy a középső monitoron követhetjük, hogyan hajt a két motor, hogyan szabályozza a töltést. Elképesztően intelligens lehet a vezérlés, mert villámgyorsan vált az állapotok közt. Ha egészen hétköznapi autóként nézzük, akkor pedig a kifinomultsága és az ereje az ami meggyőző. A benzinmotor beindulása után is hihetetlenül csendes marad az autó, és amikor egyszerre hajt a két motor, akkor úgy megy mint egy sportkocsi.

 

- Ha eltekintünk a hajtáslánctól, milyen autó a C350e?

- Először is gyönyörű. Ez a fehér szín, a fekete üvegtetővel és a nagy kerekekkel kiemeli a formát. A hosszú motorháztető és a rövid far klasszikus recept az autóiparban, dinamikus és elegáns. A Mercedes új formanyelve a far lágyabb vonalaival pedig nagyon tetszik nekem. Tökéletesen hozza azt a diszkrét eleganciát, amit a márkától várok, de a LED lámpák, az embléma mögötti radar, a makulátlan kidolgozás és még számos apróság egyértelművé teszi, hogy a lemezek alatt csúcstechnika található.

A belső tér pazar, ez a bézs-barna kombináció éppen olyan amilyen irodát egyszer szeretnék magamnak. Még az üléseket is elfogadnám fotelek helyett. A térkínálat az én magasságommal is tökéletes elöl, még az üvegtető alatt is van elegendő fejtér. Hátul már épphogy elférek, de ez azt jelent, hogy négy átlagos termetű utasnak bőségesen elég a hely. A kidolgozás tökéletes, az anyagválasztásban is csak egy helyen találtam hibát, a hátsó beömlők konzolja lehetne egy fokkal minőségibb műanyag. Ez csak azért tűnt fel, mert másutt csupa prémium anyagot használt a gyár. És ha már a hibáknál tartunk, az akkumulátorok bizony helyet foglalnak a csomagtérből, így itt be kell érni a 355 literrel.

 

- A tesztautó jól felszerelt, mennyire kedveli az elektronikus kiegészítőket?

- Amúgy is kütyümániás vagyok, aktívan használom a legújabb technológiát. No persze ez szakami ártalom is, a színpadtechnikában és a televíziózásban is igyekszünk naprakészek lenni. Nagyon tetszik a szélvédőre vetítő kijelző, remek a sávelhagyás figyelő, az aktív kormányzás pedig már maga a jövő. A fedélzeti rendszerek kezelése is magától értetődő. Többféle koncepció mentén is működik, így mindenki megtalálja a legszimpatikusabbat, de a legjobb az egészben, hogy nem uralja az autót. A háttrében marad a technológia, és megmarad az autózás élménye. A hálózati szolgáltatások is figyelemre méltóak, egy telefonos applikációval mindent látunk a kocsiról, a szerviz pedig akár távolról is diagnosztizálhat egy hibát, ez is a megvalósult jövő.

Fantasztikus az autó hifi rendszere is. Egyrészt gyönyörű a hangsugárzók kialakítása, másrészt tökéletes a hangzás. A sokezer koncert után aminek mi végeztük a hangosítását, különösen kényes vagyok a jó hangzásra, de itt minden rendben van, tökéletesek a basszusok, szépek a magas hangok, élmény hallgatni.

 

- Menet közeben milyen a kocsi, sportos vagy inkább kényelmes a hangolás?

- Ezt a sofőr dönti el. Az Agility Select kapcsolóval kiválasztható, és ehhez igazodik minden, a motor reakcióitól a rugózásig. A rugózás fantasztikus, megdöbbentem mikor megláttam, hogy a milyen nagy és peres gumik vannak az autón. Annyira szépen kezelte a kátyúkat, hogy azt hittem valami kicsi ballonos kerék van alatta. A légrugózás kisebb csodát tesz.

 

- De miért választ valaki Plug-In Hybridet, ha ott az olcsóbb dízel?

- Én évi 40.000 kilométert autózom, mégis benzinessel járok. Nekem szimpatikusabb ez a meghajtás. Ráadásul ez a kocsi van annyira nyomatékos mint egy dízel, de sokkal dinamikusabb, és persze csendesebb. Környezetkímélően autózni pedig ma már sikkesnek számít, mutatja, hogy a vezető odafigyel a környezetére. Ha pedig csak a gazdaságossági számításokat nézzük, a városban kifejezetten takarékos a kocsi, most alig 5 litert mutat a komputer. Ha a hálózatból töltjük, akkor minimális költségekkel autózunk, igaz hosszú utakon ez az előny csökken. Ott vannak viszont a zöld rendszámmal járó előnyök, nincs parkolási díj, nincs regisztrációs adó, és nincs cégautó adó sem, így pedig már hamar megtérülhet a magasabb vételár.

TR

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat (benzinmotor): 1991 cm3

Maximális teljesítmény (összesített): 279 LE

Maximális nyomaték (összesített): 600 Nm

Saját tömeg: 1550 kg

Csomagtér: 355 l

Maximális sebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h: 5.9 s

Átlagfogyasztás: 2.1 l (+ elektromos áram)

Alapár: 14 366 240 Ft

Fontosabb alapfelszerelések: Integrált Szerviz Csomag, esőszenzor, Thermatic klímaautomatika, Start-STOP rendszer, ESP, Éberségfigyelő, adaptív fékrendszer, kanyardinamika asszisztens, guminyomás ellenőrző, ütközésre figyelmeztető rendszer, első- oldalsó- függöny- és térdlégzsák, Bluetooth telefonkihangosító, Airmatic légrugózás, 7 fokozatú automata váltó, Remote Online, tolatókamera