Üdvözöljük a

Elektronikus közbeszerzési rendszer - ki érintett? | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Elektronikus közbeszerzési rendszer - ki érintett?

Szerző: Sörös Dávid | 2018. február 21.
Cikkünkben megvizsgáljuk, hogy az idén induló elektronikus közbeszerzés rendszer kiket érinthet és ehhez kapcsolódó regisztrációt mikor, hol és hogyan kell elvégezni.
A közbeszerzési törvény változása alapján 2018. április 15-től közbeszerzési eljárást Magyarországon csak elektronikus formában lehet lefolytatni - bizonyos kivételektől eltekintve -, és csak azoknak akik az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben (továbbiakban EKR) regisztráltak
 
Az EKR-ben történő regisztrációt 2018. március 1-jéig köteles minden klasszikus árajánlatkérőnek minősülő szervezet megtenni (például minisztérium, költségvetési szervek, helyi önkormányzatok stb.).
 
Fontos azonban megemlíteni, hogy a közbeszerzési kötelezettség bármely cégnek keletkezhet, például ha támogatásból (intenzitása több, mint 75%) valósít meg beruházást vagy terméket illetve szolgáltatást szerez be, vagy szerződésben önként vállalja azt. Ezen esetekben is szükséges regisztrálni az EKR-ben, de ilyenkor a márciusi eleji határidő nem kötelező, hanem a kötelezettség felmerülésekor szükséges csak regisztrálni a vállalkozást.
 
Másik oldalról vizsgálva sok cég, mint Ajánlattevő jelenik meg a közbeszerzési eljárásokban. Ezen cégek bármikor regisztrálhatnak az EKR-ben, de árajánlatadáshoz szükséges feltétel a regisztráció.
 
Az EKR-ben természetes személy regisztrációját követően lehet a céget regisztrálni, egy természetes személy több céget is regisztrálhat. Regisztrációt ide kattintva indíthat.
 
Javasoljuk, konkrét esetekben kérje közbeszerzési szakértő véleményét!
 
Kapcsolódó anyagok: