Üdvözöljük a

Jeep Renegade 1.6 Mjt – Salamonné Maráczi Erika | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Jeep Renegade 1.6 Mjt – Salamonné Maráczi Erika

Szerző: T.R. | 2015. április 1.

A Hauni Hungaria Gépgyártó Kft. szakképzési vezetőjének néhány órára megvalósult egy régi álma, amikor a Pappas Auto Jeep Renegade-jét próbálta ki.

- Két autót szerettem volna mindig is birtokolni, egy klasszikus 1963-as 911-es Porschét és egy igazi Jeep-et. Tudom, hogy a Renegade ebben a konfigurációban nem egy kőkemény terepjáró, mégis sikeresen idézi a Jeep hangulatot.

- Ennek a hangulatnak mennyire fontos eleme a forma és a méret?

- Ha a régi Jeepekre gondolunk, azok nem voltak nagy autók, de szenzációsan néztek ki. Az új Renegade is őrzi a márkajegyeket, a klasszikus hűtőmaszkot, a kerek lámpákat, a kockaformát. A bátor részletmegoldások kiemelik a tömegből, még olyan gegekre is jutott tervezői energia, mint a benzineskanna domborításának, vagy a klasszikus Jeep orr sziluettjének megjelenítése. Üdítően más formát hoz a mai utcaképben.

- Manapság ezeknek az autóknak,, legyenek bármilyen morcos külsejűek is, fő vadászterülete a város, igazi terepre ritkán merészkednek. A Jeep vajon megállná a helyét a városon kívül is?

- Nálunk biztosan, mert egy kis zselici faluban lakunk, onnan járok nap mint nap Pécsre. Télen előfordulnak olyan helyzetek, amikor a saját autómat szívesen lecserélném erre a kocsira. A magas építéssel, a sarokba tolt kerekekkel és a körben futó fekete műanyag védőelemekkel biztosan jobban helyt állna, mint egy átlagautó. A városban pedig a padkák, és a magas fekvőrendőrök közt mozog könnyeden.

- Sokat utazik, mivel tölti az időt vezetés közben?

- Ilyenkor szoktam átgondolni a teendőket, telefonálok, természetesen kihangosítóval, és figyelem a traffipaxokat.

- Sikerül őket elkerülni?

- Igyekszem betartani a szabályokat, úgy gondolom biztonságosan vezetek, de a kinnfelejtett sebességkorlátozó táblákkal tarkított magyar utakon ez szinte lehetetlen küldetés. A sebességmérések sem mindig a biztonságot szolgálják, azt hiszem sok autós érzi úgy, hogy néha indokolatlanul bújik el a rendőr. Ebben a környezetben megtett kilométerenként átlagosan 1,5 forint büntetést fizetek. Régebben, míg kevésbé voltak magasak a büntetési tételek, ez az érték kilométerenként 1 forint volt.

- Érdekes kimutatás, ezzel a megközelítéssel még nem találkoztam. Az utastérben is sikerült megteremteni a Jeep hangulatot?

- A legfeltűnőbb utastéri elem a nagyon szépen kidolgozott bőrülés. A háttámlában ott a már ismert sziluett, a varrásnál visszaköszön a narancssárga fényezés, ráadásul nemcsak szép, hanem meglepően kényelmes is a Renegade ülése. Napi 150 kilométert autózok, így tudom értékelni a kényelmes üléseket. Azt is tudom, hogy kevés autóban sikerül megoldani ezt a nagyon nehéz feladatot, hiszen különféle testalkatokra kell megtalálni az ideális kompromisszumot. Az első üléseknek jó az oldaltartása, megfelelően támasztja a derekamat a háttámla, és az ülőlap is hosszú megtámasztja a combot.

Hangulatosak a karosszéria színére fényezett dekorelemek, ötletes a kapaszkodó az utas előtt. A központi kijelző feletti felirat, ami a 40-es évek első Jeepjének örökségére utal, és a fordulatszámmérőbe festett felfröccsenő sár motívum is stílusos.

- Praktikus szempontok szerint milyen a Renegade utastere?  A dobozformának köszönhetően meglepően tágas.

- Sokkal több a hely, mint amire számítottam. A kidolgozás is nagyszerű, finomak az anyagok. Fájó kivétel az ajtóborítás kemény felső része, itt is jobban mutatna a műszerfalon megtalálható puha borítás. Sokat utazóknak, így nekem is fontos a sok tárolóhely. A térképzseb nagyon pici, cserébe a váltókar környékén és a könyöktámaszban alakítottak ki elegendő rakodóhelyet. Nagyon tetszik a 220 voltos csatlakozó, egy ilyen szabadidőautó jellegű járműben nagyon hasznos. Egyébként Pazar a felszereltség, minden benne vana  kocsiban, és minden ösztönösen kezelhető. Jó helyen van például a tempomat, amit még országúton is rendszeresen használok. Tetszik a sebsségmérő és a fordulatszámmérő közti kijelző, rengeteg adatot meg tud mutatni, és szép a grafikája. 

A hátsó üléseken is elegendő a hely, és könnyű bejutni, mert szinte derékszögben nyílnak az ajtók. Aki szerelt már gyerekülést egy autóba, tudja, hogy ez mennyire fontos. Elöl hátul hatalmas a fejek fölötti tér, emiatt is szellősnek, tágasnak érezhető az autó.

A csomagtérbe is került 12 voltos csatlakozó, és ez a csomagtartó nem is kicsi. A variálható padló egy síkba kerülhet a lökhárítóval, könnyebb így bepakolni a nehéz csomagokat.

- Amikor elindultunk az autóval, rögtön  Harkány felé vette az irányt, milyen volt a Jeep az országúti forgalomban?

- Személyes oka volt az útiránynak, indultam a Pécs-Harkány futáson, kíváncsi voltam az útvonalra, egy kicsit nagyobb tempóval is. Jó ezzel az autóval utazni, magasan ülünk, átlátható a forgalom, a nagy, lapos motorháztető egyedi hangulatú. Dízelsége ellenére csendes a kocsi, a sebességváltó pedig pazar, rövid utakon kapcsolható, és pontos.

- Az 1.6-os Multijet 120 lóereje a belépőszintet jelenti, elegendő az 1,4 tonnás autóba?

- Szerintem a Renegade elsősorban a hölgyek körében lesz népszerű. Az átlagos igényeket tökéletesen kielégíti ez a dízel, a tankolások pedig biztosan nem jelentenek nagy érvágást, hiszen nagyon kevéssel is beéri. Komolyabb terepjáráshoz, összkerékhajtással, választható erősebb motorral is az autó.

- A menettulajdonságokon mennyire érezhető a terepjárós jelleg?

- Sok személyautónál is személyautósabb, sokkal kevésbé dől a kanyarokban mint a mi családi autónk. Nagyobb sebességnél is stabil, kellemesen rugózik a kátyús utakon, mintha épp a magyar utakra találták volna ki. Meglepően jó a fék is, a személyautókban megszokott könnyedséggel és hatásossággal működik.

 

- A vételárat is figyelembe véve, mit gondol, kinek ideális autó a Renegade?

- Ebben a színben mindenképpen női autónak gondolom, és erre a szerepre tökéletes. Finoman kezelhető, praktikus, sokat kibíró, takarékos kocsi, amelyet a stílusa és a felszereltsége magasabb szintre emel. A hasonló kategóriájú autóknál sokkal nagyobb tiszteletet ébreszt az utakon, odafigyelnek rá, nem tűnik el a forgalomban, ez akár a biztonságot is növelheti. A négykerékhajtású változatok biztosan terepen is megállják a helyüket, erre garanciát jelenthet a márkanév. Úgy gondolom a belső méretek és a jól sikerült dízelmotor miatt, nálunk akár a családi autó szerepére is megfelelő lehet.

T.R.  

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat:                                  1598 cm3

Maximális teljesítmény:                   120 LE 3750/min

Maximális nyomaték:                       320 Nm 1750/min

Saját tömeg:                                      1404 kg

Csomagtér:                                      351 l

Maximális sebesség:                         178 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h:                     10,2 s

Átlagfogyasztás (gyári adat):          4.6 l

Listaár (1.6 Mjt Sport):                   6.250.000 Ft

 

A tesztautó fontosabb alapfelszerelései: első- oldal- függönylégzsákok, ESC, HDC, kétzónás automata klímaberendezés, bőrülések, tolatóradar, elektromos rögzítőfék, tempomat, fűthető kormánykerék, kulcsnélküli nyitás és indítás

 

Pappas Auto Pécs - 7630 Pécs, Koksz u. 125. - www.pappas.hu

Kapcsolódó anyagok: