Üdvözöljük a

Segített az EEN: Karma pécsi kesztyű Belgiumban, Hollandiában | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Segített az EEN: Karma pécsi kesztyű Belgiumban, Hollandiában

Szerző: Kis Tünde | 2017. május 3.

Az EU FashionMatch rendezvényén, Amszterdamban mutatta be kesztyűit a közelmúltban a pécsi Szom-Hor Kft., az üzleti út olyan sikeres volt, hogy máris két minta megrendelésük van belőle. Mint a vállalkozás kereskedelmi vezetője, Hornicz Bernadett mondja, az Enterprise Europe Network (EEN) által megvalósult kapcsolatfelvétel arra erősített rá, hogy muszáj kimozdulni Pécsről, az országból, ha valamilyen irányban bővíteni szeretnének.

- Előre lekötött üzleti tárgyalásokra utaztunk ki, 7 találkozót tudtunk lefolytatni, ebből eddig két üzletkötés történt. Számukra már gyártjuk a mintakesztyűket, de a többi tárgyalópartnerrel is felvettük a kapcsolatot, velük valószínűleg később alakul majd ki konkrét üzleti kapcsolat – mondja Hornicz Bernadett.

 

- Honnan szereztek tudomást erről a rendezvényről?

- A kamara hírlevelében láttuk a felhívást. Érdeklődtünk, hogy lenne-e lehetőségünk elmenni a kiállításra, majd regisztráltunk. Ezután megkerestük azokat a cégeket, amelyek számára érdekesek lehetnek a kesztyűink. A bemutatkozásra elvittük a termékeinket, mind a minőség, mind a termékskála lenyűgözte őket. Új partnereink között van olyan, aki a találkozásunk előtt nem gondolkodott kesztyűértékesítésben, de most úgy döntöttek, hogy kinyitják a portfóliójukat ebbe az irányba. Például egy belga táskakészítő, akinek Belgiumban és Hollandiában 18 viszonteladó partnere van, azt mondta, hogy milyen jó lenne, ha a táskák mellé kesztyűt is tudna adni. Egy másik tárgyalópartnerünk ruházati dizájner, saját márkája van Hollandiában, több boltban értékesíti az általa készített bőrruhákat, de kesztyűt nem tud csinálni, így örült a találkozásnak. Máris elindult a közös munka, ő tervez, mi megvalósítjuk.

 

- Mi volt a konkrét segítség, amit a kamarától kaptak?

- Az EEN rendszerében ugyan volt egy profiloldalunk, ám eddig nem érkezett komoly megkeresés ezen a csatornán. Most, hogy elmentünk az EU FashionMatch rendezvényére, elbeszélgettünk arról, hogy miként lehetne elmélyíteni az EEN-nel az együttműködést. Azóta már kaptunk olyan segítséget, amely hozzásegíthet bennünket ahhoz, hogy németországi vadásztermékek értékesítésével foglalkozó üzletek, viszonteladók számára készítsünk terméket.

 

- Mi volt a tapasztalata ezzel a segítséggel, együttműködéssel kapcsolatban?

- Megállapítottuk, hogy muszáj kimozdulni, ha szeretnénk valamilyen irányban bővíteni. Meg kell ragadni a lehetőségeket, amelyekből nagy valószínűséggel nem mindegyik hoz eredményt, de csinálni kell. Egyrészt szélesedik a látókörünk, talán kapunk inspirációkat és ötleteket a saját üzletünkre vonatkozóan, hogy mit és hogyan csináljunk, arról nem beszélve, hogy üzletet nem tudunk itt, az irodában ülve kötni, ehhez el kell utazni. Igaz, hogy ez költségekkel jár, de az EEN által nyújtott lehetőségeket megragadva a költségek csökkenthetők.