Az „Export”, mint projekt

Szerző: Hendinger Anita | 2014. december 17.

Újabb képzési napon vettek részt a Ready For EXport programban elkötelezett vállalkozások. Dr. Jarjabka Ákos, a PTE oktatója interaktív előadásában minden cégvezetőt igyekezett meggyőzni arról, hogy az exportra, mint projektre gondoljanak, és ennek megfelelően mindent tervezzenek meg a legapróbb részletekig.

Az elméleti előadáson szó esett arról, hogy milyen indikátorokkal érdemes mérni, hogy hol tart a nemzetközi tevékenységekben egy vállalkozás, és arról, hogy az időben jól körülhatárolható célokat hogyan lehet részfeladatokra osztani, lépésről-lépésre megvalósítani.  Bemutatta az időtartam (határidő), a költségkeret (erőforrás) és az eredmény (minőség, komplettség) optimális rendszerét, valamint a projekttervezés és az üzleti terv közötti különbséget.

 

„Sikerexportőrünk”, ifj. Rajnai Attila (tulajdonos, ügyvezető, termékfejlesztési vezető) a Rati Kft. sikertörténetét mesélte el. A céget édesapja alapította, aki pl. Wartburg típusú autókhoz fejlesztett, és értékesített termékeket. Az 1990-es években a Kft. nagyobb cégek beszállítójává vált. Az új évszázad kezdetén született meg a „vissza a gyökerekhez” döntés, azaz a gépek eladása és létszámcsökkentés után tudatos tervezéssel, új szervezet fejlesztésével mára a saját márkás termékek fejlesztése a cég fő profilja, ifjabb Rajnai Attila vezetésével. A cég Baranya megye domináns exportőre, aki más – más értékesítési stratégiát követ a közeli piacok, illetve a távoli relációk tekintetében. Értékes tanácsokkal látta el a képzés résztvevőit nem csupán export, hanem szervezetfejlesztési kérdésekben is.