Üdvözöljük a

„Sosem szabad megelégedni” | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

„Sosem szabad megelégedni”

Szerző: N.T. | 2014. április 2.

Évek óta előkelő helyet foglal el Baranya megye TOP100 cége között a Novro Kft. Az 1993-ban alakult nagy- és kiskereskedelemmel foglalkozó családi vállalkozás hús- és húskészítményeket forgalmaz nemcsak Magyarországon, hanem Lengyelországban, Romániában, Horvátországban is. 2000-ben megnyitották 1200 m2 alapterületű pécsi szupermarketüket, az évek során folyamatosan bővítették szolgáltatásaikat és telephelyeik számát.

A külpiaci kapcsolatoknak köszönhetően 2004-ben KINGA márkanéven saját receptúrájú termékcsaládot hoztak létre. 2013-ban a cég nemcsak a baranyai telephelyek, de a munkatársak képzésére is nagy figyelmet fordított, és fontos szereplője lett a hazai élelmiszerpiacnak. A Novro társadalmi szerepvállalása is jelentős. Tavalyi teljesítménye alapján Az Év Kereskedője Díjat Novreczky Árpád ügyvezető tulajdonosnak ítélte oda a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara. A testület ezzel kívánja honorálni azt a kiemelkedő eredménnyel járó kereskedői tevékenységet, amely az adott kereskedői körben az éves tevékenység alapján elismerést váltott ki, magas szakmai felkészültségről és dinamikus fejlődési készségről tesz tanúbizonyságot és bővülő vásárlói köre fogyasztói elégedettséggel párosul. A fiatal Év Kereskedőjét váratlanul érte munkájának ilyen módon való megbecsülése.

 - Nem számítottam rá, de nagyon örülök neki. Ez a díj nem egyedül az én érdemem, hanem azé a csapaté, amellyel dolgozom. Rengeteg munka van mögötte.

 - Milyen értékeket, elveket vall magáénak kereskedőként? Mit tart szem előtt a munkájában?

 - Az első és legfontosabb, hogy a vevőnek mindig igaza van - ezt nagyon meg kell tanulni. Emellett jó szolgáltatást kell nyújtani az ár/érték arányban, és ki kell találni a vevő igényeit. Azt tapasztaltam, nem mindig a terméken múlik az, hogy el tudja adni az ember. Sokszor fontosabb a folyamatos kapcsolatra figyelni, máskor pedig, hogy jókor legyünk jó helyen. Az üzleti életben nem lehet hátradőlni, mondván, hogy biztos a pozíciónk, folyamatos mozgásban kell lenni.

 - A TOP100 kiadványból látható, hogy növelni tudták a bevételeiket az előző évhez képest. Mégis, miként lehet ilyen nehéz gazdasági körülmények között nagyobb forgalmat generálni?

 - Sajnos, bővülő piacaink többsége Baranyán kívül esik. Azt gondolom, hogy a kiadványban szereplő cégek többségének a régión, sőt az országon kívüli üzleti kapcsolatai vannak. Ehhez nekünk is alkalmazkodnunk kell, ez a helyzet tőlünk is másfajta kereskedelmi tevékenységet, sokkal több utazást igényel. Tapasztalataim szerint az internet és a mobiltelefon korszakában is a személyes kapcsolat az üzletszerzés leghatékonyabb módszere.

 - A díj indoklásában szerepelt, hogy nagy figyelmet fordítanak a munkatársak képzésére.

 - Azt gondolom, hogy aki gazdasági társaságot irányít, annak tisztában kell lennie azzal, hogy a kollégák munkája a legfontosabb, hiszen általuk működik jól vagy nem jól a cég. Amellett, hogy szükséges az anyagi és erkölcsi megbecsülés, gondot kell fordítani a képességeik fejlesztésére is. Erre különösképpen figyelünk és örülök, ha ezt más is észreveszi. Ezen a területen is a folyamatosságot tartjuk szem előtt, hiszen állandóan változik a világ, amire nekünk is reagálnunk kell.
 

 - Az Év Kereskedője elismerés miben motiválja Önt, esetleg kötelezi valamire?

 - Nagyon örülök neki és meglepett, de nem vagyok az az ember, aki igazán nagy jelentőséget tulajdonít a díjaknak. Köszönöm azoknak, akik rám gondoltak, de biztosan van nálam jobb kereskedő is, aki megkaphatta volna. Talán arra kötelez, hogy tovább folytassam azt a munkát, amiben mind a kollégák, mind a család támogat, mert azt vallom: sosem szabad megelégedni és azt hinni, hogy mi vagyunk a legjobbak.