Üdvözöljük a

ŠKODA Octavia RS TDI DSG – Kecskés Károly | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

ŠKODA Octavia RS TDI DSG – Kecskés Károly

Szerző: T.R. | 2014. május 7.

Az acélszerkezetek gyártásával és speciális nyílászárók készítésével foglalkozó Kecskés Fémipari Kft ügyvezető-tulajdonosa örömmel próbálta ki a Megyer Autócentrum Kft. családi sportkocsiját, az új ŠKODA Octavia RS-t.

Kívülről mennyit mutat meg a tudásából az autó?

Érezhető rajta az a maximálisan jó értelembe vett kettősség, ami tulajdonképpen az egész autóra jellemző. Ha megpróbálunk elvonatkoztatni a nagyon feltűnő és a tekinteteket mágnesként vonzó színtől, akkor az új Octavia visszafogott de mégis modern karosszériáját látjuk, néhány nagyon jó érzékkel elhelyezett kiegészítővel.

Elöl a lökhárító és a különleges lámpák adják meg az alaphangot, oldalról a nagyon mutatós könnyűfém felnik, és a külső visszapillantók, hátulról pedig a diszkrét hátsó szárny és látványos kipufogó imitációk mutatják, hogy itt egy nem hétköznapi autóról van szó.

Mennyire feltűnő az Octavia RS? Az üzleti életben fontos, hogy ki mivel jelenik meg egy tárgyaláson.

Szerintem nagyon pozitív üzenetet hordoz, ha valaki egy ilyen autóval érkezik. Egyértelműen mutatja, hogy a tulajdonosa szereti a dinamikus, sportos autókat, ugyanakkor racionálisan dönt, és távol áll tőle a hivalkodás. Valóban fontos a megjelenés az üzleti életben, de például az, hogy milyen autóval megyünk egy tárgyalásra, függ a szituációtól is. Még nem éreztem hátrányát annak, ha funkciójában megfelelő pl. kisteherautóval vagy pickup-pal érkeztem egy megbeszélésre. Fontosabb, hogy az autó tiszta legyen.

Az Octavia híresen tágas autó, az RS modellben is elegendő a hely?   

Mintha rám szabták volna. Ez igaz az ülésekre is, nagyon látványos és kényelmes sportüléseket kapott az RS, még a 190 centis magasságomhoz is ideális. Külön öröm, hogy hátul is ugyanez a stílus fogad, nem estek a tervezők abba a hibába, hogy elfeledkeztek a hátsó utasokról. És ha már a hátsó üléseknél tartunk, ez az Octavia egyik legnagyobb ütőkártyája. Elképesztően nagy a tér, elegendő a hely a fejeknek, a lábtér pedig négy megtermett férfiember számára is bőséges. Szellőzők is kerültek a könyöklő alatti tároló mögé, így hátra is jut friss levegő.

A műszerfal formaterve viszont nem annyira sportos, inkább az egyszerűség jellemzi.

Szerintem ez nem baj. A kormány RS logója, a szépen varrott bőrbevonatok és a félbőr ülések éppen elegendőek, nem hiányoznak a harsány fények és a túlbonyolított vonalak. Tetszik, hogy sötét a tetőkárpit, gazdag a felszereltség és az extrákból is az igazán fontosak kerültek bele. A minőség is remek, azok a részek, amelyekkel fizikai kontaktusba kerülünk nagyon jó anyagokból készültek, takarékosságnak csak a kevésbé fontos részeken van nyoma. Talán egyetlen hibát találtam, nincs a napellenzőkben világítás. Ez akkor lehet fontos, miután meggyőztük életünk párját, hogy igaziból ez nem is egy sportkocsi, hanem egy praktikus családi autó.

Az 590 literes csomagtartó talán feledteti a két kis lámpa hiányát.
Elképesztő méretű az Octavia csomagtartója. Rejtély számomra, hogy tudták ekkorára szabni, úgy hogy az utastér is ilyen tágas. Sőt még alatta is van pár rekesz. Mellé ez a hatalmas, üveggel együtt nyíló hátsó ajtó, és szinte feleslegessé válik a kombi. Bár gyorsan hozzáteszem, hogy én a kombit választanám, hiszen nem vészes a felára.

Beszélgettünk az utastérről, a dizájnról, az extrákról, a csomagtartóról, de az RS lényege mégis a vezetés. Milyen vezetni az autót?

Ha csak a száraz adatokat nézzük, akkor ez egy átlagosnál erősebb dízel autó. Nekem már ez is nagyon tetszik, mert dízelpárti vagyok. A hatalmas nyomaték és mellé a roppant visszafogott fogyasztás számomra egyértelműen a dízelek felé billentik a mérleg nyelvét. Itt a fűszert a futómű a fékek és a váltó jelentik. Zseniális futóművet tett a Škoda az Octavia alá. Hihetetlen kanyarsebességekre képes az autó, közúton nem is szabad feszegetni a határait. Ezek a messzire kitolt határok azt is jelentik, hogy tempósan vett kanyarokban is nagyon biztonságos az autó.

Nagyszerűek a fékek, és a futómű is kevésbé ráz, mint azt várná az ember. Nagyon szimpatikus, hogy a Škoda háromféle kerékmérettel kínálja az RS-t. A 17-es a kényelemszeretőknek való, a 18-as egy jó kompromisszum, a 19-es pedig a szerencsés nyugat európaiaké vagy olyanok számára jó választás, akik elviselnek egy kis döcögést a látványosabb megjelenésért cserébe.

A magyar utakon a 17-es kerék a jó választás?

Szerencsére az utóbbi időben, Baranyában elég sok utat felújítottak. Ha Budapest felé utazok, mint sok autós Szekszárdig én is a 6-os úton megyek, és ott egy elég hosszú szakasz európai minőségű lett. Komló felé is sok helyen rendbe tették az utakat. Ha ez a tendencia folytatódik, akkor sokkal komfortosabban utazhatunk majd.

Sportos kocsiban sokaknak még mindig szentségtörés az automataváltó. Az Octavia DSG váltójára is igaz ez?

Magam is kézi váltó párti vagyok, de el kell ismernem, hogy ez egy remek szerkezet. Hihetetlen fürgeséggel vált a fokozatok közt. Úgy tűnik, mintha a fordulatszámmérőből is ki kellett volna venni a csillapítást, hogy követni tudja a váltásokat. Hamar meg tudnám szokni ezt a kényelmet és gyorsaságot. Pillanatok alatt a választott tempóra katapultál a kocsi, az erőfolyam pedig töretlen, csak a motorhang jelzi a váltásokat.

Sportkocsi vagy utazóautó az Octavia RS?

Az a legjobb benne, hogy mindkettő. Sőt három, mert egy takarékos családi autó is egyben. Hosszú utakon egy kényelmes utazóautó, nagy tempóval, nagyon alacsony fogyasztással lehet vele kényelmesen eljutni az úticélunkhoz. Családi nyaralásra is remek, mert elfér benne szinte minden, és a komfortja még jócskán a fájdalomküszöbön innen van. Ha pedig apuka gyorsan szeret autózni, azt is megteheti néhanapján, abban is jó partner az Octavia. Nekem nagyon szimpatikus, hogy mindezt józanul és racionálisan adja elő, kerüli a felesleges sallangokat, így egy élhető és élvezhető autót kapunk a pénzünkért.

Mindezt most akciós áron 8.5 millióért, ez mennyire jó ajánlat?

Ha az 1.2-es Tsi 4.5 milliós alapárát nézzük, akkor drága az RS. Ha a jól felszerelt dízelhez viszonyítunk, akkor nem olyan vészes a felár, ennyit mindenképpen megér az erősebb motor, a jobb futómű és az RS kiegészítők, beleértve a nagyszerű üléseket is.

T.R.  

 

A tesztautó adatai:

Lökettérfogat:                                  1968cm3

Maximális teljesítmény:                   184 LE 3500-4000/min

Maximális nyomaték:                       380 Nm 1750-3000/min

Saját tömeg:                                      1487 kg

Csomagtér:                                      590l

Maximális sebesség:                         232 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h:                     8,1 s

Átlagfogyasztás (gyári adat):          5.0 l

Listaár:                                             8.330.000 Ft

 

A tesztautó fontosabb alapfelszerelései: első- oldal- függöny- és térdlégzsákok, ESC stabilitásvezérlés, Start-stop rendszer, fékenergia visszanyerés, Climatronic klímaberendezés, sport futómű, XDS differencálzár, bi-xenon fényszórók, tempomat, hegymenet asszisztens, bőrbevonatú multifunkciós kormány,

Céges vevők a listaárból 18%, VOSZ tagok 20% kedvezményt vehetnek igénybe.

 

 

Megyer Autócentrum Kft. (a Budai Vámnál) - 7629 Pécs, Schroll J. u. 3. - T: 72 550 502 - e-mail: ertekesites@megyerautocentrum.hu - www.megyerautocentrum.hu