Üdvözöljük a

Példaértékű a pécsi Angster együttműködése a gazdasággal, a vállalkozásokkal | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Példaértékű a pécsi Angster együttműködése a gazdasággal, a vállalkozásokkal

Szerző: K.T. | 2018. május 2.

Különös gondot fordít a hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségére, kompetenciafejlesztésére, integrációjára Várnagyi Mihály gépészmérnök, mérnöktanár, a Pécsi Szakképzési Centrum Angster József Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája, Szakiskolája és Általános Iskolája igazgatója. Pályaorientációs tevékenységekben rendkívül aktív, komoly eredményekkel. Az iskolai szakmai munkájának színvonalát jelzi, hogy az elmúlt 11 évben mindig volt az SZKTV versenyen országos döntőbe jutott diákja, többször országos első helyezést is elértek.

A Várnagyi Mihály által irányított iskola gazdasággal, vállalkozásokkal kapcsolatos együttműködési készsége példaértékű, ennek az elismerése is szerepel a kamara által adott Baranya Megyei Szakképzési Díjban.

- Az iskola szakmakínálata, azaz a képzési struktúrája olyan, hogy teljes egészében lefedi a Pécs és Pécs környéki vállalkozások igényeinek jelentős részét. Ez azt jelenti, hogy olyan szakmákat oktatunk – villanyszerelő, autószerelő, autóelektronikai műszerész, gépi forgácsoló, női szabó, ipari gépész –, amelyekre nagyon nagy a kereslet. Emellett folyamatosan azon dolgozunk a kollégáimmal, hogy megtartsuk a képzés szakmai színvonalát – foglalja össze röviden a régi „500-as” sikerének titkát Várnagyi Mihály. – Fontos hangsúlyozni, hogy egy iskola működtetése mindig csapatmunka, igaz, sok minden múlik egy intézményvezetőn, hiszen ő mondja ki a végső mondatot. Folyamatosan igyekszünk ott lenni az általános iskolákban, hiszen jelentős részben ott dől el, hogy hol tanulnak tovább a gyerekek. A kamarával szorosan együttműködünk, ugyanúgy, mint a klaszterekkel, jelen vagyunk számos szakmai rendezvényen. Ez egy folyamatos munka, nem lehet abbahagyni. Vannak jól működő rendszerek, amelyekhez csatlakoztunk, ezek nagy mértékben hozzájárultak a tanulói létszám megtartásához. Számos hiányszakmában folytatunk képzést, ez is a sikeres beiskolázás egyik tényezője.

 

- Miben áll a kamarával való együttműködés és ennek mi a haszna az iskola számára?

- Részt veszek a különböző kamarai kezdeményezésekben, ilyen volt az IPOSZ tantervek kidolgozása, vagy például a kamara segítségével Németországban tanulmányoztuk a duális képzési rendszert. Az iskola különböző rendezvényein számtalan alkalommal voltak jelen vendégként a kamarai delegáltak, a vállalkozók, akiknek mindig biztosítottunk bemutatkozási és felszólalási lehetőséget. Együttműködünk a mestervizsgák lebonyolításában is. Mindkét fél számára rengeteg előnnyel jár a közös munka.

 

- Önnek személy szerint miért fontos, hogy akár az iskolai kereteket meghaladva segítse a tanulókat?

- Ahol tudok, igyekszem segíteni. Törekszem arra, hogy egyes fiatalok életpályáját nyomon kövessem, olyanokét, akiknek kicsit nagyobb szükségük van a figyelemre. Próbálom a határon túl élőket is megszólítani, tavaly például két ilyen diákunk végzett. Jó látni a sikerüket, együtt örülök velük. Engem Misi bácsinak szólítanak az iskolában, ez azt is kifejezi, hogy közel vagyunk egymáshoz és kölcsönösen tiszteljük egymást.