Üdvözöljük a

Bánusz Ágota – Kia Rio 1.2 LX Exclusive | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Bánusz Ágota – Kia Rio 1.2 LX Exclusive

Szerző: T.R. | 2017. április 4.

A Kóc-Olló fodrászat tulajdonosa a Pappas Auto Pécs legújabb Kia modelljét, az új Riót próbálta ki.

 

- Nagyon jól áll a Riónak ez a metálfekete szín, a napsütésben gyönyörűen csillognak a pigmentek. Komolyabb, elegánsabb ebben a színeben, pedig egyébként is sokkal felnőttesebb, mint a többi kisautó. Szép az orra, a márkára jellemző hűtőmaszk miatt még szélesebbnek tűnik a karosszéria, és jól mutatnak a ködlámpa alatti menetfények is. Hátulról is nagyon szép a Rio, az emelt hátsó lámpák harmonikusak, és végre egy autó, ahol rendes kézreálló kilinccsel lehet kinyitni a csomagtartót.

 

- Ha már a csomagtartót említette, mennyire érezhető, hogy a kategória legnagyobbjai közé tartozik?

- Tényleg nagyon tágas, akkora, mint az én autómé, pedig az egy mérettel nagyobb kocsi. Fontos, hogy vannak olyan pontok, ahová rögzíteni lehet egy hálót, vagy a csomagokat, és praktikus az oldalsó rekesz is.

 

- Amikor autót választ, szempont a csomagtartó mérete?

- A gyerekeimmel egyre többször megyünk hosszabb kirándulásokra, és akkor jól jön a nagy rakodótér. Fontos a tágas utastér is, de a Rio itt is meglepett, nem gondoltam, hogy egy ekkora autóban ennyi hely van. Nagyon tetszik az is, hogy a kormány és az ülések mennyire tág határok közt állíthatók, a földön ülve szinte nyújtott lábbal, vagy felemelt üléssel behajlított lábbal is lehet vezetni a Riót.

Érdekes, hogy mennyire letisztult a belső tér. Ez a stílus illik a karosszéria formatervéhez, egészen nagyautós lett így a műszerfal, de azért egy pici játékosságot, vagy legalább egy kis szövetkárpitot az ajtókon el tudnék képzelni.

 

- Nekem az volt a benyomásom, hogy a tökéletes technikai kivitelezés volt a legfontosabb szempont a tervezésnél.

- Abban nincs is hiba, minden úgy működik, mint egy professzionális műszerben. A váltó élmény, szinte bekattanak a fokozatok, és az olyan apróságokra is odafigyeltek, mint például a szellőzőrostélyok állítógombja, még az is nagyon precízen működik. Nagyon tetszik, hogy a gyakran használt funkciókat a kormányról is el lehet érni. Nem mentem sokat az autóval, de minden gomb logikus, és okosan elhelyezett, egyből megtaláltam mit hol lehet elérni.

 

- Az alapmodellt kaptuk az Exclusive csomaggal, minden benne van, ami önnek fontos egy autóban?

- A biztonsági kiegészítőkből a legfontosabbak megvannak, de azt is láttam, hogy a legújabb kütyük is elérhetőek. A gyalogosfelimerős automatikus vészfék és a sávelhagyás figyelő nagyon hasznos, akár életmentő is lehet. A Bluetooth kihangosító ma már nélkülözhetetlen, sajnos az én autómban nincs benne. Nagyon tetszik, hogy alapáras az a rendszer, ami a piros lámpánál leállítja az autót. Takarékos, és környezetbarát megoldás.

 

- Említette, hogy a saját autója dízel, a Rióból a benzinest választaná, vagy az 1.4 CRDi-t?

- Nehéz kérdés. Azért választottam dízelt, mert Pécsváradról járok be nap mint nap, a városban is sokat megyek, és ekkora futásteljesítménynél már számottevő a kisebb fogyasztás miatti megtakarítás. Az is igaz, hogy ha sietek, akkor szeretek a gázra lépni, és nagyon élvezem a dízel nyomatékát és erejét. A katalógusban láttam, hogy van még két erősebb benzines is a dízel mellett, nehéz lenne döntenem. Városba biztosan tökéletes ez a motor, erős, és nagyon takarékos, ráadásul úgy tudom, hogy ezek a turbó nélküli motorok olcsóbban fenntarthatók, és kisebb a meghibásodások esélye. Országúton is kipróbáltam, ott is egészen jó erőben volt, szerintem autópályára is ki lehet merészkedni vele.

 

- A motort leszámítva, hogy mozog a városban a Rio?

- Meglepően csendes, egy gyalogos majdnem le is lépett elénk, mert nem hallotta meg az autót. A futómű is nagyon kényelmes, a Mohácsi út végén a vasúti átjáróban úgy ment át a síneken, mintha ott sem lettek volna. A kis külső méreteknek városban van igazán értelme, a könnyű kormánnyal, szinte cikázik az úton. Érdekes, nekem elsőre picinek tűnt a kormánykerék, de aztán hamar megszoktam. Fontos még, hogy könnyű belakni az autót. Mindenütt rakodóhelyeket találtam, az ajtókba elfér egy-egy vizespalack, a telefonnak és a többi apróságnak is van hely, pohártartók is vannak, ilyen egy igazi női autó.

 

- A bevezető ár 3.199.000 forint, és a klímát is tartalmazó csomaggal is 3.5 millió alatt marad a Rio, ez mennyire jó ajánlat?

- Szerintem ez korrekt ár egy ennyire jól felszerelt, ilyen tágas autóért, ebben a minőségben. Azt is tudom, hogy hihetetlenül hosszú a garanciaidő a Kiákra. Az egészen jól hangzik, hogy ha vásárolok egy ilyen Riót, használom mondjuk öt évig, utána még két év garanciával értékesíthetem a használtpiacon. Gondolom, ez az autó értéktartásában is meglátszik. 

T.R.

 

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat:                      1248 cm3

Maximális teljesítmény:       84 LE 6000/min

Maximális nyomaték:           121 Nm 4000/min

Saját tömeg:                          1110 kg

Csomagtartóméret:              325 l

Maximális sebesség:             166 km/h

Átlagfogyasztás:                   4,7 l

Alapár (LX akciós ár):        3.199.000 Ft

 

Fontosabb alapfelszerelések (LX alapkivitel): első- függöny- és oldallégzsákok, ESP, ABS, visszagurulásgátló, rádió CD/MP3 lejátszóval USB csatlakozóval, Start/Stop rendszer, fedélzeti számítógép, 7év vagy 150 000 kilométer teljes körű garancia, KIA Assistance