Üdvözöljük a

Új irányvonal: innovatív moduláris marketingeszköz | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Új irányvonal: innovatív moduláris marketingeszköz

Szerző: Kis Tünde | 2016. március 30.

Egyszer érdemes lenne minden pécsinek felülnie a Széchenyi térről induló kisvonatra, és mint idelátogató turistaként meghallgatnia az idegenvezetést, út közben pedig rácsodálkoznia városunk szépségére. Nagy népszerűségnek örvend a belvárosban közlekedő jármű a hozzánk érkezők körében, tavasztól őszig szállítja az utasokat nem csak a belvárosban, hanem már a Zsolnay Negyed felé is. Áprilistól indul a szezon, a szeszélyes tavaszi hónapban az eső sem jelenthet akadályt, hiszen esővédő fólia is védi a vonatozókat. Április 9-10-én a vonattal Orfűn, a Medvehagyma Fesztiválon is találkozhatunk.  

- Megtörténtek az előkészületek az idegenforgalmi szezonra, a kisvonat teljesen új motort kapott – mondja Vétek Jánosné, a kisvonatot működtető társaság ügyvezetője, egyben Pécs legnagyobb utazási irodájának vezetője. – A motorcserére az üzembiztonság szempontjából volt szükség, hiszen jó néhányszor maga mögött hagyva az emelkedőket 13 éve rója a meredek utcákat a jármű. Tavaszra kicsinosítottuk a szerelvényt, a belvárosban pedig új táblákat helyezünk el a jobb láthatóság érdekében. Várjuk a turistákat!

 

 És ha már a rovat címe, a kérdés arra vonatkozott, hogy mi újság, akkor elmondhatom, hogy új tevékenységgel bővült vállalkozásunk. Részben ez is a turizmushoz kapcsolható: megszereztük egy innovatív moduláris marketingeszköz magyarországi képviseletét, és ezt forgalmazzuk. Erről az eszközről annyit érdemes tudni, hogy egy milánói vásári nagydíjas termék, mindenki a saját kreativitásának és elképzeléseinek megfelelően pillanatok alatt össze tud állítani szerszámok nélkül akár egy infópultot, sajtófalat vagy egy egész vásári standot. Roppan egyszerű a használata és igazán sokrétűen használható. Ez egy prémium kategóriás termék, jelenleg folyik a piacra való bevezetése, már most mondhatom, hogy nagy sikerrel. Kiállításokon mutatjuk be a használatát. Van, aki már megvásárolt egy alapkonstrukciót és folyamatosan bővíti a készletét az újonnan felmerülő igényeknek megfelelően.

 

- Miként adódott a tevékenységi kör bővítése?

- Én sokat megfordulok kiállításokon, vásárokon és véletlenül megakadt a szemem az installáción. Utazási irodásként és egyéb más funkciómhöz köthetően rengeteg vásáron és kiállításon voltam kiállító és tudom, hogy egy jó standot milyen nehéz megépíteni, megépíttetni, nem beszélve a költségeiről. Ennél a terméknél rögtön láttam, hogy pillanatok alatt, szerszám nélkül össze lehet állítani. Felvettem a kapcsolatot a lengyelországi központtal, ahol nagyon örültek, hogy Magyarországról is van érdeklődés, így megkaptuk a jogot az értékesítésre. Voltam már olyan kiállításon, ahol 15 perc alatt egyedül felépítettem a standot. Számomra is hihetetlen volt.

 

- Mit kell tenni azért, hogy a kisvonattal kapcsolatos turisztikai szolgáltatás színvonala megmaradjon, hogy évről évre meg tudjon újulni?

- A legelső az, hogy megbízható szolgáltatást kell nyújtani. Ez csak úgy működik, hogy amit elvállalunk, azt teljesítjük, és mindig igyekszünk valamit színesíteni rajta. Emellett törekedünk a rugalmasságra, pl. ha valaki a kisvonat működési idején kívül szeretne utazni, akkor lehetőség szerint alkalmazkodunk hozzá. Nagyon jó a kapcsolatunk a Zsolnay Negyeddel, a Tourinformmal, ha bárki betér hozzájuk, ajánlják a szolgáltatásunkat. Ugyanígy kapcsolatban vagyunk vidéki utazási irodákkal, néhány pécsi szállodával, az általuk összeállított csomagba beleteszik a vonatozási lehetőséget. Folyamatosan törjük a fejünket, hogy milyen programhoz, attrakcióhoz lehet még csatlakozni. Az eltelt évek alatt népszerű lett ez a jármű, sokat számít, hogy Pécs egyik jelképévé vált, így keresik. A pécsiek is utaznak vele, hiszen pl. az óvodások, iskolások számára élmény így körbeutazni a belvárost. Mióta megnyílt a Zsolnay Negyed, kibővítettük az útvonalat, mert továbbra is az a célunk, hogy aki Pécsre jön, érezze jól magát.

 

- Korábban volt érdekeltségük a dunai hajózásban is.

- Nagy lelkesedéssel megépítettünk egy 50 fős tutajt, amellyel a Dunán szállítottuk az utasokat. Eleinte nagyon nagy sikere volt, de aztán - talán a méretéből adódóan – egyre nehezebb volt megtölteni. A Mohácsra látogató csoportok általában megtekintik az emlékparkot, esetleg a busó múzeumot, de arra már nem marad idejük, hogy ennél hosszabb időt eltöltsenek. Be kellett látnunk, hogy nem tudjuk olyan intenzitással kihasználni a tutaj nyújtotta lehetőséget, hogy az nekünk is megérje, ezért úgy döntöttünk, hogy eladjuk. Szerencsére el tudtuk adni, most a Tiszán hajózik. Talán más lett volna a helyzet, ha mi magunk vezettük volna, de személyzetet kellett alkalmazni, aminek megvan a maga költsége, így viszont ráfizetéses volt. Ebből is látszik, hogy ami nem megy, azt hagyni kell és kell tudni váltani.