Üdvözöljük a

Autóteszt: Vári Attila – Mercedes Benz E 250 CDI 4 MATIC | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Autóteszt: Vári Attila – Mercedes Benz E 250 CDI 4 MATIC

Szerző: T.R. | 2013. július 3.

A Pécsi Sport Nonprofit Zrt. vezérigazgatója nem sportos, hanem elegáns autót, a Pappas Autó új Mercedes Benz E osztályos limuzinját próbálta ki.

Egy sportkocsiba nem is lett volna egyszerű belepréselnie magát, a magas termet korlátozza az autóválasztásban is?

Sok autó valóban szűk a magasabbak számára. A legnagyobb problémát nem is a vezetőülés jelenti, hanem a mögötte levő hátsó ülés válik használhatatlanná. Pedig nem is tartozom abba a csoportba, aki hátratolt üléssel, lefektetett támlával vezet. Szerencsére az E osztályos Mercedesnél nem beszélhetünk helyhiányról, még mögöttem is marad elegendő lábtér. Ez egy közel ötméteres felső kategóriás limuzinnál magától értetődőnek tűnhet, de van a kategóriában olyan autó, ahol bizony nem férek be magam mögé.

Örült a tesztautónak, ennyire kedveli a Mercedest?

Szeretem a német autókat, egy prémiumautó pedig mindig különleges élmény. A PSN Zrt. sok más egyesülettel áll kapcsolatban, a budapesti sportszervezetekkel is folyamatos a kapcsolatunk ezért rengeteget utazok, ezzel az autóval, ez sokkal kényelmesebb lenne, hiszen egy igazi utazóautóról beszélünk.

Kedveli a német autókat, de japán autóval érkezett a próbaútra.

Céges autóként valóban japán autót használok, mert a kiválasztásnál a gazdaságossági szempontok nagyon fontosak voltak, a luxus ebbe nem férhetett bele.

Ha cégautó, akkor biztosan dízel.

Mindenképpen. Ha saját autó lenne, akkor is dízel lenne, a dinamizmusuk sokkal jobb, mint a hasonló benzineseké. Ebben a kocsiban is lenyűgöző a motor teljesítménye. A közel két tonnás tömeg és az automata váltó ellenére, nagyon meggyőzően mozgatja az autót ez a viszonylag kis motor.

Nem méltatlan egy négyhengeres ebbe az autóba?

Sokak számára presztízskérdés a hengerek száma, szerintem, ha úgy mozog a kocsi ahogy elvárható, akkor lényegtelen mi van a motorháztető alatt. Vájt fülűek hiányolhatják a hathengeres morajt, de a több mint 200 lóerő és az 500 nm nyomaték mellett a csekély fogyasztás is komoly érv, a négyhengeres mellett.

A tízmillió feletti kategóriában is számít a fogyasztás?

Úgy vélem minden kategóriában számít. Nyilván nem azért mert gondot okoz a fizetés a kútnál, hanem inkább a felelősségteljes gondolkodás miatt. Attól, hogy valaki minőségi autóval jár, még nem kell pazarolnia, ráadásul a kis fogyasztás kevesebb környezeti terheléssel jár.

Akkor biztosan kedveli a start-stop rendszert is.

Mikor először találkoztam vele, kicsit idegenkedtem tőle, de aztán láttam egy tesztautóban egy adatot, hogy mennyi ideig állt a motor a kocsi addigi élete során. Hihetetlenül nagy szám volt, és akkor gondoltam bele, hogy mennyivel kevesebb kipufogógáz távozott a kocsiból. Azóta feltétlen híve vagyok, főként akkor, ha a rendszer észrevétlenül működik, mint ebben a kocsiban is.

Ez csak egy a Mercedes szolgáltatásai közül, a többi segédberendezés is ennyire hasznos?

Szerencsére a biztonsági berendezéseket nem kellett tesztelnem, de amit kipróbáltam az nagyon tetszett. Remek a holttérfigyelő, hasznos a táblafelismerő rendszer, praktikus a tolatókamera, de a legjobb ezekben, hogy a márkára jellemző tökéletességgel működnek. Látszik, hogy rengeteg mérnökóra van abban, hogy a végletekig tökéletesre csiszolják a működésüket, talán ez az egyik dolog, amitől ma prémiumautónak nevezünk egy Mercedest.

A másik a kivitel?

Természetesen az. Már a kocsi külsején is látszik az az alaposság, ahogy összeépítették. Az pedig rejtély, hogy sikerült a klasszikus formát megtartva, ilyen alacsony légellenállású autót építeni. A csúcstechnikáról, talán csak a teljesen ledes lámpatestek és a tükör melletti kamerák és érzékelők árulkodnak. Igaz ez az elegáns változat, a hagyományos csillaggal a motorháztetőn, a sportos változat sokkal mozgalmasabb, főként az AMG csomaggal.

Az utastér is konzervatív?

A szó jó értelmében igen. Itt már több helyen kivillan a csúcstechnika, de ezt nagyon elegáns köntösbe burkolták. Az anyagválasztás mindenütt hibátlan, gyönyörű a fabetét, nagyon szép a kárpit, igaz a családosok jobban teszik, ha a kevésbé kényes, sötét belsőt választják. Az utastér világítása is elegáns, mindenütt kis hangulatfények bukkannak fel. Az ülések nagyon komfortosak, általában fáj a derekam az autókban, de itt nem volt ilyen gondom. Az ülésszellőztetés pedig a kánikulában kincset ér, csakúgy mint a szinte észrevétlenül működő, de nagyon hatásos klímaberendezés.

Van néhány olyan egyedi megoldás a beltérben, ami a márkára jellemző, de sokak szerint nem praktikus.

Ezeket könnyen meg lehet szokni. Manapság az egyedi márkajegyek inkább értéknek számítanak, meg kell őket becsülni. Karaktert adnak az autónak. A lábbal működtethető rögzítőfék pedig még praktikus is.

Egy luxusautó a kényelemről szól, az E osztály is ilyen?

Igazi utazóautó. Komfortos futómű, tágas és kényelmes utastér, erős és takarékos dízelmotor, vajpuha automataváltó és még a csomagtér is tágas. Az összkerékhajtás is hozzátesz ehhez, télen vagy esőben óriási biztonsági tartalékot jelent. Ezek mellett a mérhető paraméterek mellet van egy olyan tulajdonsága a Mercedesnek, ami kiemeli a többi autó közül, az hogy képes nyugalmat varázsolni az utasterébe. Egy mozgalmas, fárasztó munkanap után segít kikapcsolni, feleslegessé teszi a száguldást, a rohanást.

Egy értékes szolgáltatás is tartozik a Mercedesekhez. Az  Integrált Szerviz Csomaggal négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül teljesen díjmentes karbantartást és garanciát biztosít minden Magyarországon újonnan átadott Mercedes-Benz személyautóhoz.

Ezt nevezik tökéletes gondoskodásnak. Számomra ez esetben az összegszerűen is értékes szolgáltatás mellett az is hangsúlyos, hogy valóban gondtalanná teszik az első négy évet az autóval.

T.R.

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat:                       2143 cm3

Maximális teljesítmény:       204 LE 3800/min

Maximális nyomaték:           500 Nm 1600-1800/min

Saját tömeg:                          1845 kg

Csomagtér:                            540 l

Maximális sebesség:                        238 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h:         7.9 s

Átlagfogyasztás:                   5.5 l

Alapár (E200CDI):                11 446 510 Ft

Fontosabb alapfelszerelések: Integrált Szerviz Csomag, aktív motorháztető, ECO Start-Stop, klímaautomatika, első- oldal- függöny- medence és térdlégzsák, elektromosan állítható első ülések, elektromos ablakemelők és tükrök, multifunkciós bőr kormánykerék, éberség figyelő rendszer, ESP, vészfékasszisztens, adaptív fékrendszer, könnyűfém keréktárcsák

 

Pappas Auto Magyarország Kft. ● 7630 Pécs, Koksz u. 125. ● Telefon: 72/539-539 ● www.pappas.hu