Üdvözöljük a

Közösségi felületek, blogolás, személyes felkeresés – sikeres külföldi gasztrobiznisz | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Közösségi felületek, blogolás, személyes felkeresés – sikeres külföldi gasztrobiznisz

Szerző: Kis Tünde | 2017. október 3.

Még a Földközi-tengeren közlekedő luxusjachtokra is eljutnak a pécsi Venison Gusto Kft. által értékesített füstölt vadhús-készítmények, de szállítanak Olaszországba, Franciaországba, Monacoba, Belgiumba, Londonba is. A prémium minőségű termékek tehát főként külföldön kelnek el, mivel egyre nagyobb az igény a jó minőségű, tiszta, adalékanyag-mentes élelmiszerre. De miként kell kereskedői oldalról kiszolgálni ezeket az igényeket, egyáltalán mit érdemes szem előtt tartani a minőségi élelmiszerek értékesítése esetén? – ezt kérdeztük a cég munkatársától, Hagymási Balázstól.

- Először is nagyon fontos a minőség megtartása. Nem szabad olcsóbb alapanyagokat használni, mert azt a visszatérő vásárlók rögtön megérzik. Törekedni kell arra, hogy minden terméknek mindig ugyanolyan minősége, íze, állaga, kinézete, csomagolása legyen. Ezen felül az emberek roppant árérzékenyek. Rengeteg a kevésbé jó minőségű termék a piacon, amelyek igazi összetétele „szépítve" kerül a vásárlók tudomására. Sajnos a hazai fizetések miatt itthon könnyebben azonosulnak a vásárlók az olcsóbb áruval és kételkednek a drágább termékekben. Azt szoktam mondani, hogy egy olcsó termék lehet jó, de egy jó termék nem lehet olcsó.

 

 Nagy energiát fordítunk arra, hogy tudassuk a vásárlókkal, mi miért kerül annyiba, amennyibe, milyen alapanyagokkal dolgozunk, szinte használati utasítást adunk a termékekhez: hogyan kell szeletelni, milyen hőfokon lehet a leginkább élvezni, fogyasztani. A legfontosabb, hogy a vásárló elégedetten távozzon. Akkor van egy termék eladva, amikor a vásárló újra megkeres bennünket, hogy szeretne még.

 

- Milyen csatornák, lehetőségek vannak és melyeket használják ahhoz, hogy minél több információt eljuttassanak a leendő vevőiknek a termékekről?

- Weboldalunkon rengeteg információt találnak az érdeklődők. Egyelőre angolul, mert eddig még nem bizonyosodott be 100%-ig, hogy ilyen minőségű termékek teret kaphatnak a magyar piacon. Nem adjuk fel, hiszünk abban, hogy a minőségi magyar terméknek itthon is helye van. Szeptember végén részt vettünk a 3 napos Ízkavalkád fesztiválon, Budapesten azért, hogy minél több magyar embernek legyen lehetősége megkóstolni a termékeinket.

 

 A marketingben nagy segítségünkre vannak az internetes közösségi felületek, ezeken napi, heti rendszerességgel posztolunk. Így igen könnyű eljutni például a jachtokon, éttermekben dolgozó szakácsokhoz. Egyszer like-olják az oldalt és onnantól kezdve nyomon tudnak követni minket. Persze, igyekszünk sok érdekességgel felkelteni az érdeklődésüket, rendszeresen blogokat írunk, nem csak a termékeinkről, hanem többek között a magyar trendekről, gasztronómiáról. Sok külföldi céget, nagykövetséget, konzulátust személyesen keresünk fel, kóstolókat küldünk. Majd e-mailben, telefonon leadják a rendelést, amit futárszolgálattal 24-48 óra alatt Európa bármely városába el tudunk juttatni. Bőr borítású, nyomtatott portfoliónk is van, de ugyanez digitálisan, e-mailben is elküldhető bárkinek, aki érdeklődik. Nemcsak a cégről találnak részletes információkat, hanem a gyártásról, a termékek ízéről, csomagolásáról, szavatosságáról, miként érdemes őket tárolni, szervírozni.

 

- Önmaguk számára milyen elveket, szabályokat fogalmaztak meg a kereskedésre vonatkozóan?

- Talán a legfontosabb elv az, hogy amit megígérünk, azt betartjuk. Nem hiszem, hogy bármi különleges elvre szükség lenne a munkánkban, amit az ember a saját életében nem alkalmazhatna. Filozófiánk az ízletes, egyszerű, letisztult, a hagyományainkat tisztelő, de a legapróbb részletekig tökéletes termék. Fontosnak tartjuk, hogy tényleg azt tesszük a termékekbe, amit a csomagolásra írunk.

 

- Melyek a legnagyobb kihívások a minőségi élelmiszerek külföldi forgalmazását illetően?

- Egyszerűbbnek tartjuk a külföldi forgalmazást, mint az itthonit. Az Európai Unión belül érhetők el a termékeink, igazán jól kiépített logisztikai rendszerünk van. Nagyon fontos, hogy jó futárszolgálattal szerződjön le az ember, akik megbízhatóak és időben a megbeszéltek szerint szállítanak ki. Tovább könnyíti a dolgot, hogy nincsenek túlbonyolítva az élelmiszertörvények, a hatóságok inkább segítik a vállalkozókat és a külföldieket is. Nagy fordulatra lenne szükség a magyar szemléletben is.

 

 Mivel termékeink csomagolásánál nagy hangsúlyt fektetünk a minőségre, és minden termék angolul van feliratozva, eleve könnyebben boldogulunk, mintha csak magyar nyelvű címkével lennének ellátva. Örülünk, hogy a világ legdrágább jachtjain a világ leggazdagabb emberei fogyasztják egy ilyes kis magyar cég termékeit.