Üdvözöljük a

Tervszerű működés, a piac ismerete, elkötelezett munkatársak | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Tervszerű működés, a piac ismerete, elkötelezett munkatársak

Szerző: Kis Tünde | 2018. október 10.

Túlzás nélkül állítható, hogy mindent tudnak a Volkswagenekről a pécsi AutóCity Zrt.-nél, hiszen márkakereskedésként és -szervizként ez magától értetődik az ott dolgozók számára. Ugyanilyen önmaguk felé támasztott magas igénnyel képviselik 2011-től az Audi, ettől az évtől pedig a Skoda, illetve a Lada márkát, és hogy több mint két évtizede a régió meghatározó márkakereskedőjeként tartják számon a vállalkozást, abban Liszácz Mihály vezérigazgatónak nem kis szerepe van.

- Az AutóCity története 1991-ben kezdődött, használtautó-kereskedelemre alapította a társaságot az akkori tulajdonosi kör. 1993-tól 1995-ig Toyota márkakereskedésként működött, én 1995-ben érkeztem, és még az év szeptemberében nyitottuk meg Volkswagen szalonunkat Pécsett. 2004-ben megvásároltuk az Opel márkakereskedést, a Penthe Autóházat, 2005-ben Szekszárdon is létrehoztuk a Volkswagen autószalont, 2011-től pedig az Audi márkakereskedéseként is működünk. 2008-tól üzemeltetünk Skoda márkaszervizt Pécsett és Szekszárdon, az idei évtől pedig már Skoda és Lada márkákat is értékesítünk. Az AutóCity pillanatnyilag négy telephelyen működik és mintegy 85-90 főt foglalkoztat – foglalja össze röviden a vállalkozás történetét Liszácz Mihály.

 

- Az elmúlt tíz évben a hazai autópiacot fellendülések és mélyrepülések kísérték. Miként tud ehhez igazodni az AutóCity?

- 2008-tól nem hullámvölgy, hanem egy szakadék keletkezett. Ebbe a szakadékba sokan beleestek, nekünk is csak komoly erőfeszítések árán sikerült talpon maradnunk. Az ilyen időszakokat mindenkinek nehéz megélni, rengeteg energiát felemészt a talpon maradásért folytatott küzdelem. A piac lassú növekedésnek indult az elmúlt években, de még messze van a válság előtti időszaktól. A hazai autók átlagéletkora 10 év alatt 3 évvel nőtt, ma 13,9 év. Talán az idei év lesz az, amikor az újautó-értékesítés országosan eléri azt a volument, amikor már nem öregszik tovább a járművek átlagéletkora.

 

- Az elmondottakból levonható, hogy a vállalkozás vezetőinek naprakész információkkal kell rendelkezniük a piacra vonatkozóan, hogy képesek legyenek meghatározni a stratégiát, a fejlesztéseket.

- Stabil munkavállalói gárdával dolgozom, mindenképpen számítunk a munkatársaink megalapozott véleményére, hiszen ezt is figyelembe vesszük a jövő irányának meghatározásánál. Óriási előny, hogy kollégáink azonosulnak a döntéseinkkel, hiszen csak így garantált azok végrehajtása. A vállalkozás vezetői mögött olyan szakmai tapasztalat van, amelyre mindig támaszkodhatunk, csakúgy, mint az eddigi üzleti stratégiánkra. Mélyre ható elemzéseket végzünk az elmúlt több mint 20 év történéseiről, ezek alapján komoly terveket készítünk minden telephely minden részlegére. Nagyon fontos a tervezés.  

- Említette a munkatársakat, akikről tudni kell, hogy hűek az AutóCity-hez, hiszen minimális a fluktuáció a vállalkozásnál. Miként lehet elkötelezett munkavállalókat „faragni” a dolgozókból?

- Azt gondolom, mindannyiunk számára fontos az az őszinte emberi kapcsolat, ami egymáshoz fűz bennünket. Az ébren töltött időnk jelentős részét a munkahelyünkön töltjük és nem mindegy, hogy milyen hangulatban, környezetben. Emellett nyilván a jövedelemnek is szerepe van abban, hogy itt akarnak dolgozni a kollégák. Az AutóCity egy elismert cég a régióban, és az is fontos lehet a munkavállalóink számára, hogy az általunk képviselt márkák népszerűek, tehát mindig lesz igény a munkánkra.

 

- Mi a siker titka?

- Az egyik része a befektetett munka és energia mennyisége, valamint minősége. Igyekszünk tudatosak, tervszerűek, szervezettek lenni mind a mindennapokban, mind az üzleti döntéseinknél. Természetesen fontos a megfelelő szintű szakmai tudás, a készséges, empatikus, lelkiismeretes hozzáállás. Minden alkalmat megragadunk arra, hogy képezzük magunkat, ehhez pályázati lehetőségeket is igénybe veszünk. Képzés nélkül nemhogy fejlődni, szinten maradni sem lehet.

 

- Miként rajzolható meg az AutóCity jövője?

- Mivel a cég tevékenységi körében új a Skoda-Lada kereskedés, így jelentős tennivalóink vannak, hogy az AutóCity-nél szokásos szintre hozzuk ezt a területet. A gazdasági válság miatt voltak elhalasztott beruházásaink, fejlesztéseink, a következő egy évben ezeket szeretnénk megvalósítani, hogy korszerűek, naprakészek legyenek az eszközeink. Kinőttük a Diósi úti telephelyünket, ezért szükséges igény annak a fejlesztése. Illetve még ebben az évben szeretnénk elkezdeni az elektromos autók forgalmazását és javítását, valamint a telephelyeinken az elektromos töltők kiépítését. Ez komoly fejlesztést és innovációt jelent.