Üdvözöljük a

Idegenforgalom – érjünk el kisebb sikereket rövidtávon | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Idegenforgalom – érjünk el kisebb sikereket rövidtávon

Szerző: Hendinger Anita | 2013. április 18.

Arnold Antal kereskedelemfejlesztési alelnök korábban a (kereskedelmi tagozat elnöke) összességében, immár 12 éve dolgozik a kamarában, ő köszöntötte az alakuló ülésen azokat a vállalkozókat, akik a Kereskedelemfejlesztési Bizottság tagjai.

A spektrum igen széles, hiszen nem pusztán a kereskedők képviseletéről van szó, ide tartozik az idegenforgalom, a vendéglátás, a szolgáltatások, a szállítmányozás-logisztika területe is.  
 
„Az érdekképviselet igen fontos, de konkrét, mérhető eredmények, akciók is kellenek méghozzá a kamara stratégiájától nem elrugaszkodva” – hangsúlyozta Dr. Síkfői Tamás a kamara titkára, amikor bemutatta az ún. kamarai stratégiai mátrixot.   Ehhez kapcsolódóan mintegy 3 órás beszélgetés eredményeként született meg a Bizottság által kezelni kívánt 4 kiemelt terület.
 
„Baranya megye és Pécs városa évtizedekkel ezelőtt jelentős helyet foglalt el az idegenforgalomban, ma úgy tűnik a megye turisztikai fővárosa Villány – nyilatkozta az alelnök. Ezzel nem lehetünk elégedettek, a cél nem az, hogy egy éjszakát töltsenek Baranyában a turisták, hanem az, hogy itt tartsuk őket több napra, akár hétre is gazdag kínálatunkkal.”  
 
A helyzet, az adottságok és a lehetőségek mellett a vállalkozóktól érkező észrevételeket még ebben az évben fel kívánja tárni a Bizottság alelnöki szinten bilaterális megbeszéléseket folytatva, illetve a városi testületeket is bevonva.  
 
A cél az, hogy 2013-ban - a lehetőségekhez mérten – a megye gyors sikereket könyvelhessen el. (a vendégéjszakák számának növekedésével, „Baranya” felfedezésével.  
 
Az idegenforgalom mellett a bizottság az alábbi területekre kíván fókuszálni:

  • a belvárosok felfrissítése: kiskereskedelmi lehetőségek koordinálása (bérleti díjak, városkép);
  • hatóságokkal kialakított jó kapcsolatrendszer, a vállalkozók érdekvédelme;
  • városi és városrészi piacok megújítása, újragondolása.

Ahhoz, hogy tényleg történjen elmozdulás, több megyei szereplő együtt gondolkodása mellett a vállalkozók – helyben megoldható – problémáinak feltárása is szükséges. Ehhez a hagyományos eszközök (rendezvények, bilaterális megbeszélések) mellett a Bizottság az online felületek (rövidebb kérdőívek) használatában is gondolkodik.