Üdvözöljük a

Kamarai vélemény: A Digitális Kereskedelem-fejlesztési Stratégiáról | Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Kamarai vélemény: A Digitális Kereskedelem-fejlesztési Stratégiáról

Szerző: Schmidt Enikő | 2017. március 13.

Ez évben elsőként a Nemzetgazdasági Minisztériumtól kapott „A Digitális Kereskedelem-fejlesztési Stratégiáról” szóló tervezetet kértük, hogy véleményezzék vállalkozóink. A Kereskedelemfejlesztési bizottság tagjai közül többen közvetlenül is érintettek a tervezett intézkedésben, így igen megalapozott válaszok alapján tudtuk összeállítani a végleges anyagot.

A tervezet véleményük szerint alapos áttekintést ad az online kereskedelem nemzetközi tendenciáiról a magyarországi helyzetről, azokról a stratégiai feladatokról melyek hosszútávon meghatározzák a kibontakozás és fejlődés lehetőségeit. Megítélésük szerint a továbblépés kiemelt elemei: ösztönzés – támogatás – szabályozás – kommunikáció.

 

A digitális kereskedelemben is fennálló probléma, hogy csak 30 % biztosítja az internetes bankkártyás fizetést, ami rendkívül nagy lemaradás és markáns ellentmondás, hogy a digitális kereskedelemben nem biztosított az elektronikus fizetés. A jelentés szerint a hazai vállalkozások e-gazdaságbeli lemaradása finanszírozási, kisebb mértékben szabályozási, illetve döntő részben motivációs, szemléletbeli, képzettségi, vagyis humán tőke tényezőkre vezethető vissza. Ez azt mutatja, hogy kisebb vagy nagyobb mértékben minden területen lemaradásban vagyunk.

 

A képzés és vállalkozói kultúra fejlesztése az egyik legfontosabb elem - ehhez 2020-ig még EU forrással, utána képzési rendszer szervezésével kell támogatást adni. A képzések a kamarák bázisán megvalósíthatóak lennének.

 

Az online kereskedelem a bizottság szerint is a jövő értékesítési csatornája. A tervezet véleményük szerint alapos és a főbb problémákra próbál megoldást találni. A legnagyobb nehézséget a belföldi online kereslet növelésében látják. A magyar fogyasztó mind a termék minőségével mind a fizetéssel kapcsolatosan általában bizalmatlan. Tapasztalataik alapján ez csak a jelenleg is naponta a digitális megoldásokat választó korosztályok piacra lépésével fog változni. A lakosság - remélt fogyasztók - pénzügyi illetve digitális tudásának emelésére nagyobb hangsúlyt fektetnének.