Üdvözöljük a

Egyedülálló lehetőség a hazai vállalkozások előtt | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Egyedülálló lehetőség a hazai vállalkozások előtt

Szerző: Hendinger Anita | 2014. március 19.

A Magyar Nemzeti Kereskedőház a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával együttműködve országos export-tanácsadási roadshow-t indított. A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara és az Enterprise Europe Network pécsi irodája által, Pécsett szervezett fórumon a magyar vállalkozások első kézből kaphattak információkat a külpiacokról, az export nyújtotta lehetőségekről, sőt személyes konzultációra is lehetőség nyílt.

A Magyar Nemzeti Kereskedőház tevékenységének köszönhetően a hazai vállalkozások számára egyedülálló lehetőség nyílik, termékeik, szolgáltatásaik számos, Európai Unión kívüli országba eljuthatnak, új piacok, új lehetőségek nyílnak meg előttük.

 

Tavaly év végéig nyolc helyszínen nyílt viszonylati kereskedőház, az idei évre pedig újabbakat tervez a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH). A célországok között szerepel például Macedónia, Ukrajna, Algéria, Grúzia, Kuvait, Brazília, Ghána, Vietnám és Szingapúr is.  Az MNKH célja, hogy 2018-ra a jelenlegi 25,5 százalék helyett a magyar export 33 százaléka jusson el az Európai Unión kívülre. A hazai vállalkozások számára ezért egy olyan export-tanácsadási roadshow-t indított el, ahol személyesen, első kézből tájékozódhatnak a lehetőségekről, a külpiacokról, és amelynek köszönhetően elősegítheti export tevékenységük elindítását, így stabilizálva és teremtve új munkahelyeket is.

 

A mai bemutatkozó rendezvény köszöntőjében Lakics Péter, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara nemzetközi alelnöke  kiemelte, hogy „a kamara legfőbb törekvése, hogy tagjainknak a legjobb szolgáltatásokat és szakmai tanácsokat nyújtva hozzájáruljon a város, a megye és régió felzárkózásához”. Különösen fontos ez abban az időszakban, amikor Baranya megye gazdasága mélypontra süllyedt. Statisztikai mutatók alapján az 1 főre jutó ipari termelésben és az exportban is sereghajtóvá vált, a cégek többsége a helyi, szűkülő piacra termel, versenyképessége csökken.

 

Tavaly a pécsi kamara Nemzetközi Kapcsolatok Bizottságának megbízása alapján a Pécsi Tudományegyetem exportpotenciál-felmérést készített, melynek eredményeként többek között beazonosításra kerültek a baranyai KKV-k jelenlegi export piacai. Ezek döntően Ausztria és Németország, valamint a környező országok (Horvátország, Románia, Szlovákia). Ezek a baranyai cégek exportpiacra lépésének első állomásai. Az uniós országok tekintetében az Enterprise Europe Network Hálózat pécsi irodája, valamint a Magyar – Horvát Tagozat aktívan segíti őket.

 

Ezzel együtt, a további terjeszkedés iránya viszont Kelet felé, illetve az Európai Unión kívülre mutat. Ezen országok többsége pedig nem csupán a földrajzi távolságot és méreteit tekintve áll távol megyénktől és Magyarországtól, hanem üzleti kultúrájában is.

 

E távolság áthidalására, megfelelő üzleti kapcsolatok és külkereskedelmi tapasztalatok átadására alkalmas a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara viszonylati tagozatai.

 

A Magyar Nemzeti Kereskedőház célja a kamarákhoz hasonlóan, hogy támogassa a magyar vállalkozások külpiacra lépését. A pécsi fórumon Szárszó Tibor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház ágazati vezetőjének előadásában az érdeklődők megismerkedhettek a cég tevékenységével, céljaival és az általa kínált lehetőségekkel, valamint az export nyújtotta előnyökkel. Ezt követően Magyar Kereskedelmi és Iparkamara török, orosz és kazah tagozata mutatkozott be, amelynek köszönhetően üzleti tapasztalatokkal, gyakorlati tudnivalókkal gazdagodhattak a résztvevők.

 

Az előadásokat követően személyes konzultációra is lehetőség nyílt, és a Magyar Nemzeti Kereskedőház Partner Programjába is regisztrálhattak a jelenlévők. Az MNKH októberben indította el az exportképes cégeket tömörítő Partner Programját, amelyhez már eddig is több százan csatlakoztak, de továbbra is várja a jelentkezőket elsősorban az élelmiszeripar, mezőgazdaság, vegyipar, környezetipar, egészségipar, gépipari és IT ágazatokból. Az MNKH partnerei számára komplex szolgáltatást nyújt az exportlehetőségek feltárásával, biztosításával, illetve közvetítéssel támogatja a magyar vállalkozásokat, és a külkereskedelmi ügyletek teljes körű lebonyolításában is segítséget nyújt.

 

A Magyar Nemzeti Kereskedőház 2013-ban alakult meg, mely az alapok megteremtéséről szólt. Az idei év az, amikor - a további nyitások mellett – az ügyletek számának növelésére koncentrál. A tervek szerint az idei esztendő során 400 millió euró ügyletben vesz részt az MNKH, 800-1000 közötti magyar partnerrel. További célok között szerepel, hogy három év alatt húsz országban működő kereskedőházi rendszert építsen ki.