Üdvözöljük a

Kamu János – Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Kamu János – Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium

Szerző: T.R. | 2015. március 3.

A bőrdíszműves termékek és üzleti bőrtáskák gyártásával és importjával foglalkozó Blázek és Anni Kft ügyvezető tulajdonosa, az FX Autóház új Ford Mondeójának legnépszerűbb változatát, a jól felszerelt dízel kombit próbálta ki.

- Jól oldották meg a nehéz feladatot a Ford formatervezői, a mindenki által jól ismert Mondeo sziluettet sikerült úgy megtartani, hogy szebb és dinamikusabb autót rajzoltak. A hagyományos izzóval szerelt lámpák is nagyon szépek, bár a LED-es adaptív fényszórókért biztosan szívesen kifizetném a felárat. Jól mutat az angol sportkocsikra emlékeztető hűtőmaszk, és arányos a kerekek mérete is. Feltűnt, hogy nem túlságosan peresek a gumik, ez biztosan kényelmesebbé teszi az autót, mintha sportos abroncsokon gurulna.

 

- Sikerült leplezni a dizájnnal, hogy valójában mekkora autóról van szó?

- Jó értelemben véve látszik, hogy nagy a Mondeo, de ez a tömeg harmonikus egységet alkot. Akár azt is mondhatnánk, hogy sportos, de persze csak annyira, amennyire egy ilyen nagy kombi sportos lehet. Mindössze egyetlen dolog hiányzik az autóról, a lökhárítót és az ajtókat védő betétek, ezek híján könnyen sérülhet a fényezés. Igaz, a probléma nem egyedi, a mai autók többségén nincsenek rajta ezek a csíkok, a szépség általában legyőzi a praktikumot.

 

- Praktikusan választ, amikor új autót vásárol?

- A praktikum, a korrekt szervizháttér és az európai gyártás az elsődleges szempontok a választásomnál. Amerikai és japán autót nem vásárolnék, igyekszem támogatni az európai ipart. A dízeleknél jobban kedvelem a benzinmotorokat, így a Mondeóból is az 1.5-ös Ecoboostot választanám, 160 lóerejével az is remek motornak tűnik.

 

- Pedig a Mondeo a dízellel igazán népszerű, főleg ezzel a két literes TDCI-vel.

- Nem csodálom, igazán harmonikus a tesztautó. Annyira csendes, hogy nehéz leleplezni, hogy nem benzinnel megy. Tudja a szokásos dízel erényeket, nyomatékos és takarékos, igazi utazóautó vele a Mondeo.

 

- Ha már praktikum akkor összkerékhajtás? Újdonság a Mondeóban, hogy már az is rendelhető.

- Egyértelműen azt választanám, bár a katalógust böngészve elgondolkodnék a hibriden is, nagyon ígéretesek a műszaki adatai.

 

- Az utastérbe is jutott az újdonságokból, az én kedvencem a hátsó övlégzsák, amit a Ford szerelt elsőként az autóiba.

- Nagyon hasznos extra, jó, hogy a Ford nem feledkezett el a hátul ülők védelméről sem. A kisgyerekek csak itt ülhetnek az autóban, őket nem könnyű megvédeni a hagyományos légzsákokkal, így az övlégzsákot hasznos fejlesztésnek tartom. Sok ötletes extra van ezen felül is a kocsiban. Nagyon tetszik az automatikus parkolórendszer, hiába a tolatókamera, ekkora autóval nem könnyű helyet találni. Ráadásul olyan szűk résekbe is bepréseli magát a kocsit, ami mellet a sofőrök nagy része lemondóan elmenne. Sajnos nincs a tesztautóban, de érdekes lehet a masszázsülés is. Az adaptív tempomat a biztonságot növeli, bár hozzáteszem, hogy én a klasszikus tempomatot sem szeretem, számomra álmosítóvá teszi a hosszú utakat a tétlenség.

Ötletes kiegészítő a tanksapka nélküli üzemanyagtöltő nyílás, ráadásul egy mechanikus furfangnak köszönhetően nem is lehet rossz üzemanyagot tankolni, nem is értem, miért nem ilyen van minden autóban.

 

- Az utastér anyagai milyenek? Ön szakmai szemmel is meg tudja ítélni, hiszen némiképp hasonlóak a kihívások egy autógyártó és az ön cégének munkája közt, mindketten hosszú évekre szóló termékeket gyártanak.

- Van olyan táskánk, amit 20 éve megelégedéssel használ a tulajdonosa, és egy autóban használt anyagnak is sokszor hosszú évtizedekig kell szolgálnia. Dolgoztam egy amerikai bőrgyárban, ahol a Fordnak is készítettünk kárpitokat, így jól ismerem a szakmának ezt a szeletét is. A Mondeo anyagai nagyon igényesek, kiváló minőségűek, és a beépítésük is szép munka. Látványosak a műszerek is, a kombinált analóg-digitális műszeregység nagyon mutatós, és informatív.

 

- Egy Mondeóban nem az a kérdés elég e a hely, hanem az, hogy jól osztották e el a teret?

- Itt sem hibáztak a mérnökök. Elöl-hátul annyira tágas a Mondeo, hogy nem is értem mi szükség van a vezetőülés kiszálláskor motorral hátracsúszó, egyébként nagyon előzékeny, funkciójára. Nemcsak tágas az autó, hanem élhető is, sok tárolóhely van minden ülésnél, és ezek használható méretűek. A csomagtér is óriási, ráadásul a pótkeréknek is jutott hely.

 

- A kényelemhez a jó futómű is hozzátartozik, a Mondeóról eddig is tudtuk, hogy sportos, de mennyire kényelmes?

- A kerekek láttán már sejtettem, hogy jó a Mondeóban utazni, de még annál is kényelmesebb, mint vártam. A pontos, precíz irányítás mellé pompásan hangolt rugózást is kapunk, így még a pécsi utakat is simává varázsolja az autó.

 

- Autóvásárláskor döntő kérdés lehet, hogy mindezt mennyiért nyújtja a kocsi, milyen a Mondeo ár-érték aránya?

- A felszereltséget és a bevezetési egymilliós kedvezményt figyelembe véve úgy gondolom ebben a versenyszámban is nagyon jól szerepel az új Mondeo. A titkos favoritom itt is az 1.5-ös benzines lenne, a 6.5 milliós nyitóár nagyon jól hangzik.

 

T.R.

 

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat:                                  1997 cm3

Maximális teljesítmény:                   150 LE 3500/min

Maximális nyomaték:                       350 Nm 2000-2500/min

Saját tömeg:                                      1597 kg

Csomagtartóméret:                          525 l

Maximális sebesség:                         210 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h:                     9,4 s

Átlagfogyasztás:                               4,5 l

Akciós alapár (2.5 TDCI Trend):   7.250.000 Ft

 

Fontosabb alapfelszerelések (Trend): első- függöny- és oldallégzsákok, térdlégzsák, ESC menetstabilizáló, visszagurulásgátló, automata klímaberendezés, tempomat, fedélzeti számítógép, start/stop rendszer