Üdvözöljük a

„Minden esküvőt úgy dekorálok, mintha a sajátom lenne” | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

„Minden esküvőt úgy dekorálok, mintha a sajátom lenne”

Szerző: Kis Tünde | 2016. december 6.

Elszántság, bátorság, megoldáskeresés – mint vállalkozót ezek a szavak jellemzik Réti Ritát, a pécsi Fantázia Esküvő- és Rendezvényszervező Iroda vezetőjét, ha pedig a szakemberre keresünk megfelelő jelzőket, akkor a kifinomultság, a precízség, az ízlés és az elegancia a megfelelő szó. A rendezvények, esküvők dekorálását művészi szinten művelő vállalkozónő számos alkalmat tett felejthetetlenné harmonikus színeivel, virágkölteményeivel, megkomponált enteriőrjeivel az elmúlt másfél évtizedben.

- Egy „véletlen” terelt a rendezvénydekorálás útjára 2002-ben, amikor egy ismerősöm felkért, hogy segítsek az esküvője dekorációjában. Akkoriban egy kis ajándéküzletet vezettem a pécsi plázában, ahol a kreatív csomagolásommal sokaknak örömöt szereztem. Ez idő tájt nyitott az Árkád, ami elszívta a plázától a vásárlókat, ezért úgy éreztem, váltanom kell. Az esküvői dekoráció sikerén felbuzdulva elindítottam tehát a rendezvényszervezés-dekoráció vonalat. Részt vettem a pécsi esküvő kiállításon, ahol a bemutatott enteriőr számos érdeklődőt vonzott – eleveníti fel a vállalkozás indulását Réti Rita.

 

- Hol tanulható az ízlés, a szépérzék, a harmónia?

- Mélyépítő a végzettségem, abban a szakmában is szükség van esztétikai érzékre. Már az általános iskolában is szépen rajzoltam, a kreativitás mindig bennem volt, érdekelt, érdekel a művészet. Középiskola után a pécsi Szín-Tér bemutatóteremben kezdtem dolgozni, ezt a műhelyt, üzletet egy belsőépítész házaspár működtette, tőlük nagyon sokat tanultam mind az esztétika, mind a kereskedelem, mind a szép tárgyak tekintetében. Ezután következett az ajándékbolt, ahol szintén törekedtem a kifinomultságra, a szépségre. Az esküvőkiállítás után aztán sorban jöttek a felkérések, akkoriban indult az esküvőszervező vállalkozások zöme. Mindenkinek megvannak az egyedi stílusjegyei, ezek alapján választják őket az ügyfelek.

 

- Miről lehet felismerni az ön munkáit?

- Az ügyfeleim azt mondják, hogy letisztult, visszafogott, elegáns stílust képviselek. Nem szeretek egyszerre sok színnel dolgozni, legfeljebb 3 színt és azok árnyalatait használom. A kellékeimet olyan minőségben és olyan esztétikával válogatom meg, hogy azok már önmagukban is mutatósak legyenek. Azt vallom, hogy ha szépek a kellékek, jó az anyagminőség, oda már nem kell sok minden, hogy a dekoráció felöltöztesse a teret. Amire még nagyon odafigyelek, az a minőség. Nálam alapvetés, hogy vasaltan teszem fel a székhuzatot, a terítőket, a masnikat, hogy az esetleges hajtásnyomok ne csúfítsák el az összképet. Az esküvő egyszeri alkalom, azt nem szabad elrontani egy rossz vagy hanyagul feltett dekorációval.

 

- Mondhatni, hogy ön bátran kezdett új dolgokba az ajándéküzlettel és a rendezvényszervezéssel is.

- Amikor megvolt az első sikerélményem az ismerősöm esküvőjével, elmentem a budapesti esküvő kiállításra megnézni, mások miként dolgoznak. Rengeteg tapasztalatot szereztem, azt is megláttam, hogy mit hogyan nem szabad csinálni. Inspirált, hogy lehet másképp, jobban. Nem gondolkodtam azon, hogy az üzlet felszámolása után hogyan lesz, csak mentem előre, ahogy jónak láttam. Egyébként is jellemző rám a problémamegoldás, mellette hajt egy belső erő, hogy haladjunk előre. A munkámhoz is szükség van a megoldókészségre, ami elengedhetetlen a mindennapi élethez is.

 Szerintem fontos, hogy az ember szeresse, amit csinál, ne csak az üzletet lássa benne. Minden esküvőt úgy dekorálok, mintha a sajátom lenne. Ha ránézek egy helyszínre, már látom magam előtt a kész változatot. Napokig gondolkodom, hogy mivel lehetne még jobbá, még szebbé tenni.

 

- Vállalkozóként miként boldogul a baranyai gazdaságban?

- A fizetőképes kereslet sok mindent meghatároz, de a minőségi munkára van igény. Az eltelt évek alatt sikerült egy olyan ügyfélkört kiépíteni – gondolok itt pl. a vendéglősökre -, akiknek ha szükségük van dekoratőrre egy rendezvényhez, akkor megkeresnek. Természetesen a jó kapcsolat feltétele az, hogy megbízható legyek: tudják, hogy pontos, minőségi munkát végzek, időre elkészülök, ezért sokan visszahívnak. A megbízhatóság az egyik legfontosabb az üzleti kapcsolatban.  Másfelől a munkám jelentős részét teszi ki a kereskedelem. Ugyanúgy itt is el kell adni ezt a szolgáltatást, mint korábban az üzletben. Határozottnak kell lenni, emellett szükséges egyfajta kiállás és nagy adag empátia, megértés, hogy az ügyfeleim igényét össze tudjam hangolni a lehetőségekkel, az igényességgel.

 

- Hová lehet fejlődni ebben a szegmensben, milyen tervei vannak a jövőre nézve?

- Folyamatosan figyelem az új anyagokat, a trendeket, a megoldásokat. Jelenleg abban a fázisában van a vállalkozás, amit még a segítőimmel jól tudok menedzselni. Továbbra is a régióban gondolkodom, amíg van annyi munkám a Dél-Dunántúlon, addig itt szeretnék dolgozni. A hosszabb távú terveimben olyan munkatársak szerepelnek, akikre több feladatot is rábízhatok. Ez egy kreatív, személyhez kötött tevékenység, egyelőre a megrendelőim ragaszkodnak hozzám. Jelenleg nem látok hosszútávra előre, hiszen számos tényező befolyásolja a fejlődést: a fizetőképes kereslet, a munkavállalók összetétele, mert azt tapasztalom, hogy nagyon nehéz lelkiismeretes, hozzáértő munkatársat találni. Egyediségre, kreativitásra, ügyességre van szükség, ezzel lehet a piacon maradni.