Üdvözöljük a

Pécsi Orgonaépítő Manufaktúra: visszatekintés a cégnél végzett innovációs felmérés és tanácsadás eredményeire | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Pécsi Orgonaépítő Manufaktúra: visszatekintés a cégnél végzett innovációs felmérés és tanácsadás eredményeire

Szerző: Enterprise Europe Network - Dél-Dunántúl | 2017. március 2.

Mi történik, ha egy töretlenül fejlődő cég felismeri és elfogadja a számára felajánlott, a kapacitásainak növekedését segítő eszközöket? A PBKIK, mint az Enterprise Europe Network partnere, 1 évvel ezelőtt két nemzetközileg elfogadott rendszerrel kereste meg a Pécsi Orgonaépítő Manufaktúrát: mind az IMP3rove, mind az InnoKenn sikeresen lezajlott, most pedig már a hatásai is ismertek.
Ezekről Dobay Balázs, a cég ügyvezetői tanácsadója számolt be.

Az IMP3rove és az InnoKenn módszertan is határozottan az alappillérei voltak annak a döntéshalmaznak, mely az érintett területen a cégnél megszületett. Bár annak megértése, hogy a folyamatos innováció elengedhetetlenül szükséges egy vállalkozás életében, nem újdonság a Pécsi Orgonaépítő Manufaktúra Kft. tulajdonosai és vezetői számára, de szembenézni az ezen a téren felismerhető erősségekkel és gyengeségekkel, úgymond tudományos szintre emelve ennek megértését, sokat segített azoknak a döntéseknek meghozatalában, lépések megtételében melyekre azóta is vállalkoztunk.

 

A 2014 végén, 2015 elején végzett IMP3rove és InnoKenn felmérés, és az azzal párhuzamosan futó folyamatok több változást indítottak be a vállalkozásnál. Sok szempontból meghozták azt a hatást, mely felnyitotta a tulajdonosok és vezetők szemét abban az irányban, hogy az innovációra való képesség és akarat nem merülhet ki a fejlesztés tárgyában, arra a szervezetnek és a belső környezetének is nyitottnak és alkalmasnak kell lennie, az alkalmazottak innováció irányú nyitottsága a vezetőkéhez hasonlóan elengedhetetlen.

 

A szervezetfejlesztés megerősítése is meghozta hatását, az innovációt támogató adminisztratív folyamatok átgondolásra kerültek, a termeléssel párhuzamosan bővült az irodai alkalmazottak száma is. Kollégáink és környezetünk felé megerősödött az innováció kommunikálása, és felismerésre került, hogy nem csak az ipari területen, de marketing stratégiánkban is új megoldásokra szorulunk. A 2015-ös év előkészítése, és külső szakértő bevonása eredményeképp 2016-ban több változás is indult ezen a területen.

 

Többek között megjelent a magyar piacon egyedülálló, nemzetközileg is ritkaságszámba vehető orgonaalkatrész katalógusunk, mely mintegy 50%-kal növelte az alkatrész üzletág értékesítési eredményét, már egy év alatt. A katalógus 3 kontinens orgonaépítőinek, több száz nemzetközi – régi és új – partnerünknek adott lehetőséget kiváló minőségű, és piacképes árú orgonaalkatrészek kényelmes megrendelésére. Ez a megoldás – bár úgy tűnhet visszalépés a szintén ebben az évben megújult, és teljes mértékben modernizált webshopunkkal szemben – mégis innovatív, hiszen ötvözi a hagyományos és modern megoldásokat, a tradíciót és innovációt, csakúgy, mint cégünk egész működése. Az Internet spammel elárasztott, nyomon követhetetlen adattömegéből üdítő színfoltként emelkedik ki, lehetőséget adva az információ megfelelő helyre való eljuttatásának.

 

Mivel innovációs erőforrásaink hosszú távú felhasználása az alkatrész-kereskedelmi üzletágra fókuszál, a sikerre tekintettel januárban megjelent a 2017-es év papír alapú katalógusa is, melyre már előre érdeklődéssel számíthattunk. A katalógus bővített termékkörrel jelenik már meg, a folyamatos fejlesztés beindult, és a 2017-es évben is több új termék bevezetését is tervezzük.

 

Szintén 2016-ban nyújtottuk be a kifejezetten a fejlesztésre fókuszáló K+F pályázatunkat a GINOP-2.1.7-15 prioritás keretében, mely jelenleg is elbírálás alatt van. Tartalmát tekintve, egy teljesen egyedi, új típusú kisorgona fejlesztését célozza meg, melyről sajnos többet jelenleg nem árulhatunk el, hiszen része egy rendkívül modern, hosszú távú és innovatív folyamatnak, mely reményeink szerint rendkívüli újdonságként hathat az orgonapiacon, és ipari titokként kezeljük.

 

Belső, innovációt segítő kommunikációs, hosszú távú stratégiánk részeként 2016 decemberében belső felmérést végeztünk teljes foglalkoztatotti állományunk körében, arra fókuszálva, hogy felmérjük igényeiket, munkájukat mi tehetné hatékonyabbá, komfortosabbá. A felmérés eredményeinek figyelembevétele eredményeképp már megkezdődtek belső folyamatok, beruházások, melyek cégünk piaci innovációját az alkatrész-kereskedelem irányába támogatják.

 

Ennek részeként a GINOP 5-ös prioritásában foglalkoztunk és jelenleg is foglalkozunk a rugalmas munkaidő egyes munkakörökben történő bevezetésével.  A pályázat részeként, de ettől függetlenül is beindulnak 2017-ben belső képzéseink, és vezetőink erőteljesebb, innováció központú felkészítése az egyre dinamikusabban alakuló nemzetközi orgonapiac kihívásaira való megfelelés érdekében.

 

Az InnoKenn felmérésben rendkívül fontosnak ítéltük meg a munkatársak visszajelzését és véleményét, előremutató volt az eltérés elemzése a vezetők és beosztottak között. A felmérések eredményei, és a vele párhuzamosan – és következtében – indított folyamatok átfogó 3 éves fejlesztési periódusát követően reméljük, lesz lehetőségünk a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara támogatását továbbra is élvezve felülellenőrizni az időszakban elért eredményeket, felmérve az innovációs célú tevékenységeink közép- és hosszú távú hatását is.

 

Megítélésünk szerint kétségtelen, hogy ezek a módszerek jelentősen támogatják a KKV szektor innovációs tevékenységét, melyre esetünkben csak akkor lett volna nagyobb lehetőség, ha iparágunk orgonaépítésre fókuszálva tartalmazhatott volna nagyobb mélységű benchmark adathalmazt. A lehetőség és módszertan azonban ettől a mi rendkívül speciális esetünkben tapasztalható hiányosságától függetlenül is, a szembesítő és tükörtartó hatását kiemelve, határozottan gondolat- és ráébresztő hatású volt.