Üdvözöljük a

Elektronikus ügyintézés a NAV-nál | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Elektronikus ügyintézés a NAV-nál

Szerző: Varga Erika | 2016. június 23.

Az elektronikus ügyintézésre kötelezetteken túl bárki intézheti adóügyeit elektronikusan. Ehhez csak ügyfélkapus regisztráció kell, ami pár perc alatt elintézhető a NAV bármelyik ügyfélszolgálatán.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV) elektronikusan intézhető ügyek köre folyamatosan bővül. Jelenleg több mint húszféle ügyben segíthet az elektronikus felület, így például: bevallás és adatszolgáltatás, bejelentés és változás-bejelentés; általános, nemleges, együttes adóigazolás, jövedelemigazolás, illetőségigazolás kérése, köztartozásmentes adózói adatbázisba történő felvétel kezdeményezése; fizetési könnyítési kérelem, egyéb beadványok előterjesztése, folyamatban lévő ügyek lekérdezése; saját folyószámla, pótléklevezetés megtekintése; foglalkoztatottak bejelentésének, képviseleti jogosultságok lekérdezése.

 

Az elektronikus ügyintézés első lépéseként az Ügyfélkapun kell regisztrálnia magát az adózónak, ezt bármely ügyfélszolgálaton megteheti. A regisztrációhoz személyi igazolványra, felhasználó névre és működő e-mail címre van szükség. Az egyszer használatos aktiváló kód 3 munkanapon belül megérkezik a megadott e-mail címre. Ezzel a kóddal kell aktiválni a regisztrációt, majd jelszót kell választani, amit biztonsági okokból meg kell erősíteni. Ha ez megtörtént máris használható az ügyfélkapu, amin keresztül a NAV is elérhető elektronikusan.

 

Az ügyfélkapuval és az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatban további információk olvashatók a hivatal honlapján vagy tájékoztatás kérhető a 06 40 42 42 42-es telefonszámon a NAV központi tájékoztatási vonalán, valamint az ügyfélszolgálatokon.

 

 

Forrás: nav.gov.hu