Üdvözöljük a

Webshopot szeretnék működtetni...- Első rész | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Webshopot szeretnék működtetni...- Első rész

Szerző: Schmidt Enikő | 2016. május 12.

Napjainkban szinte minden hagyományosan folytatható tevékenységnek megvan az online dimenziója is. A tájékozódás, a szórakozás és természetesen a vásárlás is egyre gyakrabban történik a világhálón keresztül. A hagyományos módon, a kereskedő üzlethelyiségében – személyesen – kötött ügyletek mellett az információs technológia fejlődésének köszönhetően az internetes áruházak alkotják a kiskereskedelmi értékesítési csatornák legnépszerűbb irányait. Mivel ebben a témában rengetegen érdeklődnek kamaránknál, elindítunk egy 6 részből álló cikksorozatot, mely igyekszik minden szempontból körüljárni az eddig hozzánk fordulók kérdéseit.

A távollévők között kötött ügyletek ugyanakkor nemcsak előnyökkel (kényelem, kedvezőbb árak, kínálati bőség, kötetlen nyitva tartás stb.) járnak a fogyasztók számára, hanem bizonyos mértékű kockázattal is, amelyet a jogszabályokban foglalt rendelkezések hivatottak ellensúlyozni.

 

Az internet a XXI. századi gazdaságfejlődés egyik legfontosabb tényezője, amely az egész gazdaság fejlődését és versenyképességét meghatározza, ezért az állam és a piaci szereplők közös érdeke és felelőssége, hogy minél szélesebb körben elterjedt, működőképes és biztonságos hálózatot tudjon kiépíteni illetve biztosítani a saját területén belül. A modern állam és a modern gazdaságban résztvevő felek növekedése, illetve ezek hatékony működése ma már jelentős mértékben azon múlik, hogy mennyire képesek tudatosan, korlátozásoktól mentesen és hatékonyan élni a digitális világ nyújtotta új lehetőségekkel.

 

Az internet olyan társadalmi és egyúttal gazdasági jelenség is, amely alapjaiban alakítja át életet, befolyásolja fogyasztói szokásokat, a kereskedelmi struktúrát.

 

A modern információs társadalomban az információ központi szerepet foglal el, melynek növekedése mellett egyre nagyobb teret kap az internet, mivel azon keresztül szinte bármi elérhető, megtalálható. E jelenségnek egyik meghatározó hatása a társadalomra, hogy a fogyasztási szokások is átalakulóban vannak, a fogyasztók vásárlásaik jelentős részét már nem a hagyományos módon, személyesen – üzlethelyiségben – intézik, hanem online, aminek következtében egyre több vállalkozás folytat webáruházaiban online értékesítési tevékenységet.

 

A technikai fejlődés elkerülhetetlen feltétele a versenyképesség fenntartásának, így elkerülhetetlenül ezen az úton kell tovább haladnia. Az elektronikus piacra való belépéshez azonban több feltételnek is meg kell felelni, amelyet az alábbiakban igyekszünk kifejteni, a magyar szabályozási rendszerrel összhangban.