Üdvözöljük a

Ez a hely mindenkié | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Ez a hely mindenkié

Szerző: Gűth Ervin | 2017. február 28.

Nehéz és felelősségteljes a Széchényi tér 1. öröksége. Pécs belvárosának egyik legjobb elhelyezkedésű vendéglátóhelye pont egy évvel ezelőtt nyitott meg, így a Főtér szakmai vezetőjével, Mikes Márkkal beszélgettünk.

- Mi a Főtér koncepciója?

- Olyan minőségi, igényes szórakozóhelyet szerettünk volna, ami egyáltalán nem sznob. Nem a felső tízezret szeretnénk megszólítani, hanem az önmagukra igényes, legkülönbözőbb hátterű embereket, akik kulturált környezetben szeretnének elfogyasztani egy-egy pohár bort, egy csésze kávét. Szakmailag próbáljuk ezt értékesebbé tenni, azaz ha valaki például borozni jön be, akkor kellő információt szolgáltatni. Nem sulykolni akarjuk a dűlőket, savakat, hordókat, de megvan az a réteg, aki igényli az ilyen jellegű tájékoztatást is.

 

- Milyen a minőségi vendéglátás?

- A vendéglátás jóval összetettebb, mint amennyire a vendégnek tűnik. Nem csak jó hangulat kell, hanem jó, otthonos belsőépítészet is. A vendéglátást magát kell megvalósítani. Nagyon kevesen ismerik, hogy miről szól ez, hiszen nem csak étel és italfogyasztásról. Sokkal több rétege van. Akkor működik jól a hely, ha minden vendég az én saját vendégem. Ezt a mentalitást próbálom a kollégáknak is sugallni: mintha az ő otthonukba lépne be a vendég.

 

- Már nyitás előtt nagyon sokaknak elvárásai és előítéletei voltak a Főtérrel kapcsolatban. Sikerül ezekre rácáfolni?

- Nem nagyon akartunk mi ezzel megküzdeni, mert megvolt a saját utunk, saját tervünk. Egy újonnan nyíló hely mindig ilyesmivel szembesül, pláne ha ilyen jó az elhelyezkedése. Ezzel én nem foglalkoztam, mert az volt a célom, hogy a szakmai tudásomat – jó pár év kihagyás után kerültem vissza a vendéglátásba – itt újra kamatoztatni tudjam.

 

- Azért reális aggodalom, hogy egy tetszőleges város, központi terén egy túlárazott hellyel találkozunk.

- Én nem ezt az aggodalmat éreztem, ráadásul nálunk ez tényleg nincs így. Például a kávé azon az árszinten van, mint az ilyen minőségű kávék a belvárosban. Minőségi italokat, minőségi borokat adunk, és egyáltalán nem drágán. Nem étterem vagyunk, de ha valaki megéhezik, akkor olyan minőségi ételeket tudunk ajánlani, amik túlmutatnak a mogyoró ropogtatásán. A szó jó értelemben mondom, hogy kézműves ételeink vannak. Például a hamburgerhez, ami az egyik vezértermékünk, mi sütjük a bucit és még a marhahús is cégcsoport saját gazdaságából érkezik. Azt szerettük volna, hogy ez egy bárki számára megengedhető találkozóhely legyen, a nap bármely szakában, és azt gondolom, hogy ez sikerül is.

 

- A terv megvalósításának mik a nehézségei?

- Maga a humánerőforrás része. Hiába van a kezemben a szakmai koncepció, azt megcsináltatni nehéz. A kollégáim kiválasztásakor nem vérbeli vendéglátósokat, pincéreket kerestem, hanem szimpatikus, jó képességű fiatalokat, akik motiváltak a tanulásra. A szakma iskolában is oktatott részét 2-3 hónap alatt el lehet sajátítani. A tisztességes kommunikációt, a 10-12 óra munka után is tartó és a vendégnek járó mosolyt nem.

 

Gűth E.