Üdvözöljük a

Fontos a hely, a szakértelem, de a személyes kötődés a legfontosabb | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Fontos a hely, a szakértelem, de a személyes kötődés a legfontosabb

Szerző: Kis Tünde | 2017. szeptember 6.

Kellemes kozmetika Pécs egyik ódon, belváros feletti hangulatos utcájában, ahol talán az országban egyedülállóan három generáció: anya, lánya, unokája fogadja a szépülni, regenerálódni vágyó vendégeket. A Szentklárai szalonban amellett, hogy elköteleződtek a folyamatos szakmai megújulás, a továbbképzés, a professzionális kezelések és alapanyagok használata mellett, nagy figyelmet fordítanak a környezetre: nyugtató színek, természetes fa bútorok, kényelmes, praktikus elrendezés. Mindez talán úgy hangzik, mint egy reklámszöveg, ám Szentklárai Gabriella kozmetikus mester, szakoktató azért tartja fontos szempontnak ezeket, mert egyszerűen figyel a vendégei igényeire. A tanulói is sokszor kérik a tanácsát ahhoz, hogy miként alakítsák ki saját kozmetikájukat.

 

- A modern kozmetika boxrendszerűen működik, ahol egy zárt kabinban egyszerre egy vendéggel foglalkozunk, emellett természetesen szükség van egy váróhelyiségre is. Ha testkezelést szeretnénk végezni, akkor mindenképpen a boxhelyiség ajánlott, mivel fontos, hogy legyen zuhanyozási és egyéb higiéniai felszereltség – válaszolja arra a kérdésre Szentklárai Gabriella, hogy milyen feltételeknek kell megfelelnie az üzlethelyiségnek ahhoz, hogy ideális legyen a kozmetikai szolgáltatáshoz.

 

- Ha most keresne üzletet, akkor hol nyitna és miért ott?

- Mindenképpen fontos szempont lenne, hogy forgalmas helyen legyen az üzlethelyiség. De ha egy kozmetikáról gondolkozunk, akkor meg lehetne célozni a rokonszakmákat is, hiszen egy fodrászüzlet melletti kozmetika jól prosperál. Ha most nyitnék üzletet, akkor olyan helyet keresnék, ahol sok ember megfordul, magam mellé vennék egy fodrászt, egy műkörmöst. Fontos szempont, hogy kényelmesen lehessen parkolni, és könnyen megközelíthető legyen.

 

- Változott-e a 10-20 évvel ezelőtti helyzethez képest a vendégek igénye a szolgáltatással, a hellyel kapcsolatban?

- A régi időkben nem ilyenek voltak a kozmetikák, mint manapság. Maga a kozmetika egy tér volt, egyszerre több vendég ült a székekben. Több kozmetikus is dolgozott, át tudtak beszélni egymáshoz. Ma a boxrendszerű kialakítás a megszokott. Ennek ellenére az én kozmetikám még a hagyományos rendszerű, de ez azért maradt így, mert annyira kedvelik egymást a vendégeink, hogy találkozóhelyként is számon tartják az üzletet, így a kozmetikai kezelés mellett a barátnős csevegés is megoldott nálunk. A hozzánk betérők szeretik és kérik is az újdonságokat, az új gépeket, a legkorszerűbb, legmodernebb hatóanyagokat. A szakmai tudás iránti igény azonban nem változott, nagyon fontos, hogy mindig friss, naprakész tájékozottsággal rendelkezzünk a szakmánkat illetően.

 

- Ha ma végez egy kozmetikus az iskolában és saját üzletet szeretne nyitni, akkor mire érdemes odafigyelnie?

- A kozmetikus szakmában ritka, hogy alkalmazottként el lehet helyezkedni. A kezdők általában nem teljes üzletet vesznek ki, hanem széket bérelnek, akár egy fodrászüzletben, netán egy másik kozmetikus mellett váltótársként. Kb. két év alatt tudják kiépíteni azt a vendégkört, amelytől rentábilissá válik a vállalkozás. Egy kozmetika felszereléséhez jelentős beruházás szükséges, a gépek, amelyekkel dolgozunk ugyanis nem olcsók, mint ahogy a krémek, az anyagok sem.

 

- Milyen szempontok alapján döntenek a vendégek, hogy melyik kozmetikába járjanak?

- Véleményem szerint a személyes kötődés a legfontosabb, de egy-egy divathullám miatt érdekes lehet az újdonság a vendégeknek, emiatt elmehetnek más üzletbe is. A gyakorlat azonban az, hogy egy idő után azért általában visszatérnek. Külföldön vannak olyan szalonok, ahol egy-egy profi cég anyagaival dolgoznak, ebben az esetben a márkához való ragaszkodás miatt alakul ki a vendégkör. Magyarországra ez nem igzán jellemző.

Természetesen a tisztaság, az üzlet kinézete rengeteget számít, de erre szinte nem is gondolok, hiszen ez alapvető. Figyelni kell arra, hogy időről időre megújítsuk a kozmetikát, de ma már az is fontos, hogy legyen weblapunk, a fiatalabb vendégek miatt pedig a facebookon való jelenlétnek is nagy jelentősége van.