Elkötelezett munkavállalót! De hogyan? - egy konferencia, 99%-os részvétellel

Szerző: Kis Tünde| | 2016. április 14.

A munkavállalói elkötelezettség növelése akár 25%-os profitemelkedést eredményezhet a vállalatoknál – ugyan ezt nemzetközi felmérések állítják, de a hazai vállalatok is érzik, hogy valamit tenniük kell dolgozóik megtartásáért. Demográfiai adatokkal igazolható, hogy egyre csökken a munkaképes korú lakosság hazánkban, jelentős a munkaerő elvándorlása, és már Magyarországon is munkaerő-hiány van: a működő cégek 47%-a küzd ezzel a problémával.

...hogy ez sokakat érint, azt a 90 feletti résztvevői létszám - a bejelentkezettek 99%-a - is mutatja.

Mégis, mit lehet tenni a munkavállalók céghez való lojalitásának fokozásáért, miként találhatja és tarthatja meg egy cég a számára legjobb szakembereket?  Ezekre a kérdésekre is keresték a választ a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara Humán Klubja által szervezett Első dél-dunántúli regionális humánerőforrás konferencián 2016. április 13-án, Pécsett.

 

A jelentős érdeklődést kiváltó szakmai napon kis- és középvállalatok vezetői, humánerőforrás-menedzserek és -szakértők, egyetemi oktatók többek között hallhattak arról, hogy a felnövekvő generációk új gondolkodás- és megoldásmódokat alkalmaznak, más csatornákon kommunikálnak, kényelmesebbek, kevésbé vállalnak felelősséget, ugyanakkor gyorsabbak, kreatívabbak, mint a ma munkavállalói.

 

Ez pedig új helyzeteket teremthet a jövőben a munkaerő-piacon, amire a munkáltatóknak is fel kell készülniük. Szó volt arról is, hogy a munkáltatók számára jelentős többletköltséggel jár az új munkaerő munkába állítása, ezért érdemes figyelmet fordítaniuk a dolgozók megtartására. Ami elsősorban nem is magasabb fizetéssel érhető el, inkább a támogató vállalati kultúra megteremtésével, képzésekkel, a munkavállalók döntésekbe való bevonásával, közösségépítéssel, hátrányos helyzetű csoportok foglalkoztatásával.

 

A résztvevők több jól működő példát is megismerhettek: az egyik vállalat például dolgozói számára biokertet alakított ki, de életvezetési tanácsadást, kirándulást, csapatépítő tréninget is szervez, emellett a munkavállalók rendszeresen részt vesznek társadalmi segítő akcióban: gyermekintézményekben festenek mesefigurákat a falra. Ennél a cégnél szinte nincs is munkaerő-elvándorlás.

 

A kamara Humán Klubja egy évvel ezelőtt alakult a megye a munkaerő-kiválasztással, -közvetítéssel és HR-rel foglalkozó szakembereinek közreműködésével. Mint Ódorné Kovács Ildikó, a klub vezetője a konferencia után elmondta: sajnos a mostani vállalkozásvezetők között kevesen értékelik és kezelik a helyén a humánerőforrás területét. A konferenciával és a klub működésével azt szeretnék elérni, hogy a vezetők jövőbeni sikeres működésük érdekében támaszkodjanak HR-szakemberekre, akik jó stratégiai partnerként támogatják és segítik céljai megvalósításában.

 

Ehhez a régióban számos kiváló HR-szakembert találnak a vállalkozások. A humán konferenciát a tervek szerint jövőre ismét megrendezik a pécsi kamarában.

 

A publikus előadásokat a szervezők a konferencia honlapjára is feltöltik.

Kapcsolódó anyagok: