Üdvözöljük a

ECC-Net Travel: hasznos fogyasztóvédelmi mobilalkalmazás | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

ECC-Net Travel: hasznos fogyasztóvédelmi mobilalkalmazás

Szerző: Hendinger Anita | 2015. augusztus 26.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság kifejlesztett egy mobil alkalmazást, az „ECC-Net: Travel”-t.  Az applikáció az Európai Unióban, Norvégiában és Izlandon segíti a fogyasztókat a szabadságuk alatt külföldön előforduló problémák megoldásában, és lehetőséget teremt arra, hogy fogyasztói jogaikat a célország nyelvén fejezhessék ki.

Az alkalmazás a következő témákban nyújt segítséget a külföldön tartózkodóknak:

  • Külföldön vásárolt termék meghibásodása
  • Külföldi autóbérléssel, szálláshely minőségével kapcsolatosan felmerült problémák.
  • Repülőjárat késése, poggyász elvesztése

A fenti kérdésekben nyújt segítséget az Európai Fogyasztói Központ Magyarország közreműködésével kifejlesztett egyedülálló mobil alkalmazás, amelynek neve: „ECC-Net: Travel”.

Az alkalmazás egy olyan nélkülözhetetlen útitárs az Európai Unióban, valamint Norvégiában és Izlandon, amely segíti a fogyasztókat a szabadságuk alatt külföldön előforduló fogyasztóvédelmi problémák megoldásában, és lehetőséget teremt arra, hogy fogyasztói jogaikat a célország nyelvén fejezhessék ki.

 

Az alkalmazás jogi tudnivalókat és nyelvi támogatást nyújt az EU 23 nyelvén (magyar nyelven is), továbbá norvég és izlandi nyelven. Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás a bolti vásárlás, az autóbérlés, a szállodai szolgáltatások, a légi, vasúti, buszos és hajóval történő közlekedés témakörében nyújt segítséget és tájékoztatást a fogyasztói jogokról a magyar fogyasztók számára, valamint a külföldi vállalkozással való kommunikációt is megkönnyítheti. Emellett az alkalmazás fontos telefonszámokat és elérhetőségi adatokat tartalmaz az esetleges szükséghelyzetek megoldására.

 

Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás ingyenes, továbbá offline módon, azaz internet kapcsolat nélkül is használható a roaming adatforgalommal kapcsolatos díjak elkerülése érdekében. Olyan mobil eszközökre telepíthető, amelyek iOS, Android, Microsoft Windows operációs rendszerrel működnek. Az alkalmazást célszerű a kiutazás előtt letölteni a következő oldalakról:

 Amennyiben a helyszínen az utas nem tudja rendezni határon átnyúló fogyasztóvédelmi panaszát, akkor a hazaérkezés után javasolt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) ingyenes, személyre szabott, szakmai és jogi segítségét kérni.

 

Az Európai Fogyasztói Központ – amely az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának hazai tagja – ingyenes közreműködése bármilyen fogyasztóvédelmi tárgyú, az EU másik tagállamában, Izlandon vagy Norvégiában honos külföldi vállalkozással szembeni határon átnyúló panasz esetén kérhető. Így az EFK többek között légiközlekedéssel, külföldi szállásfoglalással, szállás minőségével, autóbérléssel, online szolgáltatásokkal, vasúti vagy buszos utazással kapcsolatos panaszok rendezésében, továbbá külföldi cégtől (online vagy hagyományos üzletben) vásárolt termékekkel összefüggő garanciális jogok érvényesítésében is segíthet a sérelmet szenvedett magyar fogyasztók számára.

 

Az EFK-hoz fogyasztói tanácsadásért vagy panasz benyújtása érdekében az info@magyarefk.hu e-mail címen és a www.magyarefk.hu weboldalon elérhető online panaszbejelentő nyomtatványon lehet fordulni.