Üdvözöljük a

Szolgáltatási Irányelv: nem működik hatékonyan az egyablakos ügyintézés | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Szolgáltatási Irányelv: nem működik hatékonyan az egyablakos ügyintézés

Szerző: Hendinger Anita | 2015. július 9.

Az Európai Kereskedelmi és Iparkamrák Szövetsége (Eurochambres) letesztelte az egyablakos ügyintézési pontok (Point of Single Contacts/PSCs) működésének hatékonyságát 31 európai országban. A projekt keretében kamarai szakértők „álvállalkozóként” megkíséreltek létrehozni egy céget a saját, illetve másik két országban.

Az összesítetteredmények szerint az egyablakos ügyintézés területén a legtöbb országalulteljesít, és kizárólag Cipruson és Luxemburgban kapott kiváló minősítést az adminisztratív szolgáltatás. Az egyablakos ügyintézés Németországban, Ausztriában, Belgiumban és Lettországban működik a legrosszabbul. A Szolgáltatási Irányelv öt évvel ezelőtt lépett hatályba.

 

A magyar rendszert tesztelve bevallom, vannak hiányosságok. A felületen feltett, majd közvetlen e-mailben is eljuttatott kérdéseimre a mai napig nem érkezett válasz. Mit gondolnak azok a külföldi vállalkozások, akiknek "élesben" és gyorsan szükségük van határon átnyúló szolgáltatással, cégalapítással kapcsolatos információra? Eddigi tapasztalatom alapján leginkább a kamarákhoz fordulnak.