Üdvözöljük a

„Egy vállalkozást akkor lehet jól csinálni, ha szívből csinálja az ember” | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

„Egy vállalkozást akkor lehet jól csinálni, ha szívből csinálja az ember”

Szerző: Kis Tünde | 2017. április 4.

Életre szóló élményekkel tértek vissza a sétahajózásról az idei első utasok, március 15-én ugyanis elindult a szezon a Dráván is. Több mint húsz éve szeli a habokat a Szirén nevű kecses sétahajó Drávaszabolcstól a horvát határig, korábbi kapitánya, Fórizs Sándor – aki 2015-ben megkapta a kamara Siklósi Idegenforgalmi Díját – továbbadta a kormányt, ma a lánya és a veje viszi a vállalkozást. A lelkesedés ugyanúgy megvan a fiatalokban, mint volt korábban Fórizs Sándorban.

 

- Húsz évvel ezelőtt Anita édesapja találta ki és valósította meg ezt a fajta drávai hajózást. Mi folyamatosan vettük át tőle a vállalkozást és ugyanolyan hittel, lendülettel, szeretettel dolgozunk benne, ahogy azt ő is tette – mondja Molnár János, aki éppen most búcsúzott el az idei első vendégektől. – A vállalkozás fő tevékenysége a drávai hajózás, ennek a festői vidéknek a megismertetése egy általában másfél órás utazás keretében. Ebben a térségben egyébként egyedül végezzük ezt a szolgáltatást. A legkedveltebb úticélunk a kormorán kolónia, Drávaszabolcstól leutazunk egészen a horvát határig, ez mintegy 15-16 km, közben megcsodáljuk a vadregényes vidék különleges madár- és állatvilágát. De igény szerint hosszabb utakra is megyünk. Esküvőt, születésnapot, de legény- és leánybúcsúztatót is tartottunk már a hajón.

 

- Milyen volt az idei első út?

- Nagyon jól sikerült, ezt mondják a vendégeink, de látszik is rajtuk, hogy kellemes élmény marad számukra ez a kaland. Minden utazás más, én magam is mindig rácsodálkozom a táj szépségére. Valószínűleg érzik is az utasok, hogy a Dráva szerelmese vagyok, sokat kérdeznek út közben, bár induláskor elmondjuk a legfontosabb információkat a folyóról, a hajózási szabályokról, a látnivalókról.

 

- Miért volt egyértelmű az önök számára, hogy tovább folytatják a vállalkozást?

- Egy vállalkozást akkor lehet jól csinálni, ha szívből csinálja az ember. Márpedig mi ezt nagyon szeretjük. Korábban együtt dolgoztunk az apósommal, ő tanított meg a fogásokra, sokat köszönhetek neki. Az ő ötlete volt, hogy vigyük tovább a vállalkozást. Azt a szellemiséget, ami hozzá köthető, mi is a magunkénak valljuk, így folyamatosan bővítjük, megújítjuk a szolgáltatásainkat, a Szirént pedig a kikötővel együtt építjük, szépítjük.

 Míg a férj, János áll a hajó kormánykerekénél, addig Anita gondoskodik az utasszervezésről és a vendégek tájékoztatásáról. 

 

- Főként csoportok jelentkeznek az utazásokra, de egyéni utasokat is fogadunk meghatározott időpontokban – mondja Fórizs Anita. - Március 15-étől egészen november végéig hajózunk, mi magunk is szervezünk saját utakat. Azt tudni kell, hogy nem menetrend szerinti a hajójárat, mindig indulási engedéllyel hajózhatunk ki. Jó kapcsolatot ápolunk a harkányi és környékbeli szállodákkal, így szerezhetnek tudomást az ott megszálló vendégek erről a lehetőségről. Nagyon fontosnak tartjuk a folyamatos kapcsolattartást a térség turisztikai szolgáltatóival, hiszen ezáltal nemcsak egymást, hanem a vendéget is segítjük. Rendszeresen szervezünk study tourokat, ahol bemutatjuk a szolgáltatásunkat és az újdonságokat.

 

- Annak ellenére, hogy nincs versenytárs a környéken, bizonyára sokat kell tenni annak érdekében, hogy minél többen eljöjjenek önökhöz.

- Valóban, ezért minden nap dolgozni kell. Újabb és újabb programlehetőséget találunk ki, például naplemente a Dráván, a kormorán kolónia megtekintésével, egy pohár pezsgővel vagy kalóztúra gyermekeknek, kincskereséssel. Népszerű az étkezéssel egybekötött sétahajózás, ilyenkor szívesen ajánljuk a helyi vendéglátók kínálatát is. Azt szeretnénk elérni, hogy a vendégeink kiszakadjanak a mindennapi hajtásból és szabadon, feszültségek nélkül, jól érezzék magukat ebben a csodálatos természeti környezetben.

 

- Kikből tevődik ki az utazóközönség?

- Sok nyugdíjas és iskolás van a vendégeink között, a szezonban minden időszaknak megvan a saját vendégköre – veszi vissza a szót János. - A szezon elején főleg az iskolás- és a nyugdíjascsoportok jönnek, akik a környék nevezetességeit tekintik meg. Sok a visszatérő csoport, mert újra át szeretnék élni az élményt. A nyári időszakban főként turistákat szállítunk, akik a környéken nyaralnak, a főszezon után, ősszel ismételten a diákok, a nyugdíjasok népesítik be a hajót. Abból a szempontból mindegy, hogy ki utazik velünk, számunkra az az első, hogy jól érezze magát nálunk a vendég. Éppen ezért nagyon fontos, hogy minden turista megkapja a lehető legtöbb információt és a kérdéseire a választ. Ez az alapja, annak, hogy kölcsönös bizalom alakuljon ki a vendég és a vendéglátó között.